خانه / اخبار / گشتی در خیابان خوشمزه سی‌تیر
سی‌تیر

گشتی در خیابان خوشمزه سی‌تیر

کافه و رستوران‌گردی در شب‌های تابستان، برای افرادی که طاقت گرمای این روزها را ندارند، لطف دیگری دارد.
اما بیشتر کافه و رستوران‌ها تا ساعت مشخصی از شب مجاز به ارایه سرویس به مشتریان هستند و در نتیجه بیشتر افراد ترجیح می‌دهند برای صرف شام در خنکای شب‌های تابستان به کافه‌رستوران‌هایی که در دامنه کوه‌های شهر وجود دارند مراجعه کنند. نمونه‌اش رستوران‌های درکه و دربند که البته رستوران‌های این مناطق هم تا ساعت مشخصی مجاز به ارایه غذا به مشتریان هستند.

حالا فکرش را بکنید اگر تعداد زیادی کافه‌ و رستوران‌ در محلی خاص در یکی از خیابان‌های شهر گرد هم آیند و تا نیمه شب به مشتریان سرویس دهند، شب‌های تابستانی چقدر زیباتر می‌شوند. اگر محل گردآوری کافه و رستوران‌ها در محلی با بافت سنتی هم باشد که همه ما از آن خاطرات بسیاری داریم که دیگر نور علی نور است.
شهرداری منطقه ۱۲ تهران با همین هدف خیابان سی‌تیر تهران را به خوشمزه‌ترین خیابان تهران تبدیل کرده است.
خیابانی با بافت قدیمی که این روزها علاوه بر اینکه یادآور تاریخ شهر و کشورمان است، آب دهانمان را هم راه می‌اندازد.
هنوز با تعجب در حال مطالعه این مطلب هستید؟ از جریان برگزاری کارنوال غذاهای خیابانی در خیابان سی‌تیر بی اطلاعید با مجله فیدیلیو همراه شوید و پس از مطالعه این مطلب سری به خیابان سی‌تیر تهران بزنید.

یک دورهمی بامزه در سی‌تیر

[aparat id=”rUjQW”]

در شب‌های ماه رمضان کاربران شبکه‌های اجتماعی عکس‌های متفاوتی از خیابان سی‌تیر تهران منتشر کردند و توجه دیگران را به سمت این خیابان که حالا به یکی از خیابان‌های خوشمزه تهران معروف شده جلب کردند.
این عکس‌ها در کنار اطلاع‌رسانی هر چند ضعیف شهرداری منطقه ۱۲ گویای این موضوع بود که در خیابان سی‌تیر تهران کارناوال غذاهای خیابانی به راه افتاده است. اتفاقی که کمتر در شهر یا حتی کشور شاهدش بودیم.
در شب‌های ماه رمضان این کارناوال تا ساعات نزدیک به سحر ادامه داشت؛ اما به گفته مجتبی خشایارفرد مدیر گردشگری شهرداری منطقه ۱۲ تهران، این کارناوال دائمی تا ساعت ۱۲ شب به ارایه غذا و نوشیدنی‌های سرد و گرم به مشتریان می‌پردازد که البته قرار ببر این است در صورت موافقت نیروی انتظامی تهران، ساعت سرویس دهی به مشتریان افزایش یابد.

این‌ مطلب را هم بخوانید:‌ وی کافه، کافه‌ای به وسعتِ تهران

به گفته وی توسعه فضای گردشگری در تهران و احیای زندگی شبانه در تهران از اهداف اجرای این کارناوال بوده و قرار است در نقاط دیگر شهر هم چنین کارناوالی اجرا شود.
خبر خوب برای شهروندان محله‌های ۱۵ خرداد و چهارراه سیروس این است که یکی دیگر از مناطق در نظر گرفته شده برای این کارناوال خیابان ۱۵ خرداد حدفاصل بازارچه عودجالان و چهارراه سیروس است.

فولکس‌های خوشمزه در خیابان قدیمی تهران

بعدی قبلی
بعدی قبلی

اگر فرصت کرده و این شب‌ها سری به خیابان سی‌تیر تهران بزنید، حتما از دیدن فولکس واگن‌هایی که کاربردی متفاوت با آنچه در واقعیت دارد و از آنها به عنوان آشپزخانه، کافه، رستوران و … استفاده می‌شود متعجب می‌شوید.
فولکس‌هایی رنگارنگ و زیبا که انواع و اقسام غذا از پیتزا و لازانیا گرفته تا همبرگر، سوسیس، غذاهای محلی مانند سمبوسه و غذاهای فرنگی مانند غذاهای چینی و مکزیکی در آنها طبخ و سرو می‌شوند.

بگذریم از اینکه جای نشستن در این مکان به سختی پیدا می‌شود و اگر هم صندلی خالی برای نشستن بیابید نباید انتظار داشته باشید با شما مانند یک مهمان در رستوران رفتار شود؛ اما راستش را بخواهید همین صندلی‌های کمیاب و همین مهربان نشست‌هاست که طعم غذاهای خیابانی سی‌تیر را صدچندان می‌کند.

