خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / با این ۱۰ رستوران‌ گیاهی آشنا شوید
رستوران گیاهی

با این ۱۰ رستوران‌ گیاهی آشنا شوید

زمانی که عده‌ای سبک و سیاق خاصی را در زندگی‌شان انتخاب می‌کنند، مورد انتقاد قرار می‌گیرند. خصوصا زمانی که این سبک و سیاق در شیوه غذا خوردن و زمینه‌های مربوط به سلامتی باشد. البته این اتفاق در ایران بیشتر ‌رخ می‌دهد. با این که در فواید گیاهخواری مقاله‌های زیادی نوشته شده و پزشکان و محققان به ارزش آن در بهبود وضعیت سلامت تاکید دارند، اما همچنان عده زیادی اینطور فکر می‌کنند که مصرف نکردن گوشت و مرغ کار خطرناکی است.

از طرفی به این دلیل که گیاهخواری در سال‌های اخیر در ایران رواج پیدا کرده است خیلی‌ها می‌گویند این یک موج است و بعد از چند سال فراموش می‌شود. اما با همه این صحبت‌ها هر روز بر تعداد افراد گیاهخوار که البته نوع رژیم غذایی‌شان هم دسته‌بندی‌های مختلفی دارد، افزوده می‌شود. به دنبال آن بر اساس نیازهایی که شکل می‌گیرد مراکز و مغاره‌هایی مخصوص به آن‌ها باز می‌شود. مغازه‌هایی مانند فروشگاه محصولات ارگانیک و یا رستوران‌هایی با منو مخصوص گیاهخواری.

حقیقت این است که نگاه متفاوت به افراد گیاهخوار یک نگاه غلط است. هر کدام از ما اگر رژیم غذایی خاصی داریم به دلیلی آن را انتخاب کرده‌ایم و حق داریم که فضا و رستوران مخصوص به خود را داشته باشیم. یا حداقل در منو رستوران‌های عادی یک یا دو گزینه برای گیاهخوارها وجود داشته باشد. به همین دلیل در این گزارش از مجله فیدیلیو ۱۰ رستوران مخصوص گیاهخواران را معرفی می‌کنیم که بتوانید با دوستان به آنجا رفته و بگویید که غذای گیاهی چیزی از خوشمزگی نسبت به غذاهای گوشتی کم ندارد.

رستوران گیاهی آناندا

آناندا

در آناندا خلاقیت، ذوق و هنر استفاده از مواد گیاهی با هنر آشپزی ترکیب شده و باعث شده تا آناندا مشتری‌های پروپاقرصی پیدا کند. معمولا شلوغ است و باید زمانی را در انتظار به سر ببرید. وقتی با منوی بلندبالای رستوران آناندا مواجه شوید، تعجب خواهید کرد که چگونه ممکن است این همه تنوع و انتخاب منوی یک رستوران گیاهی باشد. انواع کباب‌های گیاهی، پیتزاهای کاملا گیاهی و رژیمی که حس بی‌نظیر خوردن یک پیتزای خوش مزه، بدون ترس از چاق شدن، را به شما هدیه می‌دهد.

همه این ها به کنار، فضای سبز و فوق العاده دلنشین آناندا در کنار رفتار خوب و حرفه‌ای کارکنان و خدمات خوبی که به مشتری می‌دهند، آناندا را بهترین رستوران گیاهی تهران کرده است.

منو، آدس و نظرات درباره آناندا را اینجا ببینید

 

رستوران گیاهی چارمیز

چارمیز

چارمیز یک رستوران کوچک در خیابان حافظ است که بخاطر محیطی کوچکش این نام را برای خود انتخاب کرده است. چارمیز با اینکه کوچک است و در محله خاصی از نظر عبور و مرور ترافیکی قرار دارد اما همیشه ظهرها شلوغ است و به قول معروف مشتری خودش را دارد.

ویژگی‌های چارمیز این است که هر روز مواد اولیه را می‌خرند و به صورت تازه به رستوران می آورند. به همین دلیل هم در منو آن همیشه آیتم‌هایی وجود دارد که مخصوص به همان روز است. ویژگی بعدی هم این است که غذا در مقابل شما و پشت یک آشپزخانه شیشه‌ای آماده می‌شود. در نتیجه خیالتان از غذایی که می‌خورید راحت‌تر است. چارمیز به پاستاهایش معروف است و خیلی‌ها آن را به نام پاستا چارمیز می‌شناسند. پس حتما وقتی به اینجا رفتید پاستاهای مخصوص جزو گزینه‌هایتان باشد.

منو، آدرس و نظرات درباره چارمیز را اینجا بخوانید

 

رستوران گیاهی خانه هنرمندان

رستوران گیاهی خانه هنرمندان

یکی از رستوران‌های گیاهی معروف تهران، رستوران خانه هنرمندان ایران است که در باغی زیبا و آرام در طبقه اول خانه هنرمندان واقع شده است. فضای آرام و خاص این مجموعه طرفداران خاصی را نیز پیدا کرده است. رستوران خانه هنرمندان منوی کاملی از غذاهای گیاهی با تنوع بالایی از دسرها را ارائه می‌کند. منویی که هم شامل فست فود مثل لازانیای اسفناج است و هم شامل غذاهایی ایرانی. غذاهایی مانند کباب گیاهی و خورشت‌های اصیل ایران.

