خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / رکورد گینس برای بزرگ‌ترین بستنی جهان
بزرگ‌ترین بستنی جهان

رکورد گینس برای بزرگ‌ترین بستنی جهان

بزرگ‌ترین بستنی جهان در تگزاس رکورد گینس را به خود اختصاص داد. چندی پیش هزاران نفر از مردم تگزاس به صورت داوطلبانه در فستیوال Wolf Pen Creek تگزاس جمع شدند تا از بزرگ‌ترین بستنی جهان رونمایی کنند. این بستنی طولانی که هم‌اکنون رکورد طولانی‌ترین بستنی دنیا را از آن خود دارد ۱۳۸۶٫۶۲ متر درازا دارد. در واقع طول این بستنی فقط ۲۰۰ متر کم‌تر از یک مایل است. در ادامه این مطلب در بخش دنیای غذا و نوشیدنی از مجله فیدیلیو با ما همراه باشید تا با بزرگ‌ترین بستنی جهان بیشتر آشنا شوید.

بزرگ‌ترین بستنی جهان

مواد موجود در بزرگ‌ترین بستنی جهان

بزرگ‌ترین بستنی جهان از حدود ۵۰۰ گالن بستنی Tackle Crackle تگزاسی تشکیل شده است. ( نوعی بستنی تگزاسی که از بستنی وانیلی و آب‌نبات‌های شکلاتی تشکیل شده است.) سپس با ۳۰۰ گالن شیره شکلات و توت‌فرنگی، ۲۰۰ قوطی خامه، ۱۱٫۳ کیلوگرم افشانه طعم دهنده و ۲۰ هزار گیلاس پوشیده شده است. بر اساس اخبار گینس و برای اطمینان از درستی مقادیر مواد غذایی به کار رفته در این بستنی وسوسه انگیز کریستینا کنلون قاضی گینس نیز در این مراسم حضور به عمل رسانده است و درستی این رکورد را به تایید رسانده است.

بزرگ‌ترین بستنی جهان

البته اگر نگران آب شدن و به هدر رفتن این غول خوشمزه هستید نگرانی شما کاملا بی‌مورد است. پس از مراسم ثبت رکورد، این بستنی غول آسا توسط ۴ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در فستیوال و در کم‌تر از ۳۰ دقیقه ناپدید شده است.

بزرگ‌ترین بستنی جهان

فستیوال تگزاس و اقدامات خیرخواهانه

بر اساس گزارش‌‌ها سود حاصل از این جشنواره تگزاس به نفع خیریه محلی تگزاس در ایستگاه کالج صرف می‌شود. البته این تنها رکورد گینس نیست که عاید فستیوال تگزاس شده است. در واقع همان گونه که خیریه تگزاس قدم‌های خیرخواهانه و بزرگی برمی‌دارد، جشنواره تگزاس نیز چیزی از آن کم ندارد. به خصوص در زمانی که بحث غذا و فستیوال مواد غذایی در میان باشد. به گونه‌ای که سال گذشته نیز شاهد ثبت رکورد بزرگ‌ترین Chilli Con Carne در تگزاس بودیم. ( نوعی خوراک تند آمریکایی مکزیکی که حاوی گوشت است). به گزارش گینس وزن این غذا در حدود ۲۱۷۷٫۲۴ کیلوگرم بوده است.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.