خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / دی کاپریو و سرمایه‌گذاری در پرورش ماهی
دی کاپریو و سرمایه گذاری در پرورش ماهی

دی کاپریو و سرمایه‌گذاری در پرورش ماهی

دی کاپریو بازیگر سرشناس هالیوودی و فعال محیط زیست به‌تازگی اعلام کرده است که سرمایه‌گذاری کلانی در بخش پرورش ماهی و تولیدات مربوط به صنایع غذایی دریایی انجام داده است. سرمایه گذاری دی کاپریو در پرورش ماهی با مشارکت شرکت معروف love the wild صورت گرفته است.

تایتانیک برای همه ما نامی آشناست. امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که فیلم معروف تایتانیک را ندیده و با آن خاطره نداشته باشد. نقش آفرینی جذاب دی کاپریو در این فیلم عاشقانه سبب شده اکنون پس از گذشت سالیان سال از اکران آن، هم چنان نام تایتانیک و دی کاپریو کنار هم قرار بگیرند.

اگر شما هم از طرفداران این کشتی معروف هستید و هنوز اخبار مربوط به هنرپیشگان آن را دنبال می‌کنید بد نیست بدانید جک معروف تایتانیک به تازگی در یک شرکت مواد غذایی منجمد سرمایه گذاری کرده است. با بخش دنیای غذا و نوشیدنی مجله فیدیلیو همراه باشید تا بیشتر از تجارت دی کاپریو و سرمایه‌گذاری در بخش پرورش ماهی مطلع شوید.

با طبیعت مهربان باشیم

چندی پیش جک معروف تایتانیک در گفتگو با رسانه‌های خبری اعلام کرد که در کمپانی معروف آمریکایی  love the wild  که در زمینه مواد غذایی منجمد دریایی و غذاهای آماده گریل فعالیت می‌کند، سرمایه گذاری کرده است. به گفته او این تصمیم درجهت نیل به اهدافش در زمینه فعالیت‌های زیست محیطی گرفته شده است.

محصولات این شرکت شامل ماهی‌های مختلف پرورشی است  که درطیف وسیعی از انواع سس‌های وسوسه انگیز خوابانده می‌شوند و طعم دلچسبی به این مواد غذایی می‌بخشند. از جمله این محصولات عبارتند از ماهی باراموندی در چاشنی سس منگو و گربه ماهی با سس خامه. هر کدام از این محصولات آماده مصرف تنها ۲۰ دقیقه زمان طبخ نیاز دارند تا به مصرف برسند.

اما از پرافتخارترین اقدامات این شرکت، ماهی‌های مختلفی است که پرورش می‌دهد. تمامی‌ محصولات این کمپانی، پرورشی و کشت آبی است.

با توجه به تحقیقات اخیر، نسل جوان آمریکا به مصرف ماهی‌های پرورشی علاقمندند، آن‌ها با محصولات  پرورشی آشنایی کامل دارند. اما با این وجود آمارها نشان از این دارد که تعداد افرادی که از سال ۱۹۹۰ تاکنون هنوز به صید غیر قانونی ماهی مشغولند، تغییر محسوسی نداشته  و این کشور همچنان از سقف مجاز ماهیگیری جهانی فراتر است.

البته واضح است اگر شهروندان ایالت متحده شروع به مصرف بیشتر ماهی کنند، در جهت جبران کمبود این ماده مغذی ناگزیر به استفاده از محصولات پرورشی هستند.

کمپانی love the wild  سعی دارد تاثیر مثبتی بر روی محیط و جمعیت سالم کشور بگذارد. از این رو سعی در تشویق مردم در استفاده از غذاهای پرورشی دارد تا گام مثبتی در جهت تداوم بقای اقیانوس‌ها بردارد.

کمپانی دی کاپریو

دی کاپریو و سرمایه گذاری در پرورش ماهی

دی کاپریو در مصاحبه دیگری که با یکی از شبکه‌های خبری داشت گفت: آمارها نشان می‌دهند جمعیت کره زمین تا سال ۲۰۵۰ به ۹ میلیارد نفر خواهد رسید و این نشان دهنده فشار بسیار عظیمی‌ است که برمنابع غذایی طبیعی بشر وارد خواهد شد.