مجموعه خانه هنرمندان بخاطر ویژگی های خاصی که دارد، از جمله اتسفر خوب و همینطور سالن تئاتر و مغازه‌های فروش صنایع دستی، بسیار محبوب است و وجود یک رستوران گیاهی هم در آن امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

منو، آدرس و نظرات درباره رستوران گیاهی خانه هنرمندان  را اینجا بخوانید

 

رستوران گیاهی بانیان

بانیان

مجموعه کافی شاپ و رستوران گیاهی بانیان در خیابان شریعتی قرار دارد. اینجا با اینکه فضای کوچکی دارد اما محیط آن بسیار گرم و صمیمی است. منو غذایی آن بسیار کامل و جذاب است. مثلا چلوکباب چنجه گیاهی که حتی برای افراد غیرگیاهخوار هم جذاب است. این ویژگی رستوران بانیان است و نظرات زیادی در شبکه‌های اجتماعی و سایت فیدیلیو در تایید آن وجود دارد.

اینکه خیلی‌ها با وجود گیاهخوار نبودن و بخاطر همراهی دوستانشان به بانیان رفته‌اند اما  طعم و کیفیت غذا تا اندازه‌ای آنها را متعجب کرده که مشتری دائم آن شده‌اند.

از طرفی اینجا منو کافی‌شاپ قوی‌ هم دارد و کیک‌ها و دسرهای گیاهی‌اش می‌تواند انتخاب خوبی برای یک قرار کاری و دوستانه باشد.

منو، آدرس و نظرات درباره بانیان را اینجا بخوانید

 

رستوران گیاهی پیور

پیور

پیور یکی از این رستوران‌ها است که علاوه بر غذای خوشمزه فضای جالبی هم دارد. در دکوراسیون، مبلمان، ظروف سرو غذا و در کل مجموعه از عناصر گلدار و با طرح‌های شاد استفاده کرده‌اند. چهارشنبه‌ها در آن موسیقی زنده اجرا می‌شود و منو صبحانه هم دارد که مخصوص ۵ شنبه و جمعه از ساعت ۱۰ صبح است.

کرم سوپ پیور، ته چین بادمجان، لازانیای اسفناج و مامسان همراه سبزیجات گریل از آیتم‌های معروف پیور است که همگی عالی هستند. ضمنا اسپاگتی با سس پستو هم پیشنهاد می‌شود. ویژگی مثبت دیگر اینجا این است که کارکنان بینهایت حرفه‌ای دارند و بطور کامل منو را توضیح می‌دهند که بتوانید غذای خوبی را انتخاب کنید.

منو، آدرس و نظرات درباره پیور را اینجا بخوانید

 

رستوران گیاهی

نوای غذای پاک

اینجا یک رستوران تازه تاسیس در محدوده عباس آباد و خیابان سهروردی است. رستورانی که علاوه بر طراحی داخلی زیبا و پذیرایی از مهمانان در محیط صمیمی، غذا را به محدوده‌های اطراف هم ارسال می‌کند. به این دلیل که این منطقه اداری است و هر روز کارمندان زیادی در ساعت ناهار غذایشان را از رستوران‌های این محدوده تهیه می‌کنند، اینجا می‌تواند پیشنهاد خوبی برای کارمندان گیاهخوار باشد.

نوای غذای پاک علاوه بر استفاده از مواد روزانه و ارگانیک، منو را هم بسیار جذاب طراحی کرده که می‌تواند افراد با رژیم غذایی عادی را هم جذب کند. آشپزهای اینجا خانم هستند و غذاها زیر نظر متخصصان تغذیه تهیه می‌شود. منو بلند بالایی هم از انواع غذاهای ایرانی و فرنگی دارد. مثلا انواع خورشت ایرانی و پیتزا با خمیر سبوس گندم که می‌تواند سالم‌ترین پیتزا باشد. از طرفی قیمت‌های اینجا هم بسیار مناسب است و در مجموع تجربه خوبی را برایتان رقم می‌زند.

منو، آدرس و نظرات درباره نوای غذای پاک را اینجا بخوانید

 

رستوران گیاهی

هربیس

به یک رستوران گیاهی در محدوه چهارراه ولیعصر رسیدیم. اهمیت این رستوران زمانی بیشتر احساس می‌شود که در بین تعداد زیادی مراجعه کننده به این منطقه، که از دانشجو، مغازه‌دار و شاغلان هستند و در بین بینهایت کافه و فست‌فودی که به دلیل همین شلوغی در اینجا تاسیس شده است، یک رستوران هم به فکر منو غذا سالم  و افراد گیاهخوار باشد.

