خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / ۱۰ کافه دنج و عاشقانه برای قرارهای دونفره

۱۰ کافه دنج و عاشقانه برای قرارهای دونفره

دیدار عزیزانمان در هر زمان و مکانی می­ تواند قرار عاشقانه باشد. چه با بهانه و چه بی بهانه. اما بعضی مناسبت ها مثل تولد و سالگرد ازدواج فرصتی برای خاطره سازی و توجه بیشتر است. همینطور روز عشق که در این سال­ها از طرف ایرانی­ ها مورد توجه قرار گرفته. در چنین حال و هوایی کافه ­ها، رستوران­ ها، گلفروشی­ ها و شیرینی فروشی­ ها به تکاپو می­افتند تا به مشتری­ های خود بهترین خدمات را ارائه کنند و در شادی آن­ها سهیم باشند. ما هم تصمیم گرفتیم در مجله فیدیلیو ده­ کافه دنج­ عاشقانه را به شما معرفی کنیم.

 

همچنین می توانید با نصب اپلیکیشن فیدیلیو نزدیک ترین رستوران ها و کافه های اطراف خود را پیدا کنید و با چک این کردن سکه بگیرید برای نصب آندرویید و آی او اس کلیک کنید

 عشق هرگز نمی­میرد

عشق زاده زندگی آدمی است. روزها و شب­ ها شانه به شانه ما قدم می­ زند. نه متعلق به آینده است و نه گذشته. در همه جا جاری است و هیچگاه تمام نمی­ شود. برای ابراز این عشق اما هستند افرادی که مکان­ های قدیمی را انتخاب می­ کنند. جایی که در و پنجره­اش راوی هزاران قصه ­عاشقانه باشد و میز­ها و صندلی ­ها امانت دار هزاران راز مگو. اگر از این دسته افراد هستید، پیشنهاد مجله فیدیلیو به شما کافه ­های قدیمی زیر است:

کافه نادری

کافه نادری کافه دنجمعروف ترین کافه قدیمی تهران که اصالت خود را همچنان حفظ کرده است. وقتی وارد کافه نادری می ­شوید انگار در تاریخ سفر کرده ­اید. میز و صندلی­ های قدیمی لهستانی، سالن­ کارها و کافی­ من­ های قدیمی، درودیوار و حتی سنگ­های کف سالن همه و همه از نوستالژی حکایت می­ کنند. کافه­ نادری جایی است که نسل­ های قدیمی اولین عاشقانه­ هایشان را در آنجا گذرانده­ اند و برای همه آن­ها پر از خاطره است. حالا نوبت نسل جدید است که قدم در کافه نادری بگذارد و طعم قهوه ترک یا فرانسه ه­ایی را بچشد که برای اولین بار توسط این کافه برای ایرانی­ ها سرو شده است. کافه­ نادری یک سالن هم برای سرو غذا دارد که  بیفتک و بیف استراگانف­ هایش طرفداران زیادی دارد.

منو و اطلاعات کافه نادری را اینجا ببینید

 

کافه اوریانت

 کافه اوریانت که توسط هموطنان ارمنی اداره می­ شود، یکی از کافه قنادی­ های قدیمی تهران است. قبلا در مورد آن یک گزارش نوشتیم که اینجا می توانید بخوانید. این کافه در حقیقت یک شیرینی فروشی است که در کنار آن قهوه هم سرو می­ شود. اوریانت گاتاهای مخصوصی دارد که از مناطق مختلف شهر برای خرید آن می­ آیند. همین طور شکلات­ های دستساز آن پرطرفدار است. در میان قهوه­ ها هم قهوه ترک اوریانت همان اصالت قدیم را حفظ کرده و همیشه در آن تعدادی توریست خارجی دیده­ می­ شود که برای صرف یک فنجان قهوه ترک خوب به اوریانت آمده­ اند.

منو و اطلاعات کافه اوریانت را اینجا ببینید

کافه شوکا

یکی از کافه­ هایی است که در مرکز خرید گاندی قرار دارد و قدمت آن بیشتر از سی سال است. میز و صندلی ­های این کافه روابتگر عاشقانه­ های سینماگران و نویسندگان است. کافه شوکا فضای کوچک و ظرفیت محدودی دارد اما همیشه مشتری­ های ثابتی دارد که ماگ مخصوص به خودشان را دارند و این ماگ ها از بالای سر کافی­ من آویزان است. لقمه­ های نان­ و پنیر این کافه جز جدایی ناپذیر آن است و برای مشتری­ ها حس نوستالژی به همراه دارد.

