خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / چوب شور تجارت جدید شکیل اونیل
شکیل اونیل و چوب شور

چوب شور تجارت جدید شکیل اونیل

چوب شور که امروزه یکی از میان وعده‌های مورد علاقه بسیاری از مردم دنیا قرار گرفته است، در دل شکیل اونیل بسکتبالیست جهانی معروف نیز جای خود را باز کرده است. شکیل اونیل بسکتبالیست با اخلاق بازنشسته که تاکنون چهار بار (سه بار در لس آنجلس و یک بار در میامی هیت) قهرمان ان بی ای شده است، به غیر از زندگی مشهور ورزشی خود با علاقه اش به چوب شور نیز معروف است. او بسکتبال را با تیم اورلاندو مجیک شروع کرد. بعدها به لس انجلس لیکرز، میامی هیت و فینکس سانز و کلیولند کاوالیرز رفت. او در آخرین سال بازی خود به «بوستون سلتیکس» پیوست و در پایان فصل ۲۰۱۰–۲۰۱۱ بازنشسته شد.

علاقه وافر شکیل به چوب شور  تا آن جا پیش رفته است که گروه انحصاری اونیل در سال ۲۰۰۷ با کمپانی معروف v&j قراردادی برای همکاری امضا کردند و امتیاز هشت شعبه از فروشگاه‌های Auntie Annes در بوفالوی نیویورک و شش شعبه در میشیگان  را از آن خود ساختند. البته این قرارداد به همین جا ختم نمی‌شود آن‌ها همچنان در صدد توسعه این فروشگاه‌ها در نقاط مختلف جهان هستند.

در ادامه این مطلب از دنیای غذا و نوشیدنی در مجله فیدیلیو با ما باشید تا با تجارت چوب شور اونیل بیشتر آشنا شوید.

چوب شورهای شکیل اونیل

فروشگاه‌های زنجیره ای آنتی آنه

فروشگاه AUNTIE ANNE’S در سال ۱۹۸۸ توسط آنه بیلر در پنسیلوانیا در یک دکه کوچک فعالیت خود را آغاز کرد و پس از گذشت اندکی تبدیل به یک شاهکار شد. استراتژی این فروشگاه تولید محصولات باکیفیت و به نحوی است که مشتریان بارها به امید محصولات خوشمزه این فروشگاه به آن جا بازگردند. محصولات این فروشگاه عبارتند از انواع چوب شور به شکل‌های مختلف، سس‌های مخصوص چوب شور و لیموناد. این محصولات که از قدیم زبانزد همگان بوده اند، امروزه نیز همچنان طرفداران بسیاری را از آن خود دارند. امروزه کم تر فروشگاهی وجود دارد که در فروش این محصولات بتواند با این فروشگاه‌های زنجیره ای برابری کند. به نظر می‌رسد شکیل تا امروز ۶ شعبه از این فروشگاه‌ها را در بوفالو و ۹ شعبه را در میشیگان به انحصار خود در آورده است.

اونیل و تبلیغات چوب شور

اگرچه اونیل تاکنون در تبلیغات خوراکی کمپانی‌های معروف زیادی نقش آفرینی کرده است  اما طبق گفته‌های v&j استفاده از شهرت او در تبلیغات این فروشگاه‌ها بسیار کم رنگ است. و به همین سبب عکس یا فیلم خاصی از او در این رستوران ثبت نشده است. به هر رو اگر شکیل از خود علاقه نشان دهد آن‌ها همیشه پذیرای او در تبلیغات خواهند بود. و البته بی شک دنیا از کمپین تبلیغاتی با حضور شک و  این فروشگاه‌های زنجیره ای و چوب شور شیرینی که در کره سرخ شده باشد استقبال پر شوری خواهد داشت.  با این تفاسیر بد نیست همین الان فکری به حال این موضوع شود.

 

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.