در طول خیابان سی‌تیر و در دو طرف خیابان علاوه بر فولکس واگن‌ها، چرخ‌های قدیمی که سابق بر آن برای فروش باقالی و لبو مورد استفاده قرار می‌گرفت، حالا به وسیله‌های جذابی برای ارایه چای، قهوه و انواع عرقیجات سنتی تبدیل شده‌اند.

این‌ مطلب را هم بخوانید:‌ پین کافه، نارنجی دوست داشتنی

شاید اگر دست کودکتان را بگیرید و راهی این خیابان شوید با انبوهی از سوالات عجیب درباره چرخ‌های قدیمی، فولکس‌هایی که حالا آشپزخانه شده‌اند و برخی از غذاها مواجه شوید.

غذاهای وطنی و غیر وطنی کف خیابان سی‌تیر

همانطور که گفتیم در خط غذاهای خیابانی تهران یعنی خیابان سی‌تیر، انواع غذا از فست فود گرفته تا غذاهای محلی و فرنگی سرو می‌شود. البته اگر قصد دارید همه غذاهای این خیابان را تست کنید توصیه می‌کنیم قبل از ساعت ۲۲ راهی سی‌تیر شوید. زیرا به دلیل ازدحام جمعیت، مواد غذایی برخی کافه رستوران‌ها تمام شده و این کافه‌ رستوران‌ها به ناچار تعطیل می‌شوند.

توصیه می‌کنیم غذاهای چینی و مکزیکی خیابانی را امتحان کنید و در ضمن اگر اهل غذای تند هستید سمبوسه‌های خیابان سی‌تیر را نیز محک بزنید. البته باید بگوییم که این سمبوسه‌ها بسیار تند و پرحجم هستند و احتمالا پس از صرف آنها معده‌تان پر می‌شود و جا برای سایر غذاها نمی‌ماند.
اواسط این خیابان یک غرفه غذایی نیز سوسیس‌های ویژه‌ای را عرضه می‌کند که توصیه می‌کنیم حتما سری به ان بزنید. پس از صرف غذا هم خود را به یک بستنی یا نوشیدنی سرد یا گرم میهمان کنید.
در هر حال اگر قصد مراجعه به این خیابان را دارید دو پیشنهاد برایتان داریم، اول اینکه حتما دسته‌جمعی به کارناوال غذاهای خیابانی مراجعه کنید و چند غذا سفارش دهید و آنها را با هم شریک شوید. پیشنهاد بعدی این است که از خوردن غذا و نوشیدنی، قبل از عزیمت به این خیابان خوشمزه خودداری کنید.

درباره مریم عسگری

برای من به عنوان یک روزنامه‌نگار که پانزده سال است در حوزه‌های آی‌تی و تکنولوژي، مسکن، خودرو و بانکداری الکترونیک فعال هستم، نوشتن درباره خوردنی و نوشیدنی‌ها لذتی صد چندان دارد. دلیل هم کاملا مشخص است. من یک روزنامه نگار شکمو هستم. بزرگترین لذت زندگیم آشپزی و خلق غذا و مزه‌های جدید، کشف رستوران‌، کافی شاپ و قنادی‌های مختلف و امتحان کردن هر نوع غذای جدید است. پس سعی می‌کنم اینجا تجربه‌هامو با شما از راه همکاری با فیدیلو در میان بذارم.

3 نظرها

  1. واقع بین باشیم، اکثر این ماشین ها و گاری ها اونقدر فروش زیادی دارند که نگرانی مانده بودن غذاها بنظرم بی مورده. ضمناً پارک معلم در کنار سی تیر جای مناسبی برای خوردن غذاست. بنظرم یکی از جذابیتهای سی تیر پیاده روی بعد از خوردن یک شام خوبه. با مهدی موافقم که حتما به مغازه های فست فود بالاتر هم سری بزنید. رضا لقمه، پالمیرا و … عالین. شبهای زیادی میشه به این پیاده راه رفت و از بودن در چنین فضایی لذت برد.

  2. در کل ایده بسیار جذابی هست اما لزوما همه غذاهایی که در این ماشین ها و یا گاری ها عرضه میشن جالب نیستند به خصوص بخش بندری و ماکارونی و … که کاملا مشخص هست غذاها حداقل برای سه روز قبل هست اما در کل تجربه بسیار بسیار شیرینی هست حتی روزهای جمعه سر ظهر توی پارک میشه موسیقی زنده هم گوش داد بالاتر از این ماشین ها تعداد زیادی رستوران و ساندویچی کوچک وجود داره که واقعا عالی هستن رضا لقمه و …. گرفته تا رستوران دنج و بی سر وصدای پالمیرا که به جرات یکی از بهترین شاورماهای ایران رو میده اون هم با چه قیمتهایی و چه برخورد خوب و دوست داشتنی که شما رو مجاب میکنه ماهی حداقل دو بار به اونجا سر بزنین و در عمل حکم پاتوق دنج داره

    • اینها که همه ش برای تهرانه!چنین سایتی هم البته فقط به درد تهران میخوره!