منو و اطلاعات کافه شوکا را اینجا ببینید

 

 کافه دنج گل رضاییه

کافه دنج گل رضاییهکافه­ ای که همگان از آن به عنوان پاتوق فروغ فرخزاد و صادق هدایت یاد می ­کنند. گل رضاییه هیچکدام از دکوراسیون خود را نسبت به قبل تغییر نداده. تابلو کافه همان تابلو هفتاد سال قبل است و تزیینات روی دیوار هم همان تزیینات . همین موضوع امروز گل رضاییه را در بین جوانان محبوب کرده به طوریکه روزها به خیابان سی تیر می­ روند و پشت در انتظار می ­کشند تا شاید برای آن­ها هم میزی خالی شود. حالا تصور کنید چه عاشقانه ای را می­ توان در جایی رقم زد که روزی فروغ فرخزاد به آن می ­آمده و شاید هم درست در همان میزی نشسته بوده که اکنون شما و عزیزانتان بر سر آن نشسته­ اید.

 عشق به سبک ۲۰۱۷

درکنار لذت بردن از فضاهای قدیمی و پرخاطره، بعضی افراد هستند که ترجیح می­ دهند همسر و یا نامزدشان را در یک محیط لوکس و متفاوت غافلگیر کنند. طرفدار فضای خصوصی و راحت هستند و می ­خواهند کافه جایی باشد که بتوانند برنامه ­ریزی­شان را کامل اجرا کنند. در چند سال گذشته هم کافه­ ها سعی کردند به این نیاز مشتری پاسخ دهند. بعضی ها تزییات ویژه ­ای را برای سالن شان اجرا کرده ­اند.

بعضی خوراکی­ های مخصوص به شکل­ های قلب و گل آماده کرده ­اند و بعضی­ ها هم کاملا آماده اند تا سورپرایز هایی که برای غافلگیر کردن عشقتان آماده کرده­­ اید اجرا کنند. در ادامه مجله فیدیلیو چند کافه با این ویژگی­ ها را معرفی می­ کنیم.

کافه راک

کافه راک در سعادت آباد به مناسبت روز عشق برای مشتریانش تخفیف ۲۵ درصدی درنظر گرفته. این کافه مخصوص راک بازها و پاتوق طرفداران این سبک موسیقی است. نورپردازی داخل آن هم به رنگ قرمز است و از این جهت می ­تواند برای یک قرار عاشقانه مناسب باشد. خصوصا اگر کسی که می­ خواهید غافلگیرش کنید طرفدار سبک راک باشد احتمالا در این فضا بیشتر از هر جای دیگر به او خوش بگذرد. این کافه علاوه بر تخفیف در سبک پذیرایی هم تغییراتی داده و به مناسبت روز عشق کیک و دسرهایی به شکل قلب سرو می­ کند. البته قبل از رفتن حتما رزرو کنید.

اطلاعات دیگر کافه راک را در اینجا ببینید

کافه موگه

کافه موگه در محله کامرانیه با محیط خانوادگی و راحتی که دارد می­ تواند یک انتخاب مناسب برای زوج ها باشد. این کافه برای روز عشق تدارک­ های خاصی را در نظر گرفته و همینطور اماده اجرا برنامه­ های مشتریان است. پس اگر قصد غافلگیری نامزد یا همسرتان را دارید از قبل با مسولان کافه هماهنگ کنید و مطمین باشد که همه آنچه را می­ خواهید برایتان اجرا می­کنند. بد نیست بدانید قلیان های مخصوص کافه موگه هم معروف است. پس می­تواند یک انتخاب مناسب از طرف خانم­هایی باشد که همسرشان طرفدار قلیان است.

با کافه موگه در اینجا بیشتر آشنا شوید همچنین می توانید با نصب اپلیکیشن فیدیلیو نزدیک ترین رستوران ها و کافه های اطراف خود را پیدا کنید و با چک این کردن سکه بگیرید برای نصب آندرویید و آی او اس کلیک کنید

کافه دست­ساز

این کافه در شهرک غرب قرار دارد و اسم آن به این دلیل انتخاب شده است که قبل از تبدیل شدن به کافه مغازه فروش تزیینات ساخته دست بوده است. در مورد این کافه هم قبل یک گزارش مفصل نوشته ایم که می توانید اینجا آن را بخوانید. در بدو ورود به این کافه مجذوب دکوراسیون و چیدمان می­ شوید.

