خانه / تاپ / گذر گردشگری ۳۰ تیر پر مخاطب ترین خیابان شب های تهران

گذر گردشگری ۳۰ تیر پر مخاطب ترین خیابان شب های تهران

شاید نتوان راحت این موضوع را پذیرفت که یک خیابان کمتر شناخته شده در ظرف چند سال چه هویتی به فرهنگ غذای خیابانی آن می تواند ببخشد. شاید نتوان باور کرد که یک خیابان کم رفت و آمد بتواند در ظرف چند سال به یکی از پر تراکم ترین و شلوغ ترین و زنده ترین خیابان تهران تبدیل شود.

زمانی بود که مردم به دنبال آدرس دقیق خیابان سی تیر بودند و سبک و اسم رستوران های سی تیر را جستجو می کردند اما اکنون این خیابان تبدیل شده به بخشی از بزرگترین رویداد ماندگار فرهنگی غذایی کشور. گذر گردشگری ۳۰ تیر به تنهایی سرانه شادی، نشاط و لذت غذایی پایتخت را بالا برده و ما در این گزارش آگهی از محله فیدیلیو سری زدیم به این خیابان همیشه زنده و همیشه خوشمزه تا بیشتر از قبل با حال و هوای آن آشنا شویم.

تولد دوباره برای خیابانی به نام سی تیر

اگه بخواهیم بگوییم قصه خیابان سی تیر (قوام السلطنه سابق) از کجا شروع شد باید برگردیم به اواخر سال ۹۵ جایی که آهسته آهسته قدم هایی برای فرهنگ غذای خیابانی برداشته می شد. فعالیت های غذایی مختلفی در این خیابان رخ داد که باعث شد اکنون خیابان ۳۰ تیر به یکی از زیباترین، زنده ترین و خوشمزه ترین خیابان های تهران و ایران تبدیل شود.

استقبال از کافه های سیار خیابان ۳۰ تیر به قدری بالا رفت و تبلیغات دهان به دهان به حدی رسید که باید فکر جدیدی برای این خیابان خوشمزه می شد. با گذشت زمان کافه های سیار جای خود را به کیوسک ها و کانکس های ثابت دادند و فعالیت این خیابان تحت نظر شهرداری تهران نظم و ترتیبی پیدا کرد و از آن پس اینجا به محلی تبدیل شد که همه، چه با خانواده چه انفرادی، از آن لذت کافی و وافی را می برند.

در استریت فود ترین خیابان تهران شما چی میل دارید؟

تنوع رستوران های سی تیر سیار بسیار زیاد است. فرقی نمی کند اهل چه سبک غذایی باشید یا در لحظه هوس کدام خوردنی جذاب را کرده باشید. اصلا فرقی نمی کند سیر سیر باشید یا گرسنه، کافیست گذرتان به این مسیر بهشتی بیافتد تا بو و صدای جلز و ولز خوراکی را هوش از سر شما ببرند و نا خود گاه خود را در صف سفارش یک غذای خوشمزه ببینید.

از لول کباب و لقمه‌های کوبیده غرق در کره و گوجه کبابی تا انواع برگر و ساندویج جذاب، از سیب زمینی سرخ کرده با تاپینگ های مختلف تا کومپیرهای روح نواز ترکی اینجا جشنواره ای از بو و مزه است. پیتزا دوست دارید یا همبرگر دست ساز، شاید هم چوریتزو باز باشید و یک ساندویچ میکس پر گوشت هوس کرده باشید.

شاید هم دوست دارید فقط در این خیابان راه بروید، یک لیوان تخم شربتی و لیموناد بگیرید و از شب های جذاب و طراوت و زندگی این خیابان لذت ببرید. شاید هم کافئین خونتان افتاده باشید و به شدت به دنبال یک شات اسپرسو باشید، شاید هم بستنی بدنتان کم شده باشد و در جستجوی یک فالوده بستنی ناب شیرازی هستید، هر چه که باشید گذر گردشگری ۳۰ تیر روی شما را زمین نمی اندازد و شما را نا امید نمی کند، اینجا برای هر سلیقه و ذائقه ای پیشنهادی جذاب دارد.

گذر گردشگری ۳۰ تیر چه زمانی پذیرای ماست؟

خیلی ها به دنبال ساعت کاری خیابان سی تیر هستند و این سوال را داشتند که چه زمانی می توانند به آن مراجعه کنند؟ قدمتان روی چشم، هر زمانی از روز بین ۱۰ صبح تا ۱۲ شب این خیابان با تمام قدرت در خدمت شماست. شما می توانید یک شب را با خانواده خیلی خوشمزه و متفاوت سپری کنید. می توانید با دسته جمعی با دوستانتان به گذر گردشگری ۳۰ تیر بیایید و از این جشن غذایی بهره ببرید می توانید دو نفره و یا حتی تنهایی بیائید و خاطره خوشمزه برای خودتان بسازید.

البته که بستگی به طبع و ذائقه و سلیقه شما دارد ولی پیشنهاد ما به شما این است که در سی تیر سعی کنید در حد توان و گنجایش طعم ها و مزه های مختلف را مزه کنید و این خاطره خوشمزه را برای خودتان همیشگی کنید.

تا می توانید در گذر گردشگری سی تیر عکس سلفی بگیرید

تهران جای جذاب برای عکاسی و عکس گرفتن کم ندارد اما به جرات جاذبه های بصری سی تیر شبیه به هیچ جای دیگر تهران نیست. از تابلوی نورانی I Love Tehran در ابتدای این مسیر تا تاق نصرت که همچون راهرویی نورانی در شب می درخشد بگیرید تا خیابانی که پر از آدم و مه پاش و دود کباب و شور و نشاط است، اینجا جان می دهد برای کلی عکس یادگاری و سلفی و ثبت همیشگی این خاطرات به یاد ماندنی.

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.