خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / ۱۰ کاری که در محله یوسف آباد می‌توانیم انجام دهیم
یوسف آباد

۱۰ کاری که در محله یوسف آباد می‌توانیم انجام دهیم

در تمام شهر تهران خیابان‌ها و میدان‌های زیادی وجود دارند که قدم زدن و صرف وقت در آن‌ها با دیگر خیابان‌ها فرق دارد. یکی از این محله‌ها خیابان یوسف آباد و خیابان‌های موازی آن مثل مهرام، ابن سینا و اکبری است.

علاوه بر میدان‌های بزرگ کلانتری و فرهنگ که در این خیابان قرار دارد، محله یوسف آباد به دلیل افراد شاخصی که زمانی در آن زندگی می‌کردند و هنوز هم زندگی می‌کنند، هویت مستقلی در بین مناطق تهران دارد. همینطور مساجد و پایگاه‌های فرهنگی در این محله قرار دارد که بر اصالت آن اضافه کرده است.

دلیل دیگر محبوب بودن این محله، وجود پارک بزرگ و قدیمی شفق و تعداد زیادی از رستوران‌ها، مراکز خرید، شهرکتاب، کافه‌ها، شیرینی فروشی‌ها و بستنی فروشی‌ها و البته سینما تاتر گلریز است. به همین دلیل در مجله فیدیلیو تصیم گرفتیم تا از بین تعداد زیادی کافه، رستوران و پاتوق محله یوسف آیاد، ۱۰ تا از آن‌ها را در این گزارش معرفی کنیم که با رفتن به خیابان یوسف آباد و وقت گذراندن در آن بتوانید انتخاب‌های خوشمزه‌ای داشته باشد.

بعدی قبلی

یوسف آباد

یوسف آباد و برگر ذغالی پارک

مهمترین و بهترین پارک منطقه یوسف آباد، پارک شفق است که در زمان قبل از انقلاب و به سبک پارک‌های فرانسوی طراحی شده است. در این پارک کافه، فرهنگسرا و مجسمه‌های زیبایی وجود دارد که آن را به پاتوق عصرگاهی و تفریحی برای ساکنان این محله تبدیل کرده است.

در کنار پارک هم بستنی فروشی، رستوران و برگر ذغالی وجود دارد که همه امکانات لازم برای یک تفریح خوب را فراهم کرده باشد. یکی از این خوراکی فروشی‌ها برگز ذغالی پارک است که یک برگر فروشی قدیمی و باسابقه است. برگرهای اینجا همانطور که از اسمش پیداست به صورت گریل آماده می‌شود و همین باعث می‌شود طعم گوشت آن لذیذ باشد.

زغالی برگر پارک یک مغازه خیلی قدیمی است که همان حال و هوا روزهای اول تاسیس را نگه داشته و تغییر دکوراسیون نداده است. یک برگر فروشی که با پا گذاشتن داخل آن به چند سال قبل می‌روید و کاملا تفاوت آن را با  برگر فروشی‌های جدید احساس می‌کنید.

برگرهایی که داخل نان گرد فرانسوی گذاشته شده و با سس مخصوص این رستوران به همراه مخلفات دیگر سرو می‌شود. اینجا البته نه فقط برای اهالی یوسف آباد، بلکه برای دیگران هم یک پاتوق برگر خوری محسوب می‌شود و در نظرسنجی فیدیلیو درباره بهترین برگر تهران هم کامنت‌های زیادی را به خود اختصاص داده است.

منو، آدرس و نظرات درباره برگر زغالی پارک را اینجا ببینید

یوسف آباد

شیرینی بی بی

بدون شک شیرینی بی بی یکی از معروف‌ترین‌ و بهترین شیرینی فروشی‌های تهران است. شیرینی فروشی که شعبه اصلی و قدیمی آن در خیابان مهرام محله یوسف آباد است و شعبه‌های دیگرش در خیابان سهیل و بلوار فرحزادی. این شیرینی فروشی به کیک‌های اسفنجی شکلاتی و نسکافه‌ای اش معروف است که گاهی در روز چند صدتا از آن را می‌فروشد.

این کیک‌ها آنقدر معروف هستند که از هر کسی درباره کیک شکلاتی نظرخواهی کنید اولین پاسخش کیک شکلاتی بی بی است. حتی دیگر مغازه‌ها و شیرینی فروشی‌ها هم برای اینکه فروش کیک هایشان بالاتر برود روی آن‌ها نام کیک شکلاتی بی بی گذاشته‌اند و به این اسم می‌فروشند.

