خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم /  ۱۰ رستوران گیلکی معروف تهران
رستوران گیلانی

 ۱۰ رستوران گیلکی معروف تهران

برای تجربه طعم کباب ترش آبدار و نرم، ماهی سفید خوشپخت و اصل، میرزاقاسمی دودی و پر از سیر، باقلاقاتق با شوید تازه و باقالی اصل رشت و برای تجربه دوباره طعم کال کباب و اشپل گردو باقالا در تهران به کدام رستوران گیلانی برویم؟‌

کدام رستوران کباب ترش بهتری دارد و کدام رستوران مرغ ترشش مثل همان مرغ ترش رستوران‌های رشت و فومن و لنگرود است؟ در این گزارش از مجله فیدیلیو، ۱۰ رستوران گیلکی معروف تهران را معرفی کرده‌ایم تا با سر زدن به آن‌ها طعم خاطرات شمال و سفرهایتان به رشت و لاهیجان زنده شود و حتی مهمانی‌هایتان را هم بر سر سفره‌های گیلانی برگزار کنید.

کافه رستوران بهزاد

همیشه زمانی که قصد داریم برای گذراندن لحظاتی شاد در کنار خانواده و دوستان به کافه یا رستورانی برویم از دیگران مشورت می‌گیریم که کدام کافه یا رستوران بهتر است؟ در اینجا قصد داریم یکی از بهترین کافه رستوران‌های تهران را که بهترین کباب ترش را برای شما سرو می‌کند معرفی کنیم تا بتوانید لحظات شادی را در آنجا سپری کنید. همیشه امتحان غذای شهرهای مختلف ایران برای همه ما جذاب بوده و زمانی که سفر می‌کنیم اولین چیزی که در آن شهر توجه ما را جلب می‌کند غذاها و خوراکی‌های محلی آن شهر است.

گیلان هم یکی از قسمت‌های شمال است که غذاها و خوراکی‌های جذابی دارد و هر کسی باید آنها را امتحان کند. ولی اگر جایی باشد که این طعم‌های تازه و جذاب را در تهران خلق کند، بسیار عالی است و نیازی نیست برای امتحان بهترین جوجه ترش کیلومترها به شمال ایران سفر کنید.

کافه رستوران بهزاد جزو یکی از ۱۰ رستوران گیلکی معروف تهران است که با دارا بودن غذاهای گیلکی و همینطور تنوع بالای دسر، نوشیدنی و کیک توانسته توجه بسیاری از رستوران گردها را به سمت خود جلب کند. این رستوران غذاهای گیلکی معروف را با بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه درست می‌کند و شما را با طعم بی‌نظیر کباب ترش و همینطور جوجه ترشی که دارد وابسته خود خواهد کرد.

این رستوران جذاب گیلکی که در شهرک غرب تهران واقع شده است می‌تواند طعم و مزه غذاهای شمالی یا گیلکی را برای شما به بهترین نحو تداعی کند.

ویژگی‌های کافه رستوران بهزاد

  • استفاده از مواد اولیه تازه
  • قیمت مناسب و کیفیت بالا
  • تنوع بالای نوشیدنی‌ها
  • سرو انواع کیک و دسر
  • دسترسی آسان
  • کارکنانی خوش رو

آدرس: میدان صنعت، ابتدای خیابان سیمای ایران، جنب مرکز خرید پلاتین

تلفن: 0211591

ساعت کاری: 8 صبح تا 12 شب

آدرس پیج اینستاگرام: behzadrestaurant.ir

نتیجه گیری

انتخاب کافه رستورانی که بتوان بهترین طعم‌ها را در آنجا امتحان کرد بسیار سخت و دشوار است. همینطور نمی‌توان به راحتی به جایی برای گذراندن لحظاتی شاد کنار خانواده اعتماد کرد. کافه رستوران بهزاد واقع در میدان صنعت، ابتدای خیابان سیمای ایران، جنب مرکز خرید پلاتین می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

رستوران بارکو

ویترهای بارکو اصالتا رشتی هستند و با مهمانان شمالی رستوران با گویش گیلکی صحبت می‌کنند. و از آنجایی که تهیه غذای گیلانی به شکل اصیل آن نیاز به مهارت خاصی دارد، سرآشپز و اکیپ رستوران گیلانی هستند.

