خانه / کافه و رستوران / روبوشف اولین رستوران روباتیک ایران

روبوشف اولین رستوران روباتیک ایران

همه روزه رستوران‌ها و کافه‌های جدیدی در سطح شهر افتتاح می‌شوند که بطور کلی می‌توان آن‌ها را به سه دسته تقسیم کرد: معمولی‌ها، استانداردها و خاص‌ها. اگر بخواهیم در ارتباط با دسته خاص بیشتر توضیح دهیم باید بگوییم رستوران‌هایی هستند که ایده‌ای خلاقانه و بکر را در قالبی جدید و همه پسند به مشتریان ارائه می‌دهند. بعنوان مثال رستورانی غذای ایرانی و فرنگی را تلفیق کرده، دیگری رسم و رسوم گذشته را احیا می‌کند، یکی دیگر تمام تلاش خود را در طراحی داخلی گذاشته و فضایی پسا مدرن خلق کرده و یکی هم از فناوری بالا بهره جسته است. با ما در مجله فیدیلیو همراه باشید تا شما را با به روزترین رستوران پایتخت آشنا کنیم، «روبوشف»، روبات سرآشپز.

از روبات تا پیتزای پپرونی

روبوشف

مهندس زیبادل مغز متفکر تمام ایده‌های فناورانه روبوشف است. این جوان جسور و خلاق متخصص مکاترونیک بوده و چند سالی ایده تاسیس رستورانی که در آن از وجود روبات‌ها برای خدمت رسانی به مشتریان بهره گرفته شود را در ذهن داشته است. تاسیس رستوران روبوشف پلی می‌شود بین دانش و تخصص با علاقه شخصی وی به صنعت غذا. روبوشف به جرات فناوارنه ترین رستوران ایران است و اتفاقی که در این رستوران رخ داده، تلفیق دانش روز با نیاز مشتریان در جهت بهبود خدمت رسانی بوده‌است.

روبات‌ها در خدمت شما

اگر بی هیچ تصویر ذهنی‌ای وارد روبوشف شوید قطعا برای مدتی هم که شده از دیدن روبات‌ و میزهای اندروید هوشمند آن متعجب خواهید ماند. متفاوت‌ترین و خاص‌ترین آیتمی که در روبوشف به چشم می‌آید وجود تسمه نقاله‌ یا کانوایری است که سفارشات شما را مستقیم از آشپزخانه به سر میزی که نشسته‌اید می‌آورد. شاید همچین وسیله‌ای را در سوشی بارهای خارج از این ایران دیده باشید ولی فرق عمده این کانوایر و آنهایی که در سوشی بارهای خاص هست وجود این نکته است که در اینجا غذا توسط این وسیله مستقیم به سر میز شما می‌آید ولی در دیگر جاها یک سری غذا دائما از جلوی شما عبور می‌کند و شما به دلخواه غذای مورد علاقه خود را بر می‌دارید.

روبوشف

فناوری‌های روبوشف به همینجا ختم نمی‌شود. در این رستوران 12 میز وجود دارد که همگی میزهای هوشمند آندرویدی با صفحه لمسی هستند که برای انتخاب و سفارش غذایتان هم با همین میزها سرو کار خواهید داشت. جالب است بدانید که این‌میزها همانند روبات روبوشف ساخت دستان مدیر و مالک این رستوران است. تمامی این میزها ضد ضربه بوده و قابلیت‌های مختلف همچون ساخت پیتزای انتخابی را نیز دارند. ممکن است در نگاه اول کار با این میز برای برخی از مشتریان سخت به نظر برسد، ولی جای هیچ نگرانی نیست. زمانی که سر این میزها بنشیند یکی از خدمه روبوشف به استقبال شما می‌آید و با صبر و حوصله نحوه کار با این میزها را به همراه توضیحات کافی و وافی به شما می‌دهد.

پیتزای خودتو بساز

روبوشف-میز هوشمند

منوی روبوشف مختصر و مفید است و مزیتی که نسب به دیگر منوها دارد این است برای انتخاب غذای خود دچار سردگمی نخواهید. مواد اولیه این رستوران هم به صورت روزانه و توسط تیم روبوشف تهیه می‌شود. آشپزخانه روبوشف با دو پنجره، مشرف به سالن غذاخوری است و شما در صورت تمایل می‌توانید نگاهی هم به داخل آن بیاندازید. لیست کامل منو را هم می‌توانید در صفحه اینستاگرام این رستوران مشاهده کنید اما جهت اطلاع به شما بگوییم که قیمت پیتزاها حدود 30 هزارتومان و گرانترین آیتم منو هم، استیک با قیمت 58 هزارتومان است. خیالتان راحت، قیمت‌ها همان مقادیری است که در منو مشاهده می‌کنید و در صورت حساب چیزی بعنوان مالیات بر ارزش افزوده و یا سرویس مشاهده نخواهید کرد.

یکی از گزینه های جذاب منوی هوشمند روبوشف امکان تهیه پیتزای انتخابی است، هر آیتمی که بخواهید می‌توانید به پیتزای خود اضافه کنید و هم زمان تغییرات قیمت غذای خود را نیز ببینید. این گزینه دستان شما را در انتخاب پیتزای محبوبتان باز می‌گذارد و از دل همین گزینه شاید 10 مدل پیتزای دیگر هم به منوی روبوشف اضافه شود.

سفر به سرزمین روبات‌ها

شاید با شنیدن روبات سرآشپز و رستوران مجهز به فناوری روز یاد فیلم «عصر جدید» و سکانس غذا خوردن چارلی چاپلین بیافتید. ولی هر چه در آن فیلم نکات منفی روبات‌ها بود در این رستوران به نکات مثبت آن‌ها تبدیل شده است. شما هم اگر به دنبال رستورانی جدید و متفاوت می‌گردید تا لحظاتی را کنار خانواده و دوستان در آن سپری کنید و از سرگرمی‌ها و غذای خوب آن لذت ببرید حتما سری به روبوشف بزنید. روبوشف در نظر دارد هر سال چند سورپرایز فناورانه هم به شما مشتریان ارائه خود ارائه دهد، پس منتظر غافلگیری‌های بعدی این رستوان باشید.

برای دیدن منو و آدرس روبوشف اینجا کلیک کنید

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.