سبک انگلیسی که در همه جزییات وجود دارد بسیاری را به فضای این کافه علاقه­ مند کرده است. همه ترکیب رنگ ها از صورتی کمرنگ،سفید و آبی کمرنگ تشکیل شده که آرامش خاصی  را به مشتری هدیه می­ کند. همینطور تابلوها و قاب های بسیار زیبایی بر دیوارها نصب است که امکان خرید آن­ها وجود دارد. کافه دست­ساز برای روز عشق با کیک ­های دو نفره­ ای که به شکل شکوفه­ های گل رز ساخته شده از مهمانانش پذیرایی می­ کند. البته در روزهای دیگر هم این نوع پذیرایی را دارند اما بهتر است از قبل رزرو کنید و به آن­ها درخواستتان را اطلاع دهید تا بتوانند سرویس دهی مناسب تری داشته باشند.

اطلاعات دیگر کافه دست­ساز را در اینجا ببیند

کافه زندگی زیبا

یکی از لوکس­ترین کافه­ های غرب تهران که با تراس رو­به برج میلادش فضایی کم نظیر در بین کافه­ ها  دارد. زندگی زیبا از کافه ­هایی است که مراسم­ های رسمی و مهمانی ­های زیادی در آن برگزار می­ شود. گاهی برای یک مراسم خواستگاری­ به مدت چند ساعت آن را رزرو می­ کنند. گاهی هم مراسم های رسمی ادارات در آن برگزار می­ شود.

همیشه هم چند تولد در میزهای مختلف در حال برگزاری است. به همین دلیل پرسنل کاملا برای برگزاری مراسم­ ها آماده­ اند. اگر هم تزیینات را به آن­ها بسپارید خیالتان راحت است چرا که میزآرایی زیبایی را با شمع ها و گل اجرا می­ کنند و برایتان خاطره­ای به یاد ماندنی می­سازند. بهتر است قبل از رفتن به زندگی زیبا رزرو کنید و با آن­ها درباره هرچیزی که می­ خواهید برایتان اجرا شود صحبت کنید.

با زندگی زیبا در اینجا بیشتر آشنا شوید

کافه لینک

کافه لینک در خیابان جردن از کافه هایی است که برای روز عشق منو مخصوصی را نوشته است. این کافه سعی کرده در این منو همه چیز رنگ و بوی عشق داشته باشد.  منو با پیش غذاهایی که رنگ قرمز دارند مثل بروسکتا، سوپ گوجه فرنگی و سوپ پیاز فرانسوی آغاز شده. سالاد فتوش و سالاد فرانسوی با سس مخصوص بخش دیگر منو است.

غذای اصلی شامل استیک مرغ و گوشت، پنه آلفردو و دو نوع پیتزا بیکن و فیلتو است. برای دسر و نوشیدنی هم دسر شکلاتی، چیزکیک نیویورکی و نوشیدنی­ های طبیعی در نظر گرفته­ اند. به نظر می­ رسد این که کافه یا رستورانی منو مخصوصی را برای مناسبت های خاص در نظر بگیرند جذاب باشد. چرا که بخشی از آداب و رسوم مهمانی­ ها به غذاهای مخصوص همان مهمانی بر می­ گردد. پس اگر برایتان اهمیت دارد در روز عشق خوراکی­ های مخصوص همان روز را بخورید بهتر است خود را به سرآشپز کافه لینک بسپارید.

اطلاعات کافه لینک را در اینجا بخوانید

کافه مهتاب

کافه مهتاب در مجتمع آ.اس.پ از مکان­ هایی است که اگر با عشقتان هم به آنجا نروید به تنهایی برای عاشق شدن کافی است. همه چیز در این کافه آنقدر صمیمی و به زندگی واقعی نزدیک است که حس می­ کنید در خانه خودتان از شما پذیرایی می­ شود. مهمترین دلیل این ویژگی هم تیم مدیریت و اجرایی کافه هستند که مهر عمیقی بینشان وجود دارد.

بی شک در چنین فضایی عاشقانه­ ها چند برابر می­ شود. خوراکی­ ها و نوشیدنی ­های کافه مهتاب هم از دلایل دیگری است که مشتری­ ها را تا ساختمان ا.اس.پ می­ کشاند. در کافه مهتاب همیشه گل­ های تازه بر سر میزها قرار دارد. همچین در یک قسمت این کافه تزیینات هنری و دستنبندها و زیورآلات دست ساز فروخته می­ شود که می­ توانید هدیه­ ای به سلیقه دوستتان از همانجا بخرید.

اطلاعات دیگر کافه مهتاب را در اینجا بخوانید

همچنین می توانید با نصب اپلیکیشن فیدیلیو نزدیک ترین رستوران ها و کافه های اطراف خود را پیدا کنید و با چک این کردن سکه بگیرید برای نصب آندرویید و آی او اس کلیک کنید

 این مطلب هم جالب است آن را بخوانید:

نکاتی برای یک قرار عاشقانه در رستوران

 

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.