تنوع منو رستوران در نوع خود کم نظیر است. در بارکو غذاها به صورت محلی درون گمج (ظرف سنتی شمالی) پخت و سرو می‌شوند که ظاهر زیبایی دارد. سبزی محلی، گردو و انار به عنوان عناصر اصلی آشپزی شمالی در اکثر غذاها وجود دارد.

منو بارکو از اکبر جوجه معروف گرفته تا انواع ماهی شمالی، مثل ماهی سفید و قزل‌آلا، میزا قاسمی (با بادمجان کبابی)، کباب ترش، باقلاقاتوق و اشپل شور (خاویار ماهی سفید) را شامل می‌شود.

برای مشاهده منو، نظرات و آدرس درباره‌ی رستوران بارکو بر روی نام رستوران کلیک کنید

رستوران گیلانی خوشبین حسن رشتی

خوشبین (حسن رشتی)

یکی از معروف‌ترین و گیلکی ‌ترین رستورا‌ن‌ گیلانی در تهران که غذای اصل رشتی سرو می‌کند رستوران خوشبین است. رستورانی که به حسن رشتی معروف است و شعبه دومی از رستوران معروف حسن رشتی در شهر رشت است. همه چیز در خوشبین ساده، قدیمی و یادآور یک رستوران شمالی با اصالت است.

هیچ چیز لوکس و غیرمنتظره‌ای در خوشبین نمی‌بینید و انگار وارد یکی از رستوران‌های قدیمی و کنار جاده‌ای در شمال شده‌اید. سرو کباب‌ها در سینی استیل، مزه خوب دستپخت‌ یک رشتی با اصالت، فاکتور کاغذی که با دست روی آن تعداد غذاها جلوی هر کدام یادداشت می‌کنند، بی‌‌مانند‌ترین کباب ترش و میرزاقاسمی و متنوع‌ترین منو  گیلکی از ماهی کولی و ترشی‌تره تا جوجه ترش و ماهی دودی همه آن چیزی است که در خوشبین با آن رو‌به‌رو خواهید شد.

قیمت غذاها نسبت به کیفیت واقعا متناسب و راضی کننده است. اما همیشه شلوغ است و تعداد کم میز و صندلی‌ها هم به این شلوغی اضافه کرده است. خوشبین فقط برای ناهار باز است و در محدوده طرح ترافیک هم قرار دارد که باعث می‌شود در روز‌های تعطیل صف بیشتری را تحمل کنید. در مجموع خوشبین با اختلاف از همه رستوران‌های رشتی تهران جلوتر است و اگر ایرادی هم به آن وارد باشد معمولا از طرف کسانی است که یا تحمل شلوغی را ندارند و یا می‌خواهند در فضایی لوکس و با آرامش غذایشان را نوش جان کنند.

منو، آدرس و نظرات درباره رستوران خوشبین را اینجا بخوانید

رستوران گیلانی گیلانه جردن

گیلانه

رستوران گیلانه در خیابان جردن تهران از رستوران‌های لوکس به سبک شمالی است. رستورانی که با دکوراسیون تلفیقی سنتی و شمالی، پنجره‌های چوبی، نور آبی و گل‌های شمعدانی سعی کرده تا تداعی‌کننده حال و های شمال کشور باشد. کباب ترش رستوران گیلانه از معروف‌ترین کباب‌ترش های تهران است. حتی خیلی‌ها آن را از خوشبین هم بهتر می‌دانند و می‌گویند رتبه اول بهترین کباب ترش برای گیلانه است.

گیلانه در بین رستوران‌های شمالی در تهران جای خود را به خوبی باز کرده و پذیرای مهمان‌های خارجی زیادی هم هست. اول به این دلیل که فضای لوکس و میزهای بزرگی مناسب برگزاری مهمانی دارد و دوم به این دلیل که سطح پذیرایی  سرویس دهی پرسنل آن خوب است و باعث حفظ آبرو می‌شود. در گیلانه شما با منویی شامل غذاهای دریایی مثل ماهی سوف و قزال آلا، انواع کباب مثل کباب ترش جوجه ترش و جوجه معمولی، انواع خورشت شمالی مثل فسنجان و مرغ ترش و منو پر و پیمانی از پیش غذا شامل زیتون‌های طعم دار متفاوت رو‌به‌رو می‌شوید.