غذاهای دریایی منبع اصلی تامین پروتین مصرفی حدود ۱ میلیارد انسان در روی زمین را تشکیل می‌دهند. این در حالیست که اقلیم کل کره زمین در حال تغییر است. بالا رفتن سطح اسیدی و صید بیش از حد ماهی در اقیانوس‌ها تاکنون تاثیر بسیار مخربی بر اکوسیستم  طبیعی آب اقیانوس‌ها گذاشته است.

بدین سبب و برای جلوگیری از انقراض منابع غذایی دریایی، این کمپانی تنها گونه‌ای از ماهی‌های دریایی قابل پرورش مانند ماهی راه راه، ماهی خاردار باراموندی، گربه ماهی و قزل آلا را پرورش می‌دهد.

لئوناردو همچنین می‌گوید میانگین مصرف ماهی در بین مردم امریکا  بسیار پایین تر از سطح مصرف جهانی است. میانگین مصرف ماهی و صدف در دنیا برای هر فردسالانه در حدود ۲۰ کیلوگرم است. این در حالیست که میانگین این مصرف در ایالات متحده یک سوم این مقدار یعنی ۷ کیلوگرم است که نشان از مشکل بزرگی هم در خصوص سلامت مردم و هم برای محیط زیست دارد.

ماهی منبعی مغذی و غنی از پروتئین است. به علاوه کالری مصرفی بسیار پایینی دارد و دوام آن در طبیعت بسیار بیشتر از احشام است. از این رو سعی داریم ، مردم را به مصرف بیشتر ماهی و غذاهای دریایی تشویق کنیم.

بهره برداری بیش از حد اقیانوس‌ها باعث شده بسیاری از منابع غذایی دریایی که در سالیان متمادی رکن اصلی تامین منابع غذایی انسان‌ها را تشکیل می‌دادند، منقرض گشته و بشر با کمبود این منابع مغذی مواجه شود.

در همین خصوص کمپانی love the wild به کمک بشریت آمده تا با ایجاد راهکارهای موثر از این بحران جلوگیری کند.

باورهای قدیمی در رابطه با محصولات پرورشی

بحث در خصوص پرورش محصولات دریایی موضوع پیچیده‌ای است که از دو دیدگاه مختلف می‌توان به آن پرداخت. یکی تفاوت تغذیه‌ای مابین محصولات طبیعی با محصولات پرورشی است و دیگری تاثیرات مخرب بهره برداری از منابع طبیعی بر محیط زیست.

این در حالیست که گروهی با استدلال‌های قدیمی‌ طرفدار تغذیه از منابع طبیعی و ارگانیک موجود در حیات وحش به خصوص ماهی سالمون هستند. از سوی دیگرعده‌ای معتقدند که گسترش صنعت پرورش ماهی‌های دریایی موجب آشتی بیشتر انسان‌ها با طبیعت و محیط زیست می‌شود.

از سوی دیگر بسیاری از افراد مصرف ماهی پرورشی را به دلیل برخی داستان‌های ترسناک قدیمی‌ نمی‌پسندند. آن‌ها بر این باورند که به ماهی‌های پرورشی آنتی بیوتیک زده می‌شود و این ماهی‌ها از مدفوع یکدیگر تغذیه می‌کنند.

تی جی تات تهیه کننده محصولات  پرورشی و استاد کشت آبی در آکواریوم ملی بالتیموردر این باره می‌گوید: وقتی با مردم در رابطه با مصرف ماهی پرورشی صحبت می‌شود آن‌ها هنوز از مشکلاتی صحبت می‌کنند که ۲۰ تا ۳۰ سال پیش توسط کارخانجات  حل شده‌اند. به عنوان مثال می‌گویند ماهی‌های پرورشی سالم نیستند و یا مزه خوبی ندارند و یا پوستشان به خوبی ماهی ارگانیک نیست.

