خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / کمک‌های غذایی برندهای معروف در طوفان هاروی و ایرما
طوفان هاروی- بانک غذا

کمک‌های غذایی برندهای معروف در طوفان هاروی و ایرما

طوفان هاروی و ایرما که شدیدترین طوفان‌ها در ۱۲ سال گذشته در آمریکا به شما می‌روند خسارت‌ها‌ی بسیاری روی دست مردم تگزاس گذاشته‌اند. این طوفان‌ها هزاران نفر را بی‌خانمان کرده و جان عده بسیاری را گرفته‌اند. با فرو نشستن سیلاب طوفان هاروی در تگزاس، فرمان‌دار این ایالت آمریکا می‌گوید بازسازی خرابی‌های طوفان هاروی چند سال طول می‌کشد. هنوز اندک زمانی از طوفان هاروی نگذشته است که طوفان بی سابقه ایرما در پی آن به بسیاری از شهرها از جمله فلوریدا آسیب های بسیاری وارد کرد.

مقام‌های ایالتی می‌گویند بیش از ۱۲۵ میلیارد دلار برای بازسازی هر شهر لازم است. اما در  میان این همه بی‌رحمی روزگار هنوز خبرهایی دل گرم کننده نیز وجود دارد. کارخانجات و شرکت‌ها‌ی مواد غذایی بلافاصله پس از فرو نشستن طوفان شروع به رساندن آذوقه و مواد غذایی مورد نیاز مردم به آن‌ها‌ کرده‌اند. بسیاری از رستوران‌ها‌ در هوستون، آستین و خلاصه در همه نقاط آمریکا تخفیف‌ها‌ی ویژه‌ای برای کمک به مردم آسیب دیده از توفان گذاشته‌اند.

شرکت‌ها‌ی معروفی از قبیل بانک غذایی هوستون، بانک غذایی گالوستون، بانگ تغذیه گلدن کرسنت و بانگ غذایی برازورز، نمونه‌ها‌یی از این کمپانی‌ها‌یی هستند که به طور مستقیم به مردم آسیب دیده از طوفان مواد غذایی می‌رسانند. با بخش دنیای غذا و نوشیدنی همراه ما باشید.

نانوایی

نانواهایی که طوفان هاروی هم از حرکتشان نکاهید

چهار نانوا که در نانوایی ال بولیلو در هوستون کار می‌کردند به جای این که مانند دیگر افراد شروع به ترسیدن و اشک ریختن کنند از وقتشان برای کمک به مردم استفاده کردند. این چهار قهرمان جهانی برای کمک به مردمی که می‌دانستند بعد از طوفان به آذوقه نیاز پیدا می‌کنند در تمام مدتی که طوفان در حال وزیدن و تخریب بود به پختن نان‌ها‌ و شیرینی‌ها‌ی خوشمزه خود ادامه دادند. آن‌ها‌ تمام شب و روز بعد از آن نیز خود را سرگرم کار کردند. به گونه‌ای که حتی نان‌ها‌یی که پخته بودند را نشمرده بودند. اما آن چه واضح بود آن‌ها‌ در حدود ۴۴۰۰ پوند آرد مصرف کرده بودند.

پیتزا هات در طوفان هاروی

پیتزاهایی که توسط قایق‌ها‌ی کایاک به دست مردم رسید

بد نیست قدردانی ویژه‌ای از پیتزا‌ ها‌ت معروف صورت گیرد. تیم پیتزا هات با این که نمی‌توانستند از وسایل نقلیه خود برای دلیوری پیتزاها به مشتریانشان استفاده کنند، اما از مسئولیت خود سرباز نزدند. یکی از نکات این برند مشهور زنجیره‌ای داشتن دلیوری در هر شرایطی است. نه طوفان نه باران و نه گرما نمی‌توانند مانع از اجرای کارهای آن‌ها‌ شوند. اما این بار پیتزا هات یک قدم از این مسئولیت‌ها‌ فراتر رفته است.

کارمندان این فروشگاه زنجیره‌ای جان خود را به خطر انداختند تا به خانواده‌ها‌ی طوفان زده کمک کنند. آن‌ها‌ در حدود ۱۲۰ پیتزا را به خانواده‌ها‌یی که در منازل خود گیر افتاده و بدون غذا مانده بودند رساندند.

بوریتوی ناجی در طوفان هاروی

بوریتوهای مرغی که ناجی شدند

یک زوج در هوستون زمانی که فهمیدند باید از خانه شناور خود به سرعت دور شوند، با رستوران نزدیک خود تماس گرفتند و در خواست دو بوریتوی مرغ و یک قایق نجات کردند. خوشبختانه مدیر رستوران یک قایق نیز داشت و به سرعت آن را برای کمک به این زوج فرستاد و این زن و شوهر خوش شانس را نجات داد. اگرچه معلوم نیست بوریتوها هم با قایق ارسال شدند یا خیر.

 

سرآشپز ناجی در طوفان هاروی

سفری طولانی برای آشپزی

سر آشپز معروف جهانی میچلین استارد که مالک یک آشپزخانه عام المنفعه نیز است، برای کمک به مردم آسیب دیده به هوستون رفت. او در این راه طولانی نزدیک به ۱۹۰۰ دلار صرف خرید لوازم پاستا کرد تا با دستان خود برای مردم بی‌خانمان به جا مانده از طوفان آشپزی کند.

علاوه بر آن میچلین برای ترغیب آشپزهای دیگر دنیا وبسایت آشپزهای متبحر تگزاس را نیز راه اندازی کرد. در پی این اقدام نزدیک به ۱۲۰ داوطلب از سراسر آمریکا به او پیوستند. او برای کمک به مردم آسیب دیده یک هفته در این مناطق ماند.

پلیس‌های گرسنه 

پیتزا فرنک در پایین شهر بوستون در طول مدت طوفان هاروی گاهی باز و گاهی بسته بود. اما این موضوع سبب سرباز زدن از مسئولیت‌ها‌ی این رستوران معروف نبود.

کارمندان این پیتزا فروشی در قبال پلیس‌ها‌ی خسته‌ای که در جستجوی غذا در مرکز پلیس هوستون تویت می‌کردند، واکنش نشان داده و چند پای تازه را مستقیما به مرکز پلیس ارسال کردند.

در واکنش به این اقدام پیتزا فروشی فرنک، کارمندان پلیس بسیار خوشحال شدند و از آن‌ها‌ قدردانی کردند. احتمالا این پیتزا خوشمزه‌ترین غذایی بود که در همه عمرشان خورده بودند.

[et_bloom_inline optin_id=optin_4]

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.