علاوه بر این برنج را باید به صورت جداگانه سفارش دهید و ما حتما توصیه می‌کنیم که کنار برنچ میرزاقاسمی و باقالاقاتق هم سفارش دهید.

منو، آدرس و نظرات درباره رستوران گیلانه را اینجا بخوانید

رستوران گیلانی گمج

گمج

این رستوران نام خود را از بین اصیل‌ترین نام‌های گیلانی انتخاب کرده است. گمج نام یکی از ظرف‌های سنتی گیلانی‌ها است که دیگچه مانندی از جنس سفال است و مادران نسل قدیم در آن خورشت‌هایشان را آماده می‌کردند تا سر صبر و حوصله بپزد و بهترین طعم را به خود بگیرد.

گمج در مجموعه راه چوبی در اتوبان حقانی قرار دارد و شعبه دوم آن که فقط مخصوص بیرون‌بر است در فودکورت راه چوبی. بنابراین اگر قصد تفریح در پارک آب و آتش را دارید و هوای خوب اراضی عباس آباد هم هوس غذای شمالی را در سرتان انداخت می‌توانید از یکی از این دو شعبه رستوران گیلانی گمج چه به صورت سرو در داخل رستوران و چه به صورت سرو در فودکورت استفاده کنید.

منو گمج موارد زیادی را شامل می‌شود و خورشت‌هایی مثل مالاوابیج و غوره مسما هم دارد که هم با مرغ و هم با گوشت اردک سرو می‌شود. از بین پیش‌غذاها ماست و دلار و ماهی دودی و هفت بیجار هم در منو دیده می‌شود و حتی دسرهایی مثل رشته خوشکار و شیرینی کاکا که هر دو را فقط در گیلان می‌توان پیدا کرد هم در گمج سرو می‌شود. بنابراین می‌توان گفت گمج کامل ترین منو غذاها و خوراکی‌های گیلانی را دارد و از این نظر از رقبا جلوتر است.

منو، آدرس و نظرات درباره رستوران گمج را اینجا بخوانید

رستوران گیلانی لاکان

رستوران گیلانی لاکان

“غذاخوری لاکان ( ماهی سفید) “ این تابلو کوچک و زردی که در ورودی باریکی بالاسر یکی از ساختمان‌های قدیمی میدان جمهوری خورده است. تمام آن چیزی که وقتی از ماهی خوری در تهران حرف می‌زنیم به یاد می‌آید.

سالن غذاخوری که قدمتی بیشتر از ۴۰ سال دارد و هنوز همان حالت خود را حفظ کرده است. میز و صندلی های قدیمی در سالنی که دیوارهای آن تا بالا سنگ سفید است. سرو غذاها در بشقاب و سینی استیل و به قول جوان‌های امروزی یک رستوران قدیمی در خسته‌ترین حالت ممکن.

در لاکان فقط انواع ماهی سرو می‌شود و فقط هم برای ناهار سرویس دهی دارد اما همه به اتفاق می‌گویند که هر وقت می‌خواهند طعم اصل ماهی سفید شمال را تست کنند به اینجا می‌آیند. بدون آنکه نگران شلوغی باشند یا از وضعیت قدیمی و در گذشته مانده رستوران شکایت کنند.

منو، آدرس و نظرات درباره رستوران لاکان را اینجا بخوانید

رستوران گیلانی

رستوران گیلانی ماهی سفید

برای نوش جان کردن غذاهای گیلانی در رستورانی لوکس و با ظاهری جدید رستوران گیلانی ماهی سفید می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. رستورانی که در محله زعفرانیه قرار دارد و با نحوه خاص سرو غذاها و دیزاین آن‌ها برای مشتری‌ها جالب توجه شده است. مثلا سرو کباب‌ها در دیگچه‌های کوچک سفالی و گارنیش بشقاب‌ها به سبک جدید از ویژگی ‌های این رستوران لوکس است.