تات می‌گوید مصرف کنندگان آمریکایی به طور طبیعی در معرض داستان‌های مثبتی از کشت آبی قرار نمی‌گیرند. به همین سبب نمی‌دانند که با گسترش محصولات پرورشی استانداردهای کشت پایدار نیز بالاتر رفته است. در نتیجه بسیاری از مزارع برای دست یابی به این استانداردها متد‌های پرورشی خود را به روز رسانی کرده‌اند تا کیفیت ماهی‌های پرورشی خود را همانند شرکت‌های رقیب بالاتر ببرند.

این چالش هم اکنون در جستجوی راهی برای متقاعد کردن مشتریان محتاط است و این همان جایی است که کمپانی love the wild  وارد عمل می‌شود.

حیوانات را دوست بداریم

سرمایه گذاری در محصولات پرورشی

امی‌نووگراتز بانی کمپانی Aqua-Spark  که در زمینه سرمایه گذاری در شرکت‌های کشت آبی پایدار فعالیت دارد می‌گوید: نحوه کارکرد این شرکت‌ها بسیار روشن، واضح و ساده است. او عملکرد شرکت  معروف   love the wild را مورد تحسین قرار می‌دهد. به عقیده او تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و بسته بندی‌هایی که در روی آن  نحوه کشت آبی و پرورش محصولات و تهیه آن‌ها در معرض دید عموم قرار می‌گیرد بسیار تحسین برانگیز است. در آخر طعم دلپذیر محصولات این شرکت است که به مردم هدیه داده می‌شود.

در سال ۲۰۱۶  این شرکت مبلغ ۲٫۵ میلیون دلار در کمپانی love the wild  سرمایه گذاری کرد تا بتوانند تعداد ۶۰۰ شعبه خود را در کمتر از ۵ سال  به ۶ هزار شعبه برساند . صعود aqua park  از یک سو و سرمایه گذاری و تبلیغات دی کاپریو از سوی دیگر جلب اعتماد مشتریان و توسعه هر چه بیشتر محصولات پرورشی love the را در آینده نزدیک در بر خواهد داشت.

به خصوص که دی کاپریو رابطه بسیار نزدیک و خاصی با اقیانوس‌ها دارد. او در سال گذشته سعی به راه اندازی پروژه‌ای برای جلوگیری از صید غیر قانونی ماهی کرده است. این سرمایه گذاری، دی کاپریو را پیشرو گسترش کارخانه‌ای کرد که کلید سلامت هر چه بیشتر اقیانوس‌ها و البته انسان‌هاست.

دیدار با اوباما

دی کاپریوی معروف تایتانیک که مدتهاست عضو گروه‌های طرفدار محیط زیست و مقابله با تغییرات اقلیمی‌بوده، در سال ۲۰۱۶ نیز دیداری با اوباما رییس جمهوری پیشین ایالات متحده در کاخ سفید داشت.

در این دیدار که به بحث پیرامون موضوعات اقلیمی‌ اختصاص یافت، طرفین هردو بر این باور تکیه داشتند که اشخاص مخالف نظریه گرم شدن تدریجی زمین، فقط چشمان خود را بر واقعیت‌ها می‌بندند و نباید به این گونه افراد اجازه دخالت در تصمیمات جدی بشریت داده شود.

لئوناردو همچنین می‌گوید: ما باید رهبرانی تربیت کنیم که نه فقط به گرم شدن تدریجی زمین باور دارند، بلکه در جستجوی راه‌هایی برای مقابله با این پدیده جوی  و امثال آن باشند. در طول این گفتگوی طولانی یک ساعته، دی کاپریو با تحت فشار قرار دادن رییس جمهور و ارایه راهکارهایی برای سیاستمداران، سعی در متقاعد کردن او جهت ایجاد تغییراتی دربهره برداری از منابع طبیعی داشت.
به هر حال جک معروف تایتانیک بار دیگر به اقیانوس‌ها پیوند خورده ولی این بار با پرورش ماهی.

[et_bloom_inline optin_id=optin_4]

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.