البته در شیرینی فروشی بی بی علاوه بر کیک‌های شکلاتی، انواع شیرینی خشک و تر هم موجود است که همیشه تازه و خوشمزه هستند. یکی دیگر از آیتم‌های پرطرفدار در این شیرینی فروشی پای سیب است که به صورت کلوچه‌های مغزدار آماده می‌شود و با پای سیب همه شیرینی فروشی‌ها متفاوت است.

در مجموع همه شیرینی‌های بی بی در همه شعبه‌ها با کیفیت و تازه و خوشمزه است. قطعا با رفتن به بی بی برای انتخاب شیرینی مورد علاقه تان دچار دردسر می‌شوید و اگر نتوانید جلو خودتان را بگیرید لازم است که هزینه بیشتری نسبت به آنچه فکر می‌کردید بکنید تا به میل خود از خرید شیرینی‌های محتلف پایان داده باشید.

منو، آدرس و نظرات درباره شیرینی بی بی را اینجا ببینید

یوسف آباد

 

کافه جار

یکی از کافه‌های صمیمی در محدوده یوسف آباد هم کافه جار است که با اینکه محیط کوچکی دارد اما مشتری‌ها دائمی همیشه به آن سر می‌زنند. کافه‌ای که هم در دکوراسیون و هم در خوراکی‌ها حس و حال خوبی را به مشتری منتقل می‌کند. خوراکی‌های اینجا دست ساز و خانگی است و سالادهای خیلی خوشمزه‌ای دارد.

در کافه جار احساس راحتی زیادی می‌کنید به این دلیل که برخورد پرسنل خیلی خوب است و پذیرایی شان هم سطح بالاست. همینطور قهوه‌های دمی و چیزکیک های خیلی خوشمزه‌ای دارند که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را سفارش دهید. از سالادها و پنیک‌های خوشمزه‌اش هم غافل نشوید که میان وعده‌های جذابی هستند.

کافه جار در خیابان هجدهم یوسف آباد قرار دارد و با صندلی‌هایی که در پیاده رو گذاشته است از دور قابل تشخیص است. در مجموع فضای خوب اینجا حس خوبی را به شما منتقل می‌کند و در هر زمانی که به آن بروید با پیشنهادهای هیجان انگیز و خوشمزه رو به رو می‌شوید که خاطره خوشی را برایتان رقم خواهد زد.

منو، آدرس و نظرات درباره کافه جار را اینجا ببینید

یوسف آباد

باروژ

اگر بخواهیم در بین همه فست فودهای زنجیره‌ای که در تهران وجود دارد برترین‌ها را نام ببریم قطعا باروژ یکی از آن‌ها خواهد بود. فست فودی که ابتدا با یک شعبه در سردار جنگل کار خود را آغاز کرد و حالا هشت شعبه در مرکز، غرب و شمال تهران دارد. اینجا یک فست فود است که همه چیز در آن سر جای خودش قرار دارد.

همه طعم‌ها روی اصول است و همیشه کیفیت را در بهترین حالت حفظ می‌کند. یعنی پیتزا مخصوص همان است که باید باشد، مرغ سوخاری یک سوخاری واقعی است و سالاد مخصوص باروژ هم سالادی است که وقتی آن را می‌خورید متوجه تعریف واقعی از یک سالاد می‌شوید. سالادی که یک وعده غذایی کامل محسوب می‌شود و فرمول سس آن در هیچ رستوران و کافه دیگری وجود ندارد. همین موضوع انتخاب را بین منو باروژ سخت می‌کند.

اما توصیه ما به شما این است که حتما پیزا مخصوص را سفارش دهید. پس اگر در محله یوسف آباد بودید و بین تعداد زیاد فست فودها و رستوران‌ها قصد انتخاب یک پیتزا خوشمزه را داشتید حتما باروژ را امتحان کنید.

منو، آدرس و نظرات درباره باروژ را اینجا بخوانید

یوسف آباد

بستنی رضا

از پاتوق‌های قدیمی بستنی خوری در تهران بستنی رضا است که فالوده‌ها وبستنی سنتی‌های معروفی دارد. عصرها و شب‌های تابستان بخشی از ترافیک و دوبله پارک کردن خودروها در محدوده خیابان ۶۲ یوسف آباد مربوط به این بستنی فروشی قدیمی و محبوب است.

از خیابا‌های شمالی یوسف آباد که به سمت پایین حرکت می‌کنید دست راست یک تابلو با خط نستعلیق که روی آن نوشته شده است بستنی رضا را می‌بینید که عکس قدیمی از اولین بستنی فروشی تهران هم روی آن قرار دارد. همینجا باید بایستید و خود را مهمان بستنی‌ها و معجون‌های رضا کنید.

