خانه / تاپ / دافنه آز برای دکتر آز آشپزی می‌کند
رقابت جایزه امی

دافنه آز برای دکتر آز آشپزی می‌کند

رقابت جایزه امی این بار در خانواده آز به چالش کشیده شده است. دکتر آز پزشک جراح و متخصص قلب ترک‌تبار آمریکایی است. شهرت او بیشتر به‌خاطر برنامه تلویزیونیِ دکتر آز است که به‌عنوان مجری، دربارۀ موضوعات پزشکی بدن انسان و تغذیه توضیحاتی داده و به سؤالات حاضرین پاسخ می‌دهد. این برنامه که تا کنون دو بار برنده جوایز امی‌ شده است، در طول هفته از شبکه‌های تلویزیونی معروفی چون FOX ، ABC ، NBCوCBS  پخش می‌شود. دکتر آز حامی‌ تئوری پزشکی جایگزین است. اگرچه بارها توسط بسیاری از متخصصان، مراجع دولتی و ناشران، از جمله ماهنامه پاپیولار ساینس و هفته‌نامه نیویورکر، به‌دلیل ارائه مطالب غیرعلمی‌ مورد نقد قرار گرفته‌ است.

اما این دکتر نامی این بار در رقابت‌های برترین تاک‌شوی امی که سال گذشته برگزار شد، دخترش دافنه را به چالش کشیده است. در ادامه این مطلب در مجله فیدیلیو بخش دنیای غذا و نوشیدنی همراه ما باشید تا با رقابت جایزه امی میان این پدر و دختر معروف بیشتر آشنا شوید.

رقابت جایزه امی

رقابت جایزه امی در خانواده آز 

دکتر آز و دافنه آز تنها پدر و دختر نیستند، بلکه آن‌ها رقبای جایزه امی‌ نیز هستند. این پدر ۵۵ ساله و دختر ۳۳ ساله‌اش سال گذشته هر دو در رقابت‌های برترین تاک‌شوی غذای EMMY برای دومین سال متوالی رو‌به‌روی هم قرار گرفتند. دافنه و تیمش در سال ۲۰۱۵ برای برنامه  THE CHEW که یک تاک‌شوی تلویزیونی یک ساعته در خصوص آشپزی است برنده جایزه بهترین تاک‌شو شدند. وقتی دکتر آز با دخترش دافنه آز نامزد گروه یکسانی در رقابت جایزه امی شدند، تصمیم گرفتند کمی‌ به چاشنی این رقابت بیافزایند.

در یک شرط‌بندی دوستانه میان پدر و دختر قرار شد اگر دافنه ببرد، دکتر آز و تیمش هزار کالری از پودینگ موزی خوشمزه وی بخورند. این در حالیست که اگر دکتر آز ببرد، دافنه و همه تیم برنامه THE CHEW باید تا آخر عمر سالیانه یک بار ورزش  BURPEE را انجام دهند. ( BURPEE نوعی ورزش سنگین است که تمامی عضلات و ماهیچه‌های بدن را به کار وا می‌دارد و دارای حرکات کششی سختی است). البته این تمام ماجرا نیست. دافنه قبل از شروع مراسم جوایز امی‌ در فرش قرمز به خبرنگاران در این باره گفت: فرد بازنده باید برای برنده شام هم درست کند.

او هم‌چنین اضافه کرد یک سری سو تفاهم در این که غذای چه کسی بهتر خواهد بود وجود دارد. دافنه می‌گوید پدرش هیچ وقت نیاز به آشپزی پیدا نکرده‌است زیرا مادرش لیزا استاد آشپزی بوده و همیشه در آشپزخانه در حال غذا پختن است. در واکنش به این صحبت‌ها دکتر آز هم به خبرنگاران گفته بود دافنه در هر صورت می‌بازد. در این قسمت برای شما مصاحبه‌ای که بین این خانواده و خبرنگار یکی از مجلات خبری قبل از شروع مراسم رقابت جایزه امی صورت گرفت آماده کردیم که امیدواریم از خواندن آن لذت ببرید.

رقابت جایزه امی در خانواده آز

مصاحبه پدر و دختر

دکتر آز آیا شما از زمانی که دافنه برنده تاک شوی رقابت جایزه امی سال گذشته شد تحت فشار بودید؟

دکتر آز: ما با پاسخ به این سوال که چگونه باعث پیشرفت دنیا شدیم قضاوت می‌شویم. از نظر من مهم‌ترین حرکتی که هر فرد برای پیشرفت دنیا می‌تواند انجام دهد، تربیت فرزندانی شایسته است. من به دافنه افتخار می‌کنم ، بیشتر از همه به خاطر دو نوه قشنگی که به ما هدیه کرده است. ( البته بعد از این مصاحبه دافنه نوه سوم را هم برای خانواده آز هدیه به ارمغان آورده است)

دافنه تو قبل از این که به تلویزیون وارد شوی زمانی که در حال تماشای برنامه پدرت بودی چه چیز مهمی‌ از او یاد گرفتی؟

دافنه: پدر و مادر من به همه فرزندانشان یاد داده اند که اگر دنبال کاری می‌روند باید آن را به بهترین شکل ممکن به ثمر رسانند. استعداد ذاتی خوب است اما کافی نیست. بلکه تلاش افراد در پرورش این استعدادهایشان است که نقش بسیار موثرتری در پیشرفت آن‌ها دارد.