رستوران هربیس به صورت سلف سرویس است و شما می‌توانید غذای دلخواتان را از نزدیک مشاهده کرده و سفارش دهید. همینطور قیمت‌های این رستوران بسیار اقتصادی است و برای دانشجویان آن منطقه به صرفه محسوب می‌شود. البته قیمت مناسب چیزی از کیفیت اینجا کم نمی‌کند و غذایی خوشمزه در یک رستوران گیاهی در مرکز شهر در انتظارتان است.

آدرس: خیابان ولیعصر نرسیده به بزرگمهر نبش کوچه بالارو پلاک ۱۴۷۳

تلفن: ۶۶۴۷۹۹۴۶

 

رستوران گیاهی بیدمجنون

بیدمجنون

پیدا کردن یک رستوران گیاهی در منطقه لواسان هم می‌تواند یک اتفاق خوب باشد. خصوصا به این دلیل که بیدمجنون فقط منو گیاهی ندارد و منو گوشتی و کباب هم دارد. پس می‌تواند یک انتخاب جمعی باشد و بهانه‌ای برای دورهمی دوستانه با سلیقه‌های غذایی متفاوت.

بیدمجنون علاوه بر این که در یک منطقه خوش آب و هوا قرار گرفته، با یک درخت بید بزرگ که در ورودی آن قرار دارد، بیشتر از هر رستوران دیگری حس خوشایند را به مهمانانش منتقل می‌کند.

در بیدمجنون علاوه بر منو رستوران، کافه با انواع دمنوش‌ها هم در انتظار شماست که اتفاقا این دمنوش‌های ترکیبی بسیار پرطرفدار است.

از ویژگی‌های خوب دیگری که بید مجنون را در بین رستوران‌های دیگر منطقه لواسان معروف کرده است سرویس دهی و فضای صمیمانه پذیرایی از مشتری‌ها است. پس بد نیست که یک روز تعطیل را هم به گشتن در خارج از شهر و تجربه غذاخوردن در رستوران گیاهی در منطقه لواسان اختصاص دهید.

منو، آدرس و نظرات درباره رستوران بید مجنون را اینجا ببینید

 

رستوران گیاهی گوویندا

گوویندا

اینجا یک مجموعه چند منظوره است که با هدف برآورده کردن نیازهای مختلف گیاهخواران تاسیس شده است. گوویندا یک کافه گیاهی است که در منطقه پاسداران قرار دارد. در طبقه پایین آن فروشگاه عرضه محصولات گیاهی است که مایحتاج لازم گیاهخواران را فراهم کرده است. محصولاتی که ارگانیک و سالم هستند و برای سایر افراد هم انتخاب خوبی از جهت تغذیه سالم هستند.

ویژگی خوب گوویندا این است که راهنماها و مشاورانی دارد که در زمینه‌های مختلف خرید و انتخاب محصول مشتری‌ها را راهنمایی می‌کنند.

همینطور محصولات فرهنگی و کتاب‌هایی با موضوع گیاهخواری برای فروش در گوویندا وجود دارد پس با مراجعه به اینجا می‌توانید هر چه برای شروع یا ادامه رژیم گیاهخواری نیاز دارید تهیه کنید.

منو، آدرس و نظرات درباره گوویندا را اینجا ببیند

 

بامیکا

سرزمین بامیکا

بامیکا یک شرکت عرضه محصولات سلامتی و سالاد است که با ابتکار سالاد بسته بندی و بهداشتی برای رستوران‌ها وارد بازار شد. بامیکا رفته رفته گشترش پیدا کرد و مغازه‌هایی را با عنوان ارگانیک فروشی تاسیس کرد. اکنون چهار شعبه در قیطریه، پاسداران، سعادت آباد و زعفرانیه دارد که با عرضه انواع میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک به مشتری‌ها خدمت رسانی می‌کند.

بامیکا به تنهایی یک رستوران نیست اما قدم‌های مثبتی در ترویج گیاهخواری برداشته است. در بامیکا انواع سبزیجات به صورت پاک شده و شسته شده عرضه می‌شود و با خرید آن‌ها تنها کافی است زمان کمی را به مخلوط کردن و آماده‌سازی اش اختصاص دهید تا یک وعده غذای سالم و خوشمزه داشته باشید. چرا که معمولا خیلی‌ها بهانه سالاد نخوردن را دردسر تهیه سبزیجات، شستن و خورد کردن آن می‌دانند. اما با رفتن به بامیکا می‌توانید هر سبزی را که خواستید به اندازه مناسب خرید کرده و با مخلوط کردن آن سالاد شبانگاهی دلخواهتان را بسازید.

آدرس : سعادت آباد، ضلع جنوب غربی میدان کتاب

تلفن: ۲۲۳۴۶۷۱۷

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.

2 نظرها

  1. رستوران هربیس خیلی وقته بسته شده، قبل از نوشتن این مطلب. من مشتری ثابتش بودم. اما نمی دونم چرا تعطیل کردن

  2. مرسی از مطلبتون
    اما فکر کنم بیدمجنون خیلی وقته که دیگه رستوران گیاهی به حساب نمیاد. درضمن میتونستید رستوران گیاهی زمین رو هم معرفی کنید.