آبمیوه‌هاخصوصا آب زرشک و آب هویج بستنی رضا هم خوشزه‌ است. اما بستنی سنتی آن بیشتر از بقیه محصولات طرفدار دارد و معمولا مشتری ها آن را به صورت کیلویی می‌خرند تا در مهمانی‌ها و مراسم‌هایشان با یک طرف بستنی سنتی خوشمزه از مهمانان پذیرایی کنند.

منو، آدرس و نظرات درباره بستنی رضا را اینجا ببینید

یوسف آباد

آوانی

آوانی یک کافه رستوران ایتالیایی و باسابقه در خیابان یوسف آباد است. اینجا یک مجموعه چند منظوره است که هم در فضای باز بیرون مجموعه از مهمانان پذیرایی می‌کند  و هم در سالن داخلی که اتفاقا دکوراسیون خیلی جذابی هم دارد.

فضای بیرونی آوانی پر از میز و صندلی‌های چوبی است که بخشی از آن با سقف چوبی مسقف شده، همینطور گل‌ها گلدان‌های زیادی را در این فضا گذاشته‌اند که لذت خوردن غذا و نوشیدنی را چند برابر می‌کند. محیط بیرونی کافه آوانی آنقدر خوب است که خصوصا در شب‌های تابستان بیشتر از فضای داخل طرفدار دارد.

آوانی یک رستوران ایتالیایی با کیفیت است. مشتری‌های اینجا آن را جزو بهترین رستوران ایتالیایی تهران می‌دانند و از کیفیت همه غذاهایش راضی هستند. نکاتی که درباره آوانی گفته می‌شود یکی مربوط به سالادهای پرحجم و خوشمزه آن است.

خصوصا سالاد سزاری که فیله سوخاری دارد و برای خودش یک غذای کامل محسوب می‌شود. پیتزاهای نازک و خوش طعم آوانی هم با مواد اولیه با کیفیت آماده می‌شود. چیزبرگرهای مخصوصی دارد که روی نان آن را پنیر برشته شده گرفته است و همینطور پاستاها و استیکش طعم واقعی و بسیار خوشمزه‌ای دارد. در مجموع در آوانی خیالتان راحت است که هزینه‌ای که برای غذایتان می‌کنید متناسب با سرویسی است که به شما ارایه می‌شود.

منو، آدرس و نظرات درباره آوانی را اینجا ببینید

یوسف آباد

سی نون تنوری

یکی دیگر از رستوران‌ ایتالیایی‌های محله یوسف آباد سی نون تنوری است که نبش خیابان ۶۴ قرار دارد. فضای داخلی اینجا با دیوارهای گچ کاری شده و مبلمان سلطنتی تداعی کننده رستوران‌هایی به روم و ایتالیاست. همینطور تم رنگی آن مشکی و قرمز است و با نورهای کمی که دارد فضای رمانتیک را ایجاد کرده است. البته این رستوران به صورت بیرون بر هم سرویس دهی دارد.

پاستا آلفردو و لازانیا اینجا بسیار خوشمزه است. همینطور پیتزا استیک که از تکه‌های بزرگ استیک تشکیل شده است. همینطور این رستوران منو صبحانه هم دارد و آن را به مقصد دلخواه شما می‌فرستد. صبحانه‌های آسیایی و انگلیسی و ایرانی که هر کدام از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و با نوشیدنی مخصوص سرو می‌شود.

سی نون تنوری به دلیل فضای خاصی که دارد برای مهمانی‌های خصوصی، سورپرایزهای تولد و قرارهای دونفره می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

منو، آدرس و نظرات درباره سی نون تنوری را اینجا ببینید

یوسف آباد

برگر هال

برای یک محله شلوغ و پر از واحد‌های تجاری و مسکونی، یک فست فود خوب که بتواند به موقع سرویس‌دهی و ارسال غذا داشته باشد، یک ضرورت محسوب می‌شود. برگر هال در میدان فرهنگ که یکی از مهمترین میدان‌های خیابان یوسف آباد است  قرار دارد و از بهترین برگر فروشی‌های این منطقه است.

تنوع منو هم در برگرها و هم در پیتزا و ساندویچ بالا است. مثلا علاوه بر برگرهای رایج، وجی برگر و برگر مخصوص را دارد که وجی برگر برای گیاهخواران و برگر مخصوص با ترکیبی از پنیر هلندی و آووکادو است. اینجا یک برگر فروشی به سبک جدید است که با برگر زغالی پارک که نزدیک پارک شفق است قابل مقایسه نیست. چرا که هر کدام سبک خود را دارند و به اندازه خود خوشمزه هستند. بنابراین اگر طرفدار برگرهای جوسی و آبدار با نان نرم و سس‌های جدید هستید پیشنهاد ما به شما برگر هال است.

