خانه / رستوران آگهی / خوان باشی سفره‌ای از غذاهای شمالی در بازار
رستوران خوان باشی

خوان باشی سفره‌ای از غذاهای شمالی در بازار

اکثر رستورن‌ها و غذاخوری‌های بازار تهران بسیار شلوغ و پر مشتری هستند و این نه تنها به دلیل غذای خوب و مرغوبی است که در برخی از این رستوران‌ها یافت می‌شود بلکه به دلیل حجم زیاد افرادی است که به صورت روزانه سری به بازار می‌زنند و غذا خوردن در بازار هم بخشی از برنامه بازارگردی آنان است. اکثر این رستوران‌ها میز و صندلی اختصاصی برای نشستن ندارند و شما ممکن جایی بنشینید که با همه افرادی که سر آن میز نشسته‌اند غریبه باشید.

این موضوع نه اینکه بد باشد بلکه سبک و سیاق بازار است. مشکل از جایی شروع می‌شود که شما تحمل آن همه ازدحام و جمعیت را نداشته باشید و یا مهمانانی همراه شما هستند که این سبک از غذاخوری به موقعیت و شرایطشان نمی‌خورد. اما مگر می‌شود در بازار رستورانی پیدا کرد که این آرامش و حریم شخصی را برای مشتریانش به همراه غذاهای خوب و متنوع فراهم کند؟ پاسخ ما به این سوال رستوران خوان باشی  است. با مجله فیدیلیو همراه باشید تا با هم سری به این رستوران که متخصص غذاهای شمالی است بزنیم.

بعدی قبلی
بعدی قبلی

خوان باشی رستورانی با پنجره‌های رنگی

خیابان خیام کمی پایین‌تر از چهارراه گلوبندک. این آدرس یکی از متفاوت‌ترین رستوران‌های بازار تهران است. سبک این رستوران ایرانی و تخصصش در غذاهای شمالی است. برای ورود به خوان باشی باید چند پله از خیابان بالا بروید تا وارد محیطی شوید که قطعا شما را یاد گیلان و مازندران خواهد انداخت. محیطی سنتی با پنجره‌های ارسی و شیشه‌های کوچک رنگی، ظروف و وسایل تزئینی که از دیوارهای خوان باشی آویزان است، موسیقی محلی و منوی غذایی و عطر و بویی که از مطبخ خوان باشی به مشام می‌رسد همگی تضمین کننده یک وعده غذای خاطره انگیز برای شماست.

پس از انتخاب میز با اتفاق ویژه‌ای رو به رو می‌شوید. خانمی با پوشش محلی، لباس‌های رنگی و زیبا به سراغتان می‌آید و ضمن خوش آمد گویی به شما شروع به معرفی منو و پیشنهاد غذاهایی باب طبع شما می‌کند. بله لباس فرم پرسنل خوان باشی همگی سنتی و محلی شمالی است، برای همین است که میگوییم خوان باشی یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های غذایی شما در بازار تهران خواهد بود.

بعدی قبلی
ا
بعدی قبلی

کچیلیک با نون

اکثر غذاهایی که در رستوان‌های بازار سرو می‌شوند شامل کباب کوبیده، ته چین، خورش قیمه و قورمه سبزی هستند اما اگر بخواهید یک غذای اصیل شمالی در بازار تهران میل کنید کجا به ذهنتان خواهد رسید؟ خوان باشی رستورانی است که نه تنها معروف‌ترین در آن خوراک‌های شمالی مثل میرزاقاسمی با بادنجان دودی و کمی سیر تازه، باقالاقاتوق و کباب ترش سرو می‌شود بلکه غذاهای خوشمزه اما رو به فراموشی شمالی مانند کدو پلو و کچیلیک (کوکو کدو) هم برای شما سرو می‌کند.

از ویژگی‌های رستوران خوان باشی ساعت کاری آن است. می‌توانید صبح زود به حوالی بازار بیایید و یک صبحانه ویژه و خوشمزه در اینجا میل کنید. بله خوان باشی از صبح به میهمانانش سرویس می‌دهد آن هم چه صبحانه‌هایی، واویشکا، جغول بغول و … با نان گرم و تازه.

منوی خوان باشی پر پیمان و با مواد اولیه بسیار تر و تازه است که مالک این رستوران خودش مستقیما و از شهرهای شمالی کشور برای خوان باشی تهیه می‌کند تا غذاهای این رستوران تا جای ممکن به طعم و مزه واقعی خود نزدیک باشد.

چلوکباب برگ شاه عباسی، اردک محلی، چلو خورش خروس و انار پهلو با مرغ(سیر انار) از غذاهایی هستند که شاید فقط در خوان باشی سرو شوند. تصور این خوارک‌های لذیذی همگی در ظروف مسی و با دورچین‌هایی رنگارنگ که در کنار ماست دلال و نازخاتون و زیتون پرورده خانگی سرو می‌شود آب را از دهان آدم به راه خواهند انداخت.

طعم غذای شمال در قلب بازار

خوان باشی رستوران ویژه‌ای در بازار تهران است که با طراحی و دکور محلی و غذاهای خاصش بسیار مورد توجه توریست‌ها و گردشگرانی است که سری به این محدوده می‌زنند. خوان باشی بسیار مناسب برای یک وعده غذایی رسمی (به نسبت دیگر رستوران‌های بازار) به همراه میهمانان ویژه و سخت پسند شما خواهد بود که هم از محیط آن لذت خواهید برد و هم از طعم‌های متفاوت آن.

پس اگر غذاهای بازار برای شما تکراری شده اند و به دنبال یک طعم جدید در میان انبوه رستوران‌های این محدوده می‌گردید حتما خوان باشی را تجربه کنید.

برای اطلاع از منو و آدرس رستوران خوان‌باشی اینجا کلیک کنید