خانه / دسته‌بندی نشده / با کیت‌کت به یاری زمین بشتابید
ساعت خاموشی زمین

با کیت‌کت به یاری زمین بشتابید

ساعت خاموشی زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است که هدف اصلی آن آگاهی در خصوص تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان است. همان گونه که می‌دانید با افزوده شدن جمعیت کره زمین نیاز به صرفه‌جویی در منابع انرژی یکی از موارد ضروری در زندگی هر یک از ما به شمار می‌رود. در بازه زمانی یک ساعته ساعت زمین خانواده‌ها و کسب و کارها با خاموش کردن چراغ‌های اضافی و لوازم الکتریکی غیر ضروری خود به یادآوری این آرمان می‌پردازند و در واقع یک ساعتی را به زمین استراحت می‌دهند.

در ادامه این مطلب در بخش سوشیال بار از مجله فیدیلیو همراه ما باشید.

ساعت خاموشی زمین

ساعت خاموشی زمین برای نخستین بار توسط روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در سال ۲۰۰۷ مطرح شد. در آن زمان در حدود ۲٫۲ میلیون نفر از ساکنان سیدنی چراغ‌های غیر ضروری خود را خاموش کردند. در پی این اقدام سیدنی بسیاری از شهرهای دیگر جهان نیز این اقدام را پسندیدند و برای حمایت از آن از روشن کردن لوازم الکتریکی غیر ضروری خود در این بازه زمانی جلوگیری به عمل آوردند. امروزه بسیاری از برج‌ها و سازه‌های معروف دنیا به حمایت از این اقدام چراغ‌های خود را در ساعت زمین خاموش می‌کنند.

ساعت خاموشی زمین برای نخستین بار در ایران در سال ۱۳۹۰ و با خاموشی چراغ‌های برج میلاد انجام شد. اما در سال‌های بعد سازه‌های معروف دیگری نیز از جمله برج آزادی تهران، سی. سه پل اصفهان، پل سفید اهواز، و ساعت میدان شهرداری رشت و …  نیز از این اقدام دنیادوستانه حمایت به عمل آوردند. البته از نقش موثری که برندهای معروف دنیا با حمایت و تبلیغات خود در این اقدام تحسین‌برانگیز داشتند نیز نباید به سادگی عبور کرد.

ساعت خاموشی زمین با کیت‌کت

یکی از کمپانی‌های معروفی که امسال به حمایت از ساعت خاموشی زمین پرداخت کیت‌کت است. در پستی که به تازگی و به مناسبت ساعت زمین در صفحه اینستاگرام رسمی این برند منتشر شده است از طرفداران کیت کت درخواست شده که به احترام ساعت زمین یک ساعت به خود استراحت دهند:

یادتان باشد که به کره زمین استراحت بدهید. چراغ‌ها را به مدت یک ساعت از ساعت ۸:۳۰ شب خاموش کنید و کمی استراحت کنید.

اگرچه در این پست به وضوح اشاره‌ای به کیت‌کت نشده است اما تصویر خلاقانه آن به خوبی گویای اصل موضوع تبلیغات این برند است. در این گیف از یک کیت‌کت به عنوان عامل قطع کننده جریان برق استفاده شده است. خلاصه کیت‌کت امسال با یک تیر دو نشان زده است. از طرفی حمایت خود را از ساعت زمین نشان داده و به طرفداران خود یادآوری کرده است. از طرف دیگر نیز با این تبلیغات بشردوستانه استفاده از کیت‌کت را در زمان خاموشی به هواداران خود یادآوری کرده‌است. تبلیغ از این بهتر؟!

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.