خصوصا این که پیتزاها و ساندویچ‌های اینجا هم خیلی خوشمزه است و از مواد با کیفیت در تهیه آن‌ها استفاده شده است. برگر هال علاوه بر سالن داخل که البته کمی کوچک است، تعدادی میز هم در محوطه بیرونی خود دارد که پس از گشت و گذار در یوسف آباد و خرید در میدان فرهنگ، می‌تواند برای صرف یک وعده غذای خوشمزه انتخاب خوبی باشد.

منو، آدرس و نظرات درباره برگر هال را اینجا ببینید

یوسف آباد

کافه سپنج

بزرگترین و محبوب‌ترین کافه در محله یوسف آباد سپنج است. کافه‌ای که زمان زیادی از تاسیس آن نمی‌گذرد اما با نوآوری‌هایی که در دکوراسیون و خوراکی‌هایش داشته حالا به یکی از اصلی ترین کافه‌های این محدوده تبدیل شده است.

سپنج حتی نامش را در لیست بهترین کافه‌های تهران هم قرار داده و همیشه جزو یکی از انتخاب‌های افراد کافه گرد است. از ویژگی‌های مثبت اینجا یکی این است که تعدادی میز در محوطه بیرونی‌اش دارد و برای زمانی که هوا خوب است بیشتر از میزهای داخل از آن استقبال می‌شود. دیگری این است که اتاقی برای کشیدن سیگار دارد که آن را از فصای داخلی کافه جدا کرده و اگر در کافه‌های دیگر دود سیگار اذیتتان می‌کند در سپنج چنین مشکلی را نخواهید داشت.

همینطور یک میز اجتماعی و بزرگ در ورودی کافه قرار دارد که برای قرارهای چنده نفره و با تعداد بالا می‌تواند انتخاب خوبی باشد. در مجموع سپنج یک کافه لوکس و خوشمزه محسوب می‌شود که غذاهای هیجان انگیزی هم دارد و نکته مثبت آن این است که برخلاف ظاهر و دکوراسیون، قیمت‌ها به نسبت معقول هستند.

منو، آدرس و نظرات درباره کافه سپنج را اینجا ببینید

یوسف آباد

رستوران سنتی طرقبه

از هر چه فست فود و برگر فروشی و کافه که بگذریم، برای خیلی‌ها غذا فقط غذای ایرانی است و همیشه به جز چلوکباب انتخاب دیگری ندارند. همان هایی که حاضر نیستند پول خود را صرف پیتزا و ساندویچ کنند اما برای یک کباب خوب یا یک باقالی پلو با ماهیچه خوب هر چقدر هم لازم باشد هزینه می‌کنند. بنابراین در لیست ۱۰ تایی رستوران‌ها و کافه‌های محله یوسف آباد بد نیست که به یک رستوران سنتی ایرانی و اصیل هم اشاره کنیم.

رستوران سنتی طرقبه هم مانند همه سفره‌خانه‌ها فضای سنتی و نوستالژیکی را برای مشتری‌ها فراهم کرده است. سرو دسرها و پیش‌غذاها در ظرف‌های گلی، دکوراسیون سنتی، رومیزی‌های پارچه‌ای و سنتی و پرسنلی که به سبک قدیم لباس پوشیده‌اند همه و همه از المان‌هایی هستند که حس خوب غذا خوردن در این سفره‌خانه را بیشتر می‌کنند.

در رستوران طرقبه با میز اردور که  شمال انواع سالاد و پیش غذا است از شما پذیرایی می‌شود. منو‌ آن هم یک منو کاملا ایرانی است که غذاهای آن با دستپخت خوب سرآشپز پخته می‌شود و بسیار خوشمزه است. همینطور موسیقی زنده توسط یک تیم نوازنده در سالن اجرا می‌شود تا همه چیز برای لذت بردن مشتری فراهم باشد.

بعد از غذا هم با چای لب سوز در استکان کمر باریک که در سماور ذغالی دم کشیده است از شما پذیرایی می‌کنند. در مجموع رستوران طرقبه برای برگذاری مهمانی‌های خانوادگی و شاد انتخاب خوبی است و از این بابت به شما پیشنهاد می‌شود.

منو، آدرس و نظرات درباره رستوران طرقبه را اینجا ببینید

بعدی قبلی

[et_bloom_inline optin_id=optin_4]

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.

یک نظر

  1. با عرض سلام و خسته نباشید؛

    جای “کافه کوچه” واقعا تو این لیست خالیه به نظر من و همچنین “بستنی صمد” که بستنی سنتی هاش واقعا خوشمزه است.