خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / رستوران خود را به سکوی پرتاب ببرید (۱۰ راهکار برای مالکین پر مشغله)

رستوران خود را به سکوی پرتاب ببرید (۱۰ راهکار برای مالکین پر مشغله)

موفقیت یک کسب و کار رستوران داری، بیشتر به این بستگی دارد که مشتریان تا چه اندازه از تجربه غذا خوردن، محیط، قیمت‌ها و کیفیت غذا لذت می‌برند. هر رستورانی قدرت موفقیت را دارد؛ اما تعداد کمی از صاحبان رستوران‌ها، به فوت‌های کوزه‌گری وارد هستند! 

در این مقاله قصد داریم تعدادی نکته به شما آموزش دهیم تا در این بازار پرتلاطم و رقابتی، کسب و کار رستوران داری خود را حفظ کرده و ارتقاء دهید. با اجرای این نکات، صاحبان رستوران‌ها می‌توانند از آینده کاری خود محافظت کرده و ارتباط عمیق‌تری با مشتریان خود ایجاد کنند.

۱. حفظ ثبات، یک بازی پیچیده

داشتن ثبات نکته کلیدی است که هر فردی، هنگام راه‌اندازی یک کسب و کار رستوران داری قوی باید به آن توجه کند. فرقی ندارد که یک کانکس کوچک جذاب یا یک غذاخوری در جاده‌های روستایی دارید یا داغ‌ترین اغذیه‌فروشی در قلب شهر تهران هستید؛ در نهایت داشتن ثبات، موفقیت شما را در طول زمان تعیین می‌کند.

۲. به جزئیات دقت کنید

رستوران داری

به‌عنوان مالک یک کسب و کار رستوران داری، وظیفه شما این است که کشتی را در مسیر خود نگه‌دارید یا خدمه‌ای را استخدام کنید که به آن‌ها اعتماد دارید. برای اموری مانند امور مالی، منابع انسانی، حقوق و دستمزد، حسابداری و …، افراد متخصص را انتخاب کنید. این مسئولیت شما است که خودتان همه کارها را انجام دهید یا اطراف خود را با افرادی خبره پُر کنید.

۳. مکان رستوران خود را با دقت انتخاب کنید

مشتری بیشتر منجر به سود بیشتر هر کسب و کار رستوران داری می‌شود؛ اما تنها در صورتی که توسعه به‌درستی انجام شود. صاحبان رستوران‌ها باید در انتخاب مکان رستوران دقت کافی به خرج دهند. برای صاحبان جدیدی که به دنبال افتتاح یک رستوران جدید هستند، موقعیت مکانی مهم است؛ آیا بعداً می‌توان ابعاد رستوران را به‌راحتی گسترش داد یا خیر؟

۴. منتقدان خود را در آغوش بگیرید

وقتی کسی برای کسب و کار رستوران داری شما کامنت می‌گذارد، بدون در نظر گرفتن اینکه در حال تعریف‌وتمجید است یا تخریب و انتقاد، نظراتش را تأیید کرده و به اشتراک بگذارید.مدیریت نظرات منفی کاری بسیار حیاتی است. این نشان می‌دهد که به بهبود تجربه مشتری اهمیت می‌دهید. مشتریان را تشویق کنید تا نظرات خود را بنویسند. اگر ثبات و استاندارد‌های بالا رعایت شود، نمره کلی شما با گذشت زمان بالاتر خواهد رفت.

۵. در خرید هوشمندانه عمل کنید

همیشه راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید در هزینه‌های خاص مانند لباس فرم پرسنل، دکوراسیون، مبلمان و صندلی‌ها، تجهیزات و یخچال‌ها و … صرفه‌جویی کنید؛ اما اجازه ندهید این صرفه‌جویی بر کیفیت مواد غذایی تاثیر بگذارد. بسیاری از مشتریان متوجه کیفیت پایین مواد غذایی می‌شوند و دیگر به رستوران شما نمی‌آیند.

۶. حضور قدرتمندی در فضای آنلاین داشته باشید

حضور آنلاین کسب و کار رستوران داری 

هر کسب و کار رستوران داری باید حضور پیوسته و آنلاین در شبکه‌های مجازی و اینترنت داشته باشد. از آنجایی که بسیاری از مشتریان جدید قبل از مراجعه حضوری برای صرف غذا، از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، نداشتن اطلاعات به‌روز در وب‌سایت می‌تواند منجر به از دست دادن مشتریان بالقوه شود. دلیلی وجود ندارد که وب‌سایت رستوران خود را به‌طور منظم با منو، مکان، ساعات کاری، پیوند‌های رسانه‌های اجتماعی و تصاویر به‌روزرسانی نکنید.

۷. بازرسی‌های دقیق و منظمی از کیفیت غذاها داشته باشید

رستوران داری

اگر مشتریان دائمی و زیادی دارید، به این معنی است که در کار خود موفق بوده و حقوق مصرف‌کننده را رعایت کرده‌اید؛ اما کیفیت غذاها ممکن است به‌مرور زمان کاهش یابد! زمان‌های منظمی را تعیین کنید که در آن همه آیتم‌های منو چشیده و از نظر کیفیت کلی بررسی شوند. 

۸. ضعف‌های خود را بپذیرید

داشتن درکی درست از نقاط قوت و ضعف کسب و کار رستوران داری خود، به شما این امکان را می‌دهد که روی نقاط قوت خود تمرکز کنید. همچنین می‌توانید از مجموعه مهارت‌های دیگران برای تقویت نقاط ضعف خود، استفاده کنید. شما باید به خودآگاهی برسید؛ به این معنی است که بدانید رستوران شما چه توانایی‌هایی دارد و چه چیزی آن را از رقبا متمایز می‌کند. 

۹. بازبینی قیمت‌های منو

به‌طور کلی، هزینه کالا‌ها و مواد تشکیل‌دهنده در طول زمان افزایش می‌یابد. از منظر تجاری، عدم قیمت‌گذاری مناسب به سودآوری کسب و کار رستوران داری آسیب می‌رساند. بازبینی هزینه‌ها و اینکه آیا یک کالا هنوز در قیمت فعلی خود سودآور است یا خیر، اهمیت زیادی دارد. فراموش نکنید به‌جای اجرای یک‌باره تغییرات، بهتر است قیمت‌ها را به‌تدریج افزایش دهید.

۱۰. حفظ مشتریان فعلی، مهم‌تر از کسب مشتریان جدید

اگر نتوانید مشتریان فعلی خود را حفظ کنید، برای مدت طولانی دوام نخواهید آورد. شک نکنید که اگر تمام تمرکز خود را معطوف به حفظ مشتریان فعلی کنید، مشتریان جدید نیز از راه خواهند رسید. اینجا است که ثبات در کیفیت، ارزش خود را بیش از پیش نمایان می‌کند. اگر مشتری در هربار مراجعه، تجربه ثابتی از کیفیت غذا، تمیزی محیط و ظروف و برخورد پرسنل داشته باشد، بهترین تبلیغ برای رستوران شما خواهد بود.

 

 

منابع:

How to Take Your Restaurant Marketing to the Next Level

https://nucleuscommercialfinance.com/restaurant-hub/8-top-tips-on-how-to-take-your-restaurant-to-the-next-level

درباره safoora makhmalbaf