دکتر آز: ما بچه‌ها را در برنامه‌های ورزشی به چالش می‌کشیدیم. وقتی آن‌ها را در حال مبارزه می‌دیدم خوشحال می‌شدم و بعد زمانی که آن‌ها بر شکست غلبه می‌کردند حس شیرینی پیدا می‌کردم. همه این‌ها در سنین نوجوانی به آن‌ها آموزش داده شد تا بتوانند بر بزرگترین ترس‌های خود در سال‌های پس از آن غلبه کنند.

آیا موضوعی در مورد شما وجود دارد که در رابطه با همدیگر می‌دانید و طرفدارانتان خبر ندارند؟

دافنه: پدرم عاشق غذا خوردن است. وقتی به مسافرت یا تعطیلات می‌رویم و در آن‌جا غذاهای خاص آن منطقه را می‌بیند دست رد به سینه هیچ یک از آن‌ها نمی‌زند. او از هیچ بخشی از غذایش نمی‌گذرد. به خصوص عاشق کباب دنده است.

دکتر آز:  کباب دنده بسیار خوشمزه است. به ویژه با سس باربیکیو عالی می‌شود.

دافنه: مادرم کباب‌های دنده را فوق العاده خوشمزه درست می‌کند و برای پدرم محتوای سیخ‌ها را سه برابر می‌چیند.

دکتر آز همسرتان لیزا سال گذشته به دافنه رای داد آیا امسال هم همین طور است؟

بله و این برای دافنه انرژی کارمایی بزرگی به ارمغان آورد چون مادرش به هر کسی رای می‌دهد برنده می‌شود.

اگر کسی از خانواده آز برنده شود چگونه این پیروزی را جشن می‌گیرید؟

دکتر آز: ما برنامه‌های زیادی برای مسافرت به میامی‌ در ماه “می‌” داریم. من همین الان هدیه‌ای که قرار است به دافنه بدهم را انتخاب کرده‌ام. و تنها هدیه‌ای که از او می‌خواهم این است که بتوانم وقت بیشتری با نوه‌هایم بگذرانم.

دافنه : پدر و مادر من عاشق بازی کردن با بچه‌ها هستند. من خوب می‌دانم قلب پدرم زمانی که فهمید فرزندانش برای داستان‌های هنگام خواب بزرگ شده‌اند چه‌قدر در هم شکسته است. دوست دارم  آن‌ها را در کنار فرزندانم ببینم. دیدن آن‌ها در حال بازی با بچه‌ها برایم بسیار لذت‌بخش است. به خصوص اکنون که خودم هم مادر شده‌ام.

مهم ترین چیزی که شما دو نفر تا کنون از یکدیگر یاد گرفته‌اید چه بوده؟

دافنه: تفریح، شادی، خوش گذرانی و بودن در کنار افرادی که باعث شادی شما می‌شوند و حال شما را بهبود می‌بخشند.

دکتر آز: هر زمان چیزی به فرزندانمان هدیه می‌دهیم که خودمان قبلا نداشته‌ایم در قبال آن از آن‌ها چیزهایی می‌گیریم که قبلا به وفور داشته‌ایم. منظورم این است که سخت کار می‌کنیم ، با رقابت روبه‌رو می‌شویم و جایزه ایمی‌ را می‌بازیم.

دافنه با خنده: من فکر نمیکنم این واقعا یک رقابت باشد.

دکتر آز: من در حال صحبت با دخترم هستم.

دافنه: تهدید یا چالش؟ من به‌طور واضح یادم می‌آید که بارها این‌ها را از شما شنیده‌ام و خودم نیز هم‌اکنون در حال تجربه این موضوع با فرزندان خودم هستم . دوست دارم به آن‌ها درهمه کارها کمک کنم. و شما همیشه مانع می‌شوید تا خودشان از پس کارهایشان بر بیایند و بتوانند تجربه کنند. من از داشتن والدینی چون شما به خودم می‌بالم.

رقابت جایزه امی - دکتر آز

چه کسی گوی سبقت را ربود؟

در پایان رقابت جایزه امی بالاخره برنامه دکتر آز لقب برترین تاک‌شوی آموزنده را از آن خود کرد و جایزه امی‌ را با خود به خانه برد. همچنین این برنامه از برنامه‌های  STEVE HARVEY,LARRY KING NOW,KITCHEN نیز گوی سبقت را ربود. حالا نوبت دافنه بود که شرط را پس بدهد. او پس از مراسم با خنده به خبرنگاران گفت من بازشماری آرا را می‌خواهم. دافنه برای پس دادن شرط و این که تصمیم دارد برای پدرش چه تهیه کند فکرهایی در سر دارد. او می‌گوید غذای مورد علاقه پدرش یک نوع کیک شکلاتی راه راه با روکش نوتلا است که هر سال برای تولدش می‌پزند.

کیک شکلاتی

این کیک شکلاتی که دستور طبخ بسیار ساده ای دارد از ترکیب لایه‌های کیک و شکلات نوتلا و فندق تهیه می‌شود. در کل دافنه این قضیه را یک موقعیت دو سر برد می‌بیند. او می‌گوید: من فکر می‌کنم این بهترین موقعیتی بود که می‌توانست پیش بیاید. از یک طرف یک کیک شکلاتی خوشمزه می‌خوریم و از طرفی جایزه را با خود به خانه آوردیم. البته گویا دافنه ورزش Bupree را فراموش کرده است.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.