خانه / آشپزخانه من / ابتکارات طراحی در آشپزخانه‌های کوچک نیویورکی
طراحی آشپزخانه‌های کوچک نیویورک

ابتکارات طراحی در آشپزخانه‌های کوچک نیویورکی

طراحی آشپزخانه‌های کوچک یکی از چالش برانگیزترین زمینه‌های طراحی به شمار می‌رود. شهر نیویورک یکی از مراکز شهری بزرگ آمریکا است که به سبب شلوغی و گرانی خانه‌های بسیار کوچک‌تری نسبت به نقاط دیگر دنیا دارد. بنابراین اصلا عجیب نیست که شاهد ابتکارات جالبی در طراحی آشپزخانه‌های کوچک این شهر پیشرفته باشیم. فضاهای محدود و باریک با اندکی تغییر و ایجاد طراحی کاربردی و خلاقانه می‌توانند فضای بسیار بیشتری در اختیار شما قرار دهند.

در ادامه این مطلب به بررسی تعدادی از طراحی‌های خلاقانه نیویورکی برای آشپزخانه‌های کوچک می‌پردازیم. در بخش آشپزخانه من در مجله فیدیلیو همراه ما باشید.

طراحی آشپزخانه‌های کوچک

استفاده از فضا در طراحی آشپزخانه‌های کوچک

در طراحی این آشپزخانه کوچک که توسط دنیل لوبرانو طراحی شده است ایده‌های زیرکانه و خلاقانه‌ای برای ایجاد فضای بیشتر صورت گرفته است. با استفاده از پنجره وسیع سمت راست این فضای باریک غرق در نور شده است. به علاوه با ایجاد قفسه‌های مختلف در فضاهای بی‌استفاده آشپزی در این آشپزخانه بسیار لذت‌بخش به نظر می‌رسد. دیوارهای اطراف کانتر را کابینت‌های استیل پوشانده است و در فضای بلا استفاده روبه‌رویی جا حوله‌ای دیواری و یک کابینت چوبی قرار داده شده است.

اما بهترین قسمت این آشپزخانه استفاده از فضای پرت زیر پنجره است. با وجودی که این فضا عمق چندانی ندارد اما طبقه فلزی زیر پنجره فضای مطلوبی برای فقسه‌های کوچک زیرین آن به وجود آورده است. در قسمت پایین این فضا هم قفسه فلزی دیگری قرار داده شده که جعبه‌ها و سبدها را برای ایجاد فضای ذخیره در خود جای داده است. شاید به نظر ساده برسد اما همین چند سبد کوچک به نحو شایانی  از ایجاد شلوغی و هرج و مرج در آشپزخانه کوچک شما جلوگیری می کنند و خرت و پرت‌های بسیاری را در خود جای می‌دهند.

طراحی آشپزخانه‌های کوچک

 

طراحی آشپزخانه‌های کوچک و باریک

ویل و کیت برای آشپزخانه کوچک و باریک خود یک قسمت مرکزی جمع و جور اما بسیار کاربردی در نظر گرفته‌اند. آشپزخانه آن‌ها علاوه بر این که خیلی کوچک است در قسمت ورودی آپارتمان هم قرار دارد. از آنجا که این آپارتمان کوچک فضای زیادی در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهد تصمیم گرفتند در یکی از دیوارها یک قسمت همه کاره و کاربردی ایجاد کنند. این فضای کوچک به طرز خلاقانه‌ای طراحی شده است به گونه‌ای که همه لوازم آشپزخانه این زوج را از چاقوها و فنجان‌ها گرفته تا ابزار آشپزی، قابلمه‌ها، شیرجوش و …  در خود جای داده است.

طراحی آشپزخانه‌های کوچک

لوازم جمع و جور

بی‌شک همه افراد در آشپزخانه خود وجود یخچال‌های بزرگ و جادار را ترجیح می‌دهند. اما باید بدانید یخچال‌های جمع و جور ظاهر آشپزخانه کوچک شما را بسیار شکیل‌تر می کنند. به علاوه امروزه با کوچک شدن فضاهای زندگی کمپانی‌های معروف لوازم برقی یخچال‌های جمع و جور بسیاری در سایزهای مختلف به بازار عرضه کرده‌اند که علاوه بر ظاهر زیبا و جمع و جور فضای مناسب بسیاری هم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می دهند.

شما می‌توانید با صرف اندکی وقت و بررسی بیشتر، یخچال مورد نظر خود را متناسب با سایز آشپزخانه تهیه کنید. سعی کنید با تهیه وسایل کاربردی و متناسب با سایز آشپزخانه فضای تنفس بیشتری برای آشپزخانه خود به وجود بیاورید و آشپزی را برای خود لذت‌بخش‌تر کنید.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.