خانه / ورود غیر حرفه‌ای‌ها ممنوع / سیستم رزرو رستوران چه تاثیری روی فروش شما می گذارد؟
رزرو رستوران

سیستم رزرو رستوران چه تاثیری روی فروش شما می گذارد؟

میز شام همیشه اهمیت بالایی در میان خانواده‌ها داشته است. در مراسم‌های سالگرد، دورهمی‌های دوستانه جهت صرف ناهار و همچنین مصاحبه کارفرمایان با کارمندان مورد استفاده بوده است. بنابراین رستوران‌داران همیشه سعی می‌کنند تعداد میزهای خالی و زمان انتظار میزها را کاهش دهند. بر همین اساس همواره در تلاش برای حفظ اعتبار و راندمان رزرو اینترنتی رستوران خود هستند. با مجله فیدیلیو همراه باشید تا بیشتر در مورد رزرو اینترنتی رستوران و مزایای آن بدانید.

چگونه تکنولوژی بر رزرو اینترنتی تأثیر می‌گذارد؟

در ابتدا رزرو رستوران با یادداشت شماره تماس و نام رزرو کننده روی کاغذ آغاز شد. پیشرفت و توسعه تکنولوژی و دسترسی بیشتر مردم به اینترنت، شرکت‌ها را بر آن داشته تا به منظور عملکرد هر چه بهتر و سریع‌تر پرسنل رستوران و مشتریان انواع برنامه‌های رزرو را طراحی نمایند. با این نرم افزارها می‌توان در زمان ضروری و با استفاده از وب سایت شخصی شرکت خدماتی رزرو اینترنتی انجام داد.

چرا رزرو رستوران سودآور است؟

“میز خالی” واژه‌ای نفرت انگیز در رستوران‌داری است که به جای خالی موجود در رستوران اشاره دارد. بدلیل اینکه رستوران‌ها باید پول اجاره، برق، آب و مواد اولیه غذا بپردازند، میز خالی برای رستوران سودی ندارد. بنابراین برای کاهش تعداد میزهای خالی و کوتاه‌تر کردن زمان انتظار تصفیه حساب مشتری، رستوران‌ها به رزرو اینترنتی متوسل شدند.  در اینجا چندین روش رزرو اینترنتی را برای مالکان رستوران‌ها، کارمندان و مشتریان ذکر می‌کنیم.

تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی

از آنجا که تعیین زمان حضور مشتری در رستوران مشخص نیست، اما رزرو کردن میزها این اجازه را می‌دهد تا خود رستوران تصمیم بگیرد شب پر سودی داشته باشد یا خیر. در حقیقت رزرو کمتر، این مطلب را می‌رساند که باید تبلیغات بیشتری برای ترغیب مشتری در رسانه‌های اجتماعی انجام داد.

کاهش زمان انتظار

تعداد بیشتر میزهای رزرو شده نشان می‌دهند، سرآشپز و کارمندان آشپزخانه خود را آماده سرویس دهی مشتریان بیشتر در زمان تأیین شده می‌کنند.

رزرو رستوران نه تنها برای رستوران سودآوری بالایی دارد، بلکه باعث می‌شود مشتری یک وعده غذایی را بیرون از خانه و در مکانی عالی با پذیرایی رویایی امتحان کند و از آن لذت ببرد. از طرفی با آمادگی که جود دارد زمان انتظار مشتریان کاهش می‌یابد.

استفاده از سایت‌های رزور آنلاین

مزایای رزرو اینترنتی برای مشتریان

  • آرامش در حین انجام رزرو در کلیه ساعات شبانه روز
  • عدم نیاز به تماس تلفنی با رستوران مورد نظر
  • عدم انتظار برای دریافت پاسخ کارمندان رستوران
  • دریافت آسان نظرات درخصوص رستوران‌ها و مقایسه قیمت‌های آنها با یکدیگر

در بسیاری از کشورها سایت‌های رزرو آنلاین رستوران وجود دارد. البته تعداد کم و معروفی از این سایت‌ها کاربران جهانی نیز دارند و بسیاری از رستوران‌های درجه یک جهان عضو آن‌ها هستند.

