خانه / دسته‌بندی نشده / طرز تهیه‌ کیک

طرز تهیه‌ کیک

طرز تهیه‌ کیک

 

برای طرز تهیه کیک اسفنجی ساده میتوانید قدم به قدم مراحل پایین را انجام دهید. در طرز تهیه‌ کیک ساده وانیلی همه چیز را از همان ابتدا به شما آموزش خواهیم داد. همچنین مخلوط‌ های آماده کیک استفاده کنید که در بازار موجود هستند. فقط کافی است مخلوط آماده را در آب حل، کمی روغن اضافه کنید و داخل فر یا کیک‌پز قرار دهید.

توضیحات

تعداد: ۱۲ برش

زمان تهیه‌ی مایه: ۲۰ دقیقه

زمان پخت: حدود ۳۵ دقیقه

سطح دشواری: آسان

مواد لازم برای کیک:

۲۲۷ گرم مارگارین یا کره نرم شده در دمای محیط

۳۰۰ گرم شکر

۴ تخم مرغ

۱ قاشق غذاخوری وانیل

۳۶۰ گرم آرد

۱ قاشق غذاخوردی بیکینگ پودر

نصف قاشق چای‌خوری نمک

۲۴۰ میلی‌لیتر شیر

مواد لازم برای رویه‌ی کیک:

۳۴۰ گرم مارگارین یا کره نرم شده

۶۶۰ گرم گرد شکر یا شکر قنادی، الک شده

۱ قاشق غذاخوری وانیل

یک‌چهارم قاشق چای خوری نمک

۶ قاشق غذاخوری خامه قنادی

طرز تهیه‌ کیک ساده وانیلی

قدم اول: آماده‌سازی مواد اولیه و گرم کردن فر

چیزی که در قدم اول خیلی مهم است، این است که شیر، تخم مرغ و کره را حدود یک ساعت پیش از شروع به تهیه‌ی کیک بیرون از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسند. اینجوری بهتر باهم مخلوط می‌شوند.

فر را حدود نیم ساعت پیش از شروع، گرم کنید. همزن برقی ایستاده یا دستی خود را آماده کنید. دو قالب سایز ۹ اینچ را چرب کنید و درون آن‌ها خیلی کم آرد بپاشید و کنار بگذارید. دیواره‌های قالب را فراموش نکنید. یک کاغذ روغنی را نیز چرب کنید و کف قالب قرار دهید.

قدم دوم: کره و شکر را مخلوط کنید.

برای این که کره و شکر به خوبی باهم مخلوط شوند، باید کره نرم شده و به دمای محیط رسیده باشد. کره و شکر را با همزن برقی بزنید تا رنگی روشن و بافتی پنبه‌ای پیدا کند. همچنین حجم مخلوط باید دوبرابر شود. این مرحله بین ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان می‌برد.

طرز تهیه کیک ساده

قدم سوم: تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید

تخم مرغ‌ها نباید سرد باشند و حتماً باید به دمای محیط رسیده باشند، وگرنه باعث لخته شدن کره می‌شوند. تخم مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کنید و در حین اضافه کردن، مخلوط را خوب بزنید. بعد وانیل را اضافه کنید و باز خوب هم بزنید.

قدم چهارم: اضافه کردن مواد خشک

در یک کاسه کوچک آرد، بیکینگ پودر و نمک را خوب مخلوط کنید. مواد خشک را روی مخلوط تخم مرغ و کره، الک کنید. به این شکل گوله‌های آرد باز می‌شوند و خمیر نهایی یک دست‌تر در می‌آید.

همزن خود را روی دور کند قرار دهید و آرام آرام شیر را اضافه کنید. خمیر را تا جایی هم بزنید که آرد کاملاً به خورد مخلوط رفته باشد. از هم زدن بیش از حد خودداری کنید.

قدم پنجم: کیک را بپزید

خمیر کیک را به طور مساوی بین دو قالب تقسیم کنید. قالب‌ها را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید.

چون دمای فرها با هم متفاوت است، بهتر است هر ۱۵ دقیقه یک بار کیک را چک کنید. یک خلال دندان چوبی یا چوب کبریت درون کیک فرو ببرید. اگر کمی خورده‌ی مرطوب به آن چسبید، کیک شما حاضر است. این کیک نباید خشک شود و باید کمی مرطوب بماند. پس لازم نیست روی کیک طلایی شود یا کامل پف کند. اگر هیچ چیز به خلال دندان نچسبید، کیک را بیش از حد پخته‌اید.

قدم ششم: خامه‌ی کیک

بگذارید کیک‌ها درون قالب حدود ۱۰ دقیقه خنک شود. سپس کیک‌ها را از قالب خارج کنید و کنار بگذارید تا سرد شود.

در این فاصله به سراغ درست کردن خامه کیک بروید:

  • کره را با همزن برفی ۵ دقیقه بزنید تا حالت خامه‌ای شده و رنگش روشن شود.
  • نصف شکر قنادی را به کره اضافه کنید و با دور کند بزنید تا شکر مرطوب شود. سپس ۳ تا ۵ دقیقه با دور تند بزنید تا کامل مخلوط شود. دوباره همین کار را با نصف دیگر شکر انجام دهید.
  • نمک و وانیل را اضافه کنید. همزن را روی دور کند بگذارید و آرام آرام سه قاشق غذاخوری خامه قنادی اضافه کنید. سپس ۳ تا ۵ دقیقه با دور تند بزنید.
  • قوام خامه کیک باید نرم باشد ولی باید شکل خود را حفظ کند. یعنی شل و روان نشود. به همین خاطر هر بار نصف قاشق غذاخوری خامه اضافه کنید تا قوام مورد نظر به دست آید.

قدم نهایی

یک‌سوم خامه را روی یکی از کیک‌ها پخش کنید و کیک دوم را به آرامی روی آن قرار دهید. با استفاده از بقیه‌ی خامه، رو و اطراف کیک را بپوشانید. کیک شما حاضر است. نوش جان!

 

درباره ali khani