خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / روسای جمهور آمریکا به کدام رستوران‌ها می‌روند؟

روسای جمهور آمریکا به کدام رستوران‌ها می‌روند؟

رستوران‌های محبوب دنیا کدام هستند؟ آیا رستوران‌های مورد علاقه سیاستمداران بزرگ دنیا را می‌شناسید؟ باید بدانید دیپلمات‌های معروف دنیا هم بعضی وقت‌ها‌ مانند انسان‌های عادی به رستوران ‌می‌روند و بعضی از این رستوران‌ها‌ محفل همیشگی آن‌ها‌ هستند. در واقع آن ها هم به زمان‌های تنهایی و استراحت خود نیازمندند و ترجیح می‌دهند برخی اوقات غذاهای غیرخانگی صرف کنند. در این مطلب از مجله فیدیلیو و دنیای غذا و نوشیدنی همراه ما باشید تا با رستوران‌ها‌ی محبوب سیاستمداران بزرگی از جمله خانم کلینتون، اوباما، بیل کلینتون و … آشنا شوید.

 

۱-رستوران سی فایرگریل نیویورک (THE SEA FIRE GRILL)

رستوران دریایی سی فایرگریل یکی از رستوران‌های محبوب دنیا است که مورد توجه خانواده کلینتون نیز قرار گرفته است. طبق گزارش‌ها هیلاری و بیل‌کلینتون دیپلمات‌های معروف آمریکایی چندی پیش ناهار خود را در این رستوران اعیانی که غذاهای دریایی سرو ‌می‌کند صرف کردند. بر اساس گزارش‌های رسیده سفارش آن‌ها‌ در این رستوران شامل سالاد، ماهی سالمون دودی و سبوس گندم بوده‌است. به گفته یکی از شاهدان عینی در حین این که خانواده کلینتون غذای خود را صرف ‌می‌کردند یکی از کارکنان رستوران داستان مهاجرت خود را برای رییس جمهور سابق تعریف کرده است.

گویا کلینتون در زمان ریاست جمهوری خود دست این مهاجر را گرفته و کمکش کرده بود. این داستان چنان تاثیری در شنوندگان داشته که برای مدتی اشک در چشمان همگان جمع شده است.

رستوران آلان وونگز- محفل دیپلمات ها

۲-آلان وونگز، هونولولو (Alan Wongs)

آلن وونگز در هونولولو یکی دیگر از رستوران‌های محبوب دنیا است که گویا نظر خانواده اوباما رییس جمهور سابق آمریکا را حسابی معطوف خود کرده‌است. باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا و بانوی سابق میشل اوباما به همراه تنی چند از دوستانشان در آخرین سفر خود به هاوایی به عنوان مقامات رسمی‌ برای صرف شام این رستوران را انتخاب کردند.

آلان وونگز  از این که پذیرای رییس‌جمهور و مهمانانش بود حسابی به خود ‌بالیده‌است. به گونه‌ای که پس از حضور خانواده اوباما در صفحه فیس‌بوک رسمی این رستوران پستی با مضمون زیر منتشر شده است:

ما بسیار خوشحالیم که رییس جمهور در این سالها همواره ما را حمایت کرده و در سفر خود به هاوایی ما را مفتخر فرموده‌اند.

رستوران بار پولو نیویورک- رستوران‌های محبوب

۳- رستوران پولو بار نیویورک (The Polo Bar)

جالب است بدانید هیلاری کلینتون نیز مانند بسیاری از افراد دیگر علاقه وافری به فست فود دارد. رستوران پولوبار در نیویورک یکی از رستوران‌های محبوب و مورد علاقه خانم کلینتون است که چندی پیش با همبرگر و شکلات پذیرای این دیپلمات محبوب آمریکایی بوده‌است. بر اساس برخی اخباری که از منابع معتبر در دست است ابراز عشق و علاقه مردم به او در این رستوران وصف ناشدنی بوده است.

رستوران استیت رود- رستوران‌های محبوب

۴- رستوران استیت رود در مارتا وینیارد (The State Road)

رستوران استیت رود یکی دیگر از رستوران‌های محبوب خانواده اوباما است. طبق اخبار مختلف اوباما و خانواده‌اش در سفر دو هفته‌ای خود به ماساچوست در این رستوران دیده شدند. رستوران استیت‌رود که غذاهای دریایی و محلی را به صورت فصلی سرو ‌می‌کند یکی از مکان‌ها‌ی مورد علاقه رییس‌جمهور سابق و خانواده‌اش است. به گونه‌ای که بر طبق اخبار منتشر شده در خبرگزاری‌ها این خانواده دیپلمات بارها در این رستوران شکار دوربین خبرنگاران شده‌اند.

 

رستوران فیولا میر- رستوران‌های محبوب

۶- فیولا میر واشینگتون (Fiola Mare)

طبق اخباری که چندی پیش در تویتر منتشر شد، پرزیدنت اوباما در روز چهارم آگوست سال گذشته تولد ۵۵ سالگی خود را در فیولامیر که یکی از رستوران‌های محبوب واشینگتن است جشن گرفته است. این رستوران ایتالیایی که در محله جورج تاون واقع شده است انواع غذاهای دریایی را سرو می‌کند. البته گویا اتفاقات جالب دیگری نیز برای پرزیدنت در این رستوران رخ داده‌است. رییس جمهور سابق پس از صرف غذا در حالی که از رستوران خارج ‌می‌شد، با حلقه طرفداران خود روبه‌رو شد. آن‌ها‌ در حالی که دور رییس‌جمهور حلقه زده بودند آهنگ تولدت مبارک را برای این دیپلمات محبوب خواندند و او را شگفت‌زده کردند.

رستوران جو فیش- رستوران‌های محبوب

۷-جوفیش (Joe Fish)

به باور عموم تقلید بالاترین درجه تملق است. اما از نظر من بالاترین درجه تملق حداقل برای یک سر‌آشپز در این است که سه ساعت در رستوران خود بنشیند و در ازای آن ۱۰۰۰ دلار به اضافه انعام بالا از بیل کلینتون دریافت کند. رستوران ایتالیایی جوفیش که غذاهای دریایی سرو ‌می‌کند در مرکز شهر چیکاگو قرار دارد. چندی پیش رییس‌جمهور سابق آمریکا با ۱۰ مهمان خود به علاوه ۱۰ بادیگارد در این رستوران دیده شدند.

گویا کلینتون در حالی که مشغول صرف غذاهای مختلف این رستوران بوده است، شکار دوربین‌ها‌ی خبرنگاران شده است. به گفته شاهدان عینی غذاهایی که کلینتون در این رستوران صرف کرد شامل لینگوینی گندم  با سس گوجه و ذرت تند بوده‌است که در کنار ماهی سالمون سرو شده‌است.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.