خانه / پیشنهاد سردبیر / خانواده آرمن یک دنیا مزه یک دنیا خاطره

خانواده آرمن یک دنیا مزه یک دنیا خاطره

فرقی که فست فودها با اغذیه فروشی‌های خانگی برای ما و پدران ما دارند این است که چون اغذیه فروشی ها خوراک‌هایی با ماهیت خانگی سرو می‌کنند هم سالم‌تر و تازه‌تر به نظر می‌رسند و هم حس حال نوستالژیک تری دارند. آرمن و فرزندانش یک مجموعه اغذیه فروشی با کانسپت خیابانی و حال و هوایی ارمنی هستند که هر لقمه از محصولاتشان هم یک دنیا لذت حلال دارند و هم یک دنیا طعم و مزه از جنس خاطره. با مجله فیدیلیو همراه باشید تا با هم سری به خانواده غذایی آرمن بزنیم.

آرمن یعنی کباب، کتلت و پیتزا همه در کنار هم

آرمن یک نام و یک برند ارمنی موفق در زمینه کسب و کار غذایی است که تقریبا از اواسط دهه ۸۰ فعالیت خودش را در حوالی خیابان مطهری خیابان سهروردی شروع کرده است. یک مغازه کوچک که میراث ۴۰ سال اغذیه فروشی معروف ارمنی دیگر را به همراه دارد. اغذیه آشود که قدیمی‌ها آن را خوب می‌شناسند. جایی که انواع ساندویچ خانگی مانند کتلت و همبرگر و کالباس با نان بولکی و چاشنی پیاز و جعفری سرو می‌شد و تبدیل به پاتوق و میعادگاه اهل دلان بسیاری بوده است.

محبوبیت ساندویچ‌های آرمن و انبوه مشتریان باعث شده تا این نام نیک به فکر تاسیس شعبه دیگری بیافتد تا هم به فعالیت خود و هم به ذائقه مشتریانش تنوعی بدهد. این شد که آرمن پلاس متولد شد. آرمن پلاس تاسیس شد تا کم و کاست آرمن جبران شود. شما در آرمن پلاس می‌توانید انواع پیتزا، دونر کباب، برگر و ساندویچ تنوری و خوشمزه را میل کنید.

به دلیل ماهیت ارمنی برند آرمن مالکین به این فکر افتادند که ذائقه مخاطب ایرانی خودشان را با طعم کباب‌های لذیذ و جذاب ارمنی هم آشنا کنند. همین ایده باعث تاسیس آرمن کباب شد. جایی که شما برای اولین بار با نام کباب‌های خوشمزه‌ای شبیه به ایکی بیر بره و چالاقاچ آشنا می‌شوید. اگر گذرتان به کشور ارمنستان افتاده باشد حتما دیده‌اید که اغذیه فروشی‌ها کل شهر را تسخیر کرده‌اند. خوشمزه فروشی‌هایی که اکثرا همه نوع خوردنی و نوشیدنی را با هم سرو می‌کنند. از آب پرتقال تا بستنی قیفی و کباب و … . این مغازه‌های غذایی معمولا در داخل جایی برای نشستن ندارند و همگی میز و صندلیشان را داخل پیاده رو چیده‌اند. خانواده غذایی آرمن هم دقیقا شبیه به رستوران‌های ارمنستان است و همان حال و هوا و همان عطر و بو را دارد.

یک گاز ساندویچ در فضای باز

هر ۳ مغازه در کنار هم هستند و شما یک دنیا انتخاب خوشمزه از میان منوی آن‌ها می‌توانید داشته باشید. میز و صندلی‌ها  هم اکثرا در پیاده رو است و چون این منطقه تجاری است از عصر به بعد خیابان و پیاده رو آن خلوت شده و محدوده اطراف آرمن کاملا اختصاصی می‌شود. وجود آب پاش‌ها، دود حاصل از کباب، صدای خنده و حس و حال خوبی که در اطراف آرمن همیشه در جریان است این اغذیه فروشی‌ها را به یکی از شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین خوراکی فروشی‌های شهر تبدیل کرده است که در شب‌های گرم تابستانی مکانیست برای دورهمی‌های غذایی باشد.

آرمن، آرمن پلاس و آرمن کباب همگی در کنار هم

هر سه شعبه یا سه مغازه آرمن سبک و غذای مخصوص به خودشان را دارند. مغازه اصلی آرمن به ساندویچ‌های نوستالژیکش معروف است. رویال برگر، سوسیس فرانکفورتر و کتلت مخصوص آرمن از پر طرفدارها و پیشنهادات آرمن است. کباب چوبی و ساندویچ زبان هم بقدری لذیذ و خوشمزه هستند که هیچ آدم سیری توان نه گفتن به آن را نخواهد داشت. در آرمن بهتر است ساندویچ و غذای خود را خالی میل نکنید حتما از چاشنی‌های مثل ترشیجات و دوغ محلی ارمنی برای افزایش لذت غذایی استفاده کنید.

در آرمن پلاس حجم و اندازه غذاها چند برابر می‌شود. برگر فرانسوی با پنیر اضافه، ساندویچ ژامبون گوشت تنوری با قارچ و پنیر و چیپپس و پیتزای ۴ در ۱ از خوشمزه‌ترین‌های آرمن پلاس هستند. در آرمن پلاس آیتم‌هایی با سوسیس و کالباس داریم که همگی از بهترین و معتبرترین برندهای ایرانی تهیه شده و همگی مرغوب و تازه هستند.

در آرمن کباب غذاهای لذیذ ارمنستان که به ذائقه ایرانی نزدیک است سرو می شود. تتو کباب، چالاقاچ گوسفند، ایکی بیر بره و کلی گزینه جذاب دیگر که می‌توانید هم با برنج میل کنید و هم بصورت ساندویچ کباب. کباب‌های آرمن را نباید بدون دوغ ارمنی آن خورد دوغی خوشمزه با طعمی خاص و جذاب.

به دنیای خوشمزه آرمن خوش آمدید

آرمن یک مجموعه خوب غذایی با تنوع زیاد و جذاب است. کیفیت بالا و طعم خوش غذاها در کنار برخورد بسیار خوب پرسنل محیطی گرم، صمیمی و بسیار خوشمزه را به وجود آورده که باعث شده این نام تجاری و این مکان به یکی از منزل‌های امید عشاق غذا تبدیل شود. شلوغی این مغازه‌ها در شب‌ها به حدی می‌رسد که اگر مشتری آرمن نباشید و یا تا بحال گذرتان به آن نیافتاده باشد حتما از ازدحام جمعیت در جلوی این مغازه ها تعجب خواهید کرد. پس اگر تا به حال له آرمن نرفتید آن را در لیست مکان‌هایی حتما باید سری به آن زد قرار دهید و اگر از مشتریانش هستید بازهم سری به آن بزنید و تجدید خاطره کنید.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات آرمن اینجا را کلیک یا لمس کنید

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.