خانه / تاپ / رستوران بخارا تجربه‌ای متفاوت از غذای سالم و اصیل شهرهای ایران

رستوران بخارا تجربه‌ای متفاوت از غذای سالم و اصیل شهرهای ایران

اگر از ما بپرسید چه چیزی می‌تواند تحت هر شرایطی حال شما را خوب کند پیشنهادمان قطعا یک وعده غذای ناب ایرانی در محیطی سنتی، با رگه‌های مدرنیته است که در آن گل و گیاه به اندازه وجود دارد و حوضچه میانی سالنش فواره‌ای دارد که صدایش آرام بخش است و همچون موزیک متنی لذت بودن در آن فضا را دو چندان می‌کند. در این گزارش آگهی از مجله فیدیلیو سری زدیم به رستوران بخارا واقع در محدوده جردن، با ما در ادامه این گزارش همراه باشید تا بیشتر با منوی غذایی و فضای این رستوران آشنا شویم.

حوضی چنین میانه رستورانم آرزوست

بخارا یک رستوران با منویی ایرانی است که فضا و دکوری سنتی دارد. این را از ظاهر بیرونی رستوران هم می‌توان متوجه شد که با یک رستوران با صفای زیبا و ایرانی روبرو هستیم. درب چوبی، پنجره‌هایی که در مقابلشان کلی گل و گیاه است و گلدان‌های بزرگ نوید این را به ما می‌دهند که قرار است وارد محیط چشم نوازی شویم.

سالن رستوران بخارا دو طبقه است و اولین چیزی که در طبقه همکف نظر شما را به خود جلب می‌کند حوض متوسط اما به شدت زیبای میانه سالن خواهد بود. حوضی با فواره که ساعت‌ها می‌توان به آن خیره شد و از صدای گوش نوازش لذت برد. در اطراف این حوض میز و صندلی‌هایی چوبی قرار دارد که طراحی آن‌ها تلفیقی است از تخته‌های قدیمی و سبک مدرن مبلمان. پنجره‌های بزرگ با شیشه‌های رنگی زیبا، استفاده از وسیله‌های قدیمی برای تزئین فضای داخلی، کاشی‌های طرح دار و در و تخته‌های چوبی در کنار موزیک زیبا، فضایی را در رستوران بخارا به وجود آورده که نمی‌توان به سادگی از آن دل کند.

پلو شاهی مخصوص بخارا با دوغ محلی

خوب اینطور که بویش می‌آید در رستوران بخارا انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و خوش پخت از شهرهای مختلف ایران انتظار ما را می‌کشند. غذاهایی که در عین خوشمزگی به روشی کاملا سالم و با کمترین میزان روغن آن هم درون فر تهیه می‌شوند آن هم در آشپرخانه ای که بهداشت در آن حرف اول و آخر را میزند و همه غذاها از گوشت تازه گوسفند و گوساله و برنج ایرانی تهیه می شوند. شما اهل هر سبک از غذای ایرانی که باشید بخارا چندین پیشنهاد جذاب و کمی متفاوت برای شما دارد.

اگر بخواهیم منو را از سالاد شروع کنیم باید سالاد بخارا میگو و سالاد بخارا مرغ را به شما پیشنهاد دهیم که عطر و بویی ایرانی دارند و شبیه آن را در رستوران دیگری نمی‌توانید تجربه کنید. اگر اهل غذای دریایی باشید ماهی حشو و قلیه ماهی بخارا از خوشمزه‌های منو هستند. اگر  کباب دوست هستید حتما حتما شیش کباب یا کباب دنده مخصوص بخارا را امتحان کنید که در ظرفی مخصوص و در سیخ‌هایی آویزان سرو می‌شوند.

در کل آیتم‌های غذایی که پسوند بخارا دارند مخصوص همینجا هستند و باید آن‌ها را مزه کرد، مثلا پلو شاهی بخارا. اگر اهل دیزی هستید باید دیزی فلفلی بخارا را با دوغ محلی، سالاد شیرازی و سبزی تازه و ترشی مزه کنید تا لذت مزه‌های بهشتی را متوجه شوید. این غذاهای خوشمزه را بهتر است با شربت‌های جذاب و خوشگوار بخارا میل کنید، شربت هایی که شیرینی خود را از عسل میگیرند و با بهترین عرقیجات ممکن تهیه شده اند. در ضمن پیشنهاد می‌کنیم بعد از صرف غذا یک دمنوش یا قهوه با باقلواهای تازه بخار سفارش دهید تا غذا دو چندان به شما بچسبد.

لذت تجربه‌های متفاوت در رستوران بخارا

رستوران بخارا در یکی از مناطق تقریبا شلوغ تهران قرار دارد تقریبا در تمام ایام سال با معضل جای پارک روبرو است، اما جای هیچ نگرانی نیست چرا که رستوران بخارا پارکینگ اختصاصی دارد و شما با خیال راحت می‌توانید ماشین و وسیله شخصی خود را در آن پارک کنید و با آرامش کامل به بخارا رفته و از آن لذت ببرید. فضا، اتمسفر و غذایی که رستوران بخارا در کنار هم دارد باعث شده تا به یک انتخاب خوشمزه و دلپذیر برای یک ناهار خانوادگی، قرار دو نفره و دورهمی با دوستان به صرف یک غذای خوشمزه تبدیل شود. درضمن در رستوران بخارا آخر هفته ها با موزیک زنده همراه هست که این خود لذتی دو چندان به همه ویژگی های این رستوران خوب و جذاب اضافه می کند.

 

برای مشاهده آدرس، منو و مشخصات رستوران بخارا به این لینک مراجعه کنید

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.