کاربران می‌توانند با استفاده از این سایت‌ها و یا اپلیکیشن‌ها به راحتی در بین رستوران‌های مختلف جستجو کرده و زمان مورد نظر، رستوران دلخواه و حتی موقعیت میز و صندلی خود را از پیش تعیین و آن را رزرو کنند.

اکثر این سایت‌ها به مشتری اجازه می‌دهند تا رستوران را از لحاظ کشور، ایالت، شهر و رستوران تفکیک کنند. همچنین می‌توانند تعداد میزهای خالی، نفرات شرکت کننده در جشن و حتی زمان رزرو را با کلیک کردن موس یا لمس صفحه نمایش بصورت آن لاین نشان دهند.

در ایران اما تنها یک سایت است که البته نه به شکل آنلاین اما امکان رزرو رستوران را برای شما فراهم می‌کند. همین فیدیلیو خودمان در بخش فیدیلیو کلاب سرویسی برای کاربران خود فراهم کرده که آن‌ها می‌توانند از قبل رستوران مورد نظر خود را رزرو کنند. کاربران فیدیلیو کلاب می‌توانند حتی از تخفیف‌های سالانه رستوران‌ها که بسیاری از آن‌ها جزو رستوران‌های لوکس تهران هستند نیز استفاده کنند. اگر صاحب رستوران هستید و می‌خواهید از چنین خدماتی استفاده کنید حتما با فیدیلیو کلاب تماس بگیرید.

خرید و یا راه‌اندازی یک سیستم رزرو آنلاین برای رستوران خود

مزایای رزرو اینترنتی برای مالکان رستوران

  • کاهش تماس‌های دریافتی
  • توانایی رد یا پذیرش رزروها بطور آنلاین
  • امکان بازدید بیشتر مشتریان از سایت
  • حفظ رزروها بطور همزمان و یکجا

به عنوان یک صاحب رستوران اگر علاقه‌مند به استفاده از تکنولوژی هستید می‌توانید برای رستوران خود سایتی راه‌اندازی کرده و در آن سیستم رزرو آنلاین قرار دهید. فقط در هنگام انتخاب سیستم رزرو اینترنتی موارد ذیل را در نظر بگیرید:

تقویم: سیستم برنامه ریزی رزرو اینترنتی باید با وقایع و ساعات فعالیت رستوران همسو باشد.

کاربرد آسان و راحت: رزرو اینترنتی بسیار آسان است، اما اگر مشتری نتواند براحتی به آن دست یابد سریعا از نرم افزارهای دیگر و از رستورانهای دیگر رزرو می‌کند و اینجاست که رستوران شما ناکام می‌ماند.

حمایت از مشتری: هر نرم افزار و فناوری که به مشتری مربوط است باید از مشتری و متعلقات آن حمایت کند.

برنامه کاربردی تلفن همراه: آیا برنامه نرم افزاری طراحی شده جزء برنامه کاربردی موجود در تلفن‌های همراه است؟ اگر اینطور نیست حتما به این نکته توجه داشته باشید. مشتریان رستوران هم برای رزرو اینترنتی بدنبال چنین نرم افزاری هستند تا سریع و آسان میز مورد نظر خود را در زمان و مکان مورد نظر رزرو کنند.

تلفیق نرم افزار رزرو اینترنتی با ابزارهای دیگر: نرم افزار رزرو به بازدیدکننده اجازه می‌دهد تا با بازدید از سایت، درخواست رزرو خود را ارسال نمایند. سیستم باید قادر باشد تا مشتریان لینک رزرو را دانلود کرده و از تأیید و یا رد رزروشان مطلع شوند.

هزینه: برخی از سایت‌هادر زمان رزرو مبلغی را به عنوان هزینه دریافت می‌نمایند.

 

 

 

درباره الناز طالب زاده

سال هاست که در زمینه ترجمه برای روزنامه ها و نشریات و سایت های اینترنتی فعالیت دارم. این بار در حال کسب تجربه در بین محتواهای خوشمزه هستم. غذا خوردن و حتی در موردش صحبت کردن یکی از لذت هاست. خوشحالم بواسطه مطالبی که در این زمینه براتون ترجمه می کنم با هم در این لذت ها همراه هستیم.