خانه / کافه و رستوران / کافه محبوب من / بلامونیکا یک ایتالیایی اصیل اما گران
رستوران بلامونیکا

بلامونیکا یک ایتالیایی اصیل اما گران

رستوران بلامونیکا از آن رستوران‌های ایتالیایی است که به غذاهای خوش طعم ایتالیای و محیط دنج و زیبایش معروف است. از آن رستوران‌های ایتالیایی که اصلا تبلیغات ندارد اما مشتریان پر و پا قرصی دارد که بیشتر آنها حاضرند برای استفاده از خدمات این رستوران در شب‌های تعطیل در صف مقابل رستوران منتظر بمانند.

این رستوران در یک ساختمان قدیمی در خیابان وزرا واقع شده است؛ اما دکور زیبایی دارد و محیط خوبی برای میهمانی‌های خانوادگی، دوستانه و حتی شام و ناهارهای دونفره است. البته دکور زیبا و غذای خوب به معنی رضایت کامل ما از این رستوران نیست. با ما در مجله فیدیلیو همراه شوید تا در مورد آن بیشتر بدانید.

بعدی قبلی
رستوران بلامونیکا
نقد و بررسی رستوران ایتالیایی بلامونیکا
نقد و بررسی رستوران ایتالیایی بلامونیکا
بعدی قبلی

رستوران بلامونیکا دنج، قدیمی و گران

چند وقتی بود که هوس غذای ایتالیایی کرده بودم و چند رستوران هم در نظر داشتم تا در یک فرصت خوب به یکی از آنها مراجعه کنم. رستوران بلامونیکا را از لیست رستوران‌های پیشنهادی وب سایت فیدیلیو انتخاب کردم و راهی خیابان وزرا شدیم. به رستوران که رسیدیم به دلیل طراحی خاص ساختمان تصور کردیم رستوران به علت تعمیرات یا هر دلیل دیگری تعطیل است.

دردسرتان ندهم، یکی از کارکنان رستوران که گویا مسوول نوبت دهی به مشتریان مقابل درب ورودی بود پس  از گرفتن شماره تماس از ما و وعده خالی شدن یک میز دو نفره ظرف ۱۵ دقیقه آینده را داد. در نهایت پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه ورود برای ما صادر شد و ما از پله‌های قدیمی رستوران بالا رفتیم. در بدو ورود به پاگرد طبقه دوم میزی بزرگ با گلهای زیبا توجه‌مان را جلب کرد.

پس از ورود به رستوران به یک میز دو نفره در قسمت انتهایی رستوران راهنمایی شدیم. میز کوچک ولی صندلی‌ها راحت بودند. حقیقتش را بگوم فضای رستوران دنج و زیبا اما کمی شلوغ بود و به دلیل فاصله کم میزها از یکدیگر هم عبور و مرور از کنار میزها سخت بود و هم حریم شخصی چندان رعایت نشده بود. به صورتی که گویی ما و مشتریان دیگر، دور یک میز بزرگ با فاصله کمتر از یک صندلی نشسته بودیم.

از لحاظ طراحی داخلی و دکور این رستوران تزئینات خاص و ویژه‌ای نداشت و تزئینات به چند تابلو و گلدان و لوسترهای آویزی خلاصه شده بود. می توان گفت که در این رستوران بیشتر بر نورپردازی روی دیواری‌های چوبی و تیرهای چوبی سقف تمرکز شده بود. اما همین نورپردازی هنرمندانه به خوبی توانسته بود فضایی دنج و آرامش بخش را مهیا کند.

بعدی قبلی
نقد و بررسی رستوران ایتالیایی بلامونیکا
نقد و بررسی رستوران ایتالیایی بلامونیکا
نقد و بررسی رستوران ایتالیایی بلامونیکا
نقد و بررسی رستوران ایتالیایی بلامونیکا
نقد و بررسی رستوران ایتالیایی بلامونیکا
بعدی قبلی

پیتزا و پاستای ایتالیایی با طعم بلامونیکا

در منوی رستوران بلامونیکا انواع پاستا، پیتزا، استیک و غذاهای گریل در کنار سالاد و دسرهای مختلف و البته پیش غذا وجود داشت.

پس از انتخاب غذا از منوی به نسبت گران قیمت رستوران از ما با یک لیوان آب پذیرایی شد. این در حالی بود که ما درباره نوشیدنی Welcome این رستوران بسیار شنیده و خوانده بودیم اما با این حل با یک لیوان آب روبرو شدیم. برای پیش غذا کالامارک سفارش دادیم که بسیار معلومی بود. برای غذای اصلی هم استیک چهارپنیر و پاستا چهارپنیر سفارش دادیم. سفارش غذای ما پس  از نیم ساعت آماده شد که از نظر ما زمان زیادی بود.

در هر حال استیک به خوبی پخته شده بود و طعم خوبی داشت، پاستا هم در حد معمولی بود. اما قیمت‌ها نسبت به رستوران‌های ایتالیایی هم رده گران به نظر می‌رسد. به هر حال این رستوران ارزش یک بار رفتن را دارد اما به احتمال زیاد شخصا نم‌توانم این رستوران را به عنوان یکی از پاتوق‌های دائمی خودم انتخاب کنم و اگر باز هم هوس غذای ایتالیایی کنم، یک رستوران ایتالیایی دیگر را امتحان می‌کنم. البته این نکته را هم تاکید کنم که به شکلی کلی این موضوع سلیقه‌ای است و ممکن است در بین مخاطبان مختلف این نظر متفاوت باشد.

برای اطلاع از منو و آدرس رستوران بلامونیکا اینجا را کلیک کنید

[et_bloom_inline optin_id=optin_4]

درباره مریم عسگری

برای من به عنوان یک روزنامه‌نگار که پانزده سال است در حوزه‌های آی‌تی و تکنولوژي، مسکن، خودرو و بانکداری الکترونیک فعال هستم، نوشتن درباره خوردنی و نوشیدنی‌ها لذتی صد چندان دارد. دلیل هم کاملا مشخص است. من یک روزنامه نگار شکمو هستم. بزرگترین لذت زندگیم آشپزی و خلق غذا و مزه‌های جدید، کشف رستوران‌، کافی شاپ و قنادی‌های مختلف و امتحان کردن هر نوع غذای جدید است. پس سعی می‌کنم اینجا تجربه‌هامو با شما از راه همکاری با فیدیلو در میان بذارم.