در منو ماهی سفید هم غذاهای گیلانی مثل شامی، میرزا قاسمی، کباب ترش و فسنجان دیده می‌شود و هم غذاهای دیگر مثل آلبالوپلو، ته چین و خورشت آلو اسفناج. ضمن اینکه ماهی سفید از رستوران‌های گران به حساب می‌اید و برای هر نفر در ان با احتساب یک غذای اصلی و پیش غذا بین ۷۰ تا ۸۰ هزارتومان باید در نظر بگیرید.

منو، آدرس و نظرات درباره رستوران ماهی سفید را اینجا بخوانید

رستوران گیلانی

بهزاد

بهزاد از رستوران‌های خوب و درجه یک گیلانی در تهران است. رستوران گیلانی که هم در دکوراسیون و هم در سرویس دهی مشتری‌ها را راضی نگه داشته و علاوه بر آن منو بسیار خوب آن با قیمت‌های مناسب همه را راضی نگه داشته است. منویی که برخی غذاهایش  در هیچ رستوران گیلانی دیگر نیست.

مثل کال کباب که پیش غذای اصیل رشتی است یا خورشت انارویچ و میرزا کدو و جوجه کباب جنگلی که مخصوص همین بهزاد است. علاوه بر این منویی گیاهی هم دارد که اگر در بین مهمان‌هایتان فردی با رژیم گیاهخواری دارید می‌توانید از او هم پذیرایی کنید.

در بین غذاهای رستوران گیلانی بهزاد علاوه بر کباب ترش، خوراک ازون برون و خوراک ماهی سوف با سس انار و نارنج بسیار خوشمزه است و حتما توصیه می‌شود. ضمن اینکه دکوراسیون داخلی بهزاد هم بسیار جالب توجه است و فضایی آرام و دوست داشتنی برای برگزاری مهمانی‌ها به شمار می‌رود.

منو، آدرس و نظرات درباره رستوران بهزاد را اینجا بخوانید

رستوران گیلانی

ماهی ماهی

یکی دیگر از رستوران‌های لوکس که غذای گیلانی سرو می‌کند و  در هتل تاج محل قرار دارد رستوران ماهی ماهی است. این رستوران در کنار رستوران‌ هندی تاج محل تاسیس شده تا باز هم با ارایه نوع خاصی از غذا مشتری‌های خاصی هم پیدا کند. چرا که معمولا سطح قیمت‌ها بسیار بالا است و با توجه به لوکس بودن هتل تاج محل این قیمت توجیه دارد.

مثلا برای یک پرس برنج سفید بدون هیچ چیز اضافه‌تری ۱۷ هزارتومان باید پرداخت کنید و این سطح قیمت را به کل منو تعمیم دهید. اما منو ماهی ماهی چه آیتم‌هایی دارد  که در دیگر رستوران‌ها نیست؟ در اینجا شما در بین کباب‌ها سیاه کباب و سیاه جوجه را می‌بینید که به ترتیب راسته گوساله و فیله مرغ در میان رب انار  جنگلی و روغن زیتون است.

همچین غذاهایی را با بلدرچین، اردک و کبک و خروس محلی می‌بیند که هر کدام با شیوه خاصی طبخ و به همراه خورشتی گیلکی مثل فسنجان یا ناردون سرو می‌شوند. در مجموع ماهی ماهی تجربه جذاب و البته گرانی است که اگر سطح قیمت یک رستوران برایتان مهم نیست می‌تواند شما را راضی نگه دارد.

منو، آدرس و نظرات درباره رستوران ماهی ماهی را اینجا بخوانید

رستوران گیلانی گیلار

گیلار

رستوران گیلار در محله نیاوران از رستوران‌های با سابقه در ارائه غذاهای محلی شمالی است. طراحی داخلی آن به سبک خانه‌های ماسوله است و وقتی وارد می‌شوید حس و حال خوب خانه‌های سنتی شمالی به  شما منتقل می‌شود. این جذابیت بصری بر سر میزها و سرو غذا در ظروف سفالی هم وجود دارد و در نهایت به طعم خوب‌ غذاها خاتمه پیدا می‌کند.

