خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / رایحه کریسمس در فضای منزل شما
خوشبو کننده هوا - رایحه کریسمس

رایحه کریسمس در فضای منزل شما

خوشبو کننده هوا یکی از راه های ساده برای انتشار رایحه خوب در منزل شما است. با نزدیک شدن به کریسمس و شروع فصل تعطیلات همه افراد در جستجوی راه‌هایی هستند که روح کریسمس را به خانه خود وارد کنند و تزیینات خانه را به اتمام برسانند. شمع‌های رایحه دار یکی از اجزای روح بخش به خانه‌ها هستند که در این مواقع بسیار کاربردی به نظر می‌رسند. اما بسیاری از افراد با قرار دادن این شعله‌های عریان در کنار درخت کریسمس و تزیینات دیگری از جمله پارچه‌های زربافت آن موافق نیستند.

در ادامه این مطلب از مجله فیدیلیو در بخش دنیای غذا و نوشیدنی راه‌هایی برای وارد کردن رایحه خوش کریسمس به خانه شما را آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

قابلمه خوشبو کننده هوا

قابلمه خوشبو کننده هوا

قابلمه‌های خوشبو کننده‌ از زمان‌های گذشته برای خوشبو کردن محیط منازل به خصوص در ایام کریسمس کاربرد فراوانی داشتند. در قدیم از مواد ارگانیک برای خوشبو کردن منازل در این خوشبو کننده‌های سنتی استفاده می‌کردند.  در این قابلمه‌های خوشبو کننده از ترکیب ¼ سیب، پوست یک پرتقال کامل، در حدود ۱۵ عدد میخک و دو عدد چوب دارچین استفاده می‌کردند و با جوشاندن آب آن  بوی کریسمس را در محیط منازل خود منتشر می‌کردند.

استفاده از این ترکیب به عنوان رایحه خوشبو و بدون وارد شدن رایحه‌های شیمیایی دیگر راهی موثر برای خوشبو کردن منزل شما است. فقط فراموش نکنید قبل از این که آب خوشبو کننده‌ها کاملا بخار شود باید به آن آب اضافه کنید. در غیر این صورت با خرابی بزرگی روبه رو می‌شوید.

خوشبو کننده هوا - عود

استفاده از عود دارچین 

اگر شما هم یکی از طرفداران پر و پا قرص استفاده از عود هستید، عود دارچین یکی از مواردی است که می‌توانید با دود کردن آن رایحه خوشی را به محیط منزل خود هدیه دهید. روشن کردن عود دارچین همه محیط خانه شما را با بوی سنتی کریسمس پر می‌کند. البته با وجودی که روشن کردن عود یکی از راه‌های بسیار ارزان برای رایحه بخشیدن به منزل شما است اما باید بدانید دوام بسیار کم تری نسبت به جایگزین‌های شمعی آن دارد.

خوشبو کننده هوا

دستگاه خوشبو کننده روغنی

با این ترفند می‌توانید رایحه مورد علاقه خود را بسازید. برای این منظور کافیست ترکیلبی از روغن‌های خوشبو با رایحه مورد علاقه خود را با یکدیگر ترکیب کرده و در مخزن دستگاه خوشبو کننده بریزید. برخی از انواع رایحه‌های مناسب کریسمس عبارتند از : کاج، دارچین، نعناع فلفلی، کندر، درخت مر، میخک، پرتقال، زنجبیل، چوب سرو و جوز هندی.

برای استفاده از این روغن‌ها در دستگاه خوشبو کننده ابتدا باید مخزن دستگاه را با آب پر کنید. سپس ۱۵ رایحه خوشبو و مورد علاقه خود را با هم ترکیب کنید و در دستگاه بریزید. این ترفند محیط منزل شما را برای چندین و چند ساعت لبریز از رایحه خوشبوی کریسمس می‌کند.

وارمر خوشبو کننده هواخوشبو کننده هوا

وارمرهای موم حدفاصلی بین شمع و خوشبو کننده‌های روغنی هستند. آن‌ها بدون نیاز به شعله رایحه قوی و خوشبویی از موم‌های خوشبو به محیط منزل شما می‌بخشند. برای استفاده از وارمرهای مومی‌ فقط کافیست چند تکه موم را بر روی وارمر قرار دهید و آن را روشن کنید. بعد از چند دقیقه انتظار موم شروع به آب شدن می‌کند و رایحه خوشبوی خود را در تمام محیط پخش می‌کند.

شما می‌توانید از این موم‌ها آن قدر استفاده کنید تا رایحه آن‌ها به کل تمام شود. برای تمیز کردن وارمر قبل از استفاده مجدد ابتدا وارمر را روشن کنید و بگذارید حسابی داغ شود تا بافی مانده موم داخل آن آب شود. حالا می‌توانید با یک دستمال کاغذی باقی مانده موم را از روی وارمر پاک کنید و دوباره با استفاده از موم‌های تازه آن را روشن کنید. در واقع با استفاده از وارمر شما از تمامی‌ فواید استفاده از شمع بهره خواهید برد فقط با بهایی بسیار ارزان تر.

خوشبو کننده هوا

گوی خوشبو کننده هوا

آخرین ترفند برای خوشبو کردن محیط زندگی شما استفاده از گوی خوشبو کننده هوا است. شما می‌توانید به راحتی یکی از این گوی‌های خوش رایحه را بسازید و در محیط منزل خود استفاده کنید. برای این منظور به تنها چیزی که نیاز خواهید داشت یک عدد پرتقال پوست نازک، میخک و چیزی مانند انبر یا پیچ گوشتی برای ایجاد سوراخ در پوسته خارجی پرتقال است. به علاوه می‌توانید طراحی‌های جالبی بر روی پوست پرتقال ایجاد کنید و یا فقط به ایجاد چند خراش ساده بسنده کنید.

درقدم اول باید سوراخ‌هایی را که بر پوسته خارجی پرتقال ایجاد کردید با میخک پر کنید. حالا می‌توانید گوی خوشبوی خود را در گوشه ای از منزل قرار دهید تا پرتقال در تماس با هوا شروع به خشک شدن و انتشار رایحه خوش کند. این گوی خوشبو تا پایان خشک شدن کامل پرتقال ایجاد رایحه خوش کریسمسی در محیط منزل شما خواهد کرد. و روح کریسمس ا به منزلتان وارد می‌کند.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.