غذاهای محلی که در منو گیلار وجود دارد شمال مرغ ترش، فسنجان با اردک و ماهی سفید شکم پر و کباب ترش است. به همراه نوشیدنی‌ها و پیش غذاهای مخصوص شمال کشور. البته در منو غذاهای دیگر مثل انواع کباب هم دیده می‌شود که این موضوع باعث می‌شود تا منو از انحصار غذاهای محلی در بیاید و برای کسانی که میلی به سفارش ماهی یا اردک ندارند هم بتواند با جوجه کباب و کباب کوبیده کاردی مناسب باشد.

منو، آدرس و نظرات درباره رستوران گیلار را اینجا بخوانید

رستوران گیلانی آویشو

آویشو

از همه رستوران‌هایی که نام بردیم معمولا در شمال و غرب تهران قرار داشتند. رستوران گیلانی آویشو اما در شرق است و آنقدر کیفیت و طعم خوبی دارد که اگر ساکنان غرب تهران یک بار به اینجا بیایند احتمالا دیگر رستوران‌ها را فراموش خواهند کرد. آویشو یک رستوران تازه تاسیس در خیابان گلبرگ است اما منو کامل و پر از آیتمی دارد که احتمالا برای انتخاب از میان آن به دردسر خواهید افتاد.

منویی شامل چند مدل کته کباب، چند مدل خوراک از جمله مرغ ناردونی و جوجه ترش و شامی رودباری و انواع دمنوش و شربت که مناسب برای فصل‌های سردو گرم است. اما در بین همه ایتم‌های منو مرغ و آلو و سینی مخصوص آویشو و همینطور اکبر جوجه آن پرطرفدارتر از بقیه موارد است. از ویژگی های خوب دیگر آویشو محیط جذاب آن است که سعی کرده است حس و حال خوبی را با به کار بردن المان‌های فضای سبز و با ترکیب چوب ایجاد کند و در مجموع حال خوبی را هم از غذاو  هم از فضا به مشتری‌ها منتقل کند.

منو، آدرس و نظرات درباره رستوران آویشو را اینجا بخوانید

رستوران گیلانی گیلک

گیلک

دیگر رستوران‌ گیلانی معروف و با سابقه در محله شیخ بهایی قرار دارد و نام آن گیلک است. رستورانی با فضای بسیار آرامش‌بخش که همه چیز آن طبق اصول است. این اصول را از چیدمان و نحوه ارایه سرویس تا نوع سرو غذا می‌بینید و از بابت آن هم شگفت زده خواهید شد.

شگفت زده از اینکه چطور همه چیز به صورت کاملا مدرن اما با طعم اصیل و دقیقا همان که باید باشد، است. در گیلک شما با غذاهایی شمالی اما به سبک خاص رو‌به‌رو هستید. برنج‌ها به صورت قالبی سرو می‌شود و کباب یا ماهی روی‌ آن قرار دارد. در اینجا انواع ماهی از جمله سالمون، قزال آلا وحشی، سوف و حتی تیلاپیا سرو می‌شود.

فسنجان مرغ، واویشکا مرغ و باقلاقاتق از خورشت‌هایشان است و شامی گیلک، دختر لوس و کشک کدوم هم در بین پیش غذاها دیده می‌سود که برای مثال دختر لوس که از خوراکی‌های اصیل گیلکی‌ها است را در منو هیچ رستوران دیگری در تهران نمی‌بینید.

منو، آدرس و نظرات درباره رستوران گیلک را اینجا بخوانید

[et_bloom_inline optin_id=optin_4]

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.

2 نظرها

  1. کیوان پرواس

    سلام. من یه رستوران گیلکی خیلی خیلی خوب‌ میشناسم‌ که یه‌ سر و گردن از این رستورانا بالاتره. هم از حیث فضای رستوران که قدیمی و کاملا گیلکیه (با اینکه یک ساله تاسیس شده) و هم کیفیت غذاهاش حرف نداره. تعجب میکنم که توی لیست شما نیست با اینکه تو صفحه اول رستوران های فیدیلیو هم اسمش اومده. رستوران می لاکوی. شاید از معروفترین ها نباشه ولی جزو بهترینهاست.

    • دوست عزیز این مطلب بر اساس نظرسنجی از کاربران فیدیلیو در اینستاگرام نوشته شده است و رستوران های مورد اشاره در این گزارش هم همگی مکان‌هایی بودند که بیشترین رای را از طرف کاربران آورده‌اند.