خانه / آشپزخانه من / حشره کش‌‌های طبیعی بی‌ ضرر
حشره کش های طبیعی لیمویی

حشره کش‌‌های طبیعی بی‌ ضرر

حشره کش های طبیعی در دنیای امروز یکی از پرکاربردترین راه‌حل های بشر برای دفع حشرات از محیط زندگی هستند. انسان امروزی به خوبی  از مضرات استفاده از حشره کش های شیمیایی به خصوص در محیط زندگی خود آگاه شده است و در صدد حذف مواد شیمیایی مضر از زندگی خود برآمده است. مرکبات به جز خواص شگفت انگیز خوراکی خود کاربردهای بسیار دیگری نیز دارند که شاید تا کنون از آن‌ها بی خبر بوده اید. یکی از کاربردهای مهم این خوراکی های پر فایده از بین بردن تجمع مورچه ها در محل زندگی شماست.

مورچه‌ها همیشه محل خوراکی‌های شما را پیدا میکنند. مهم نیست کجا و در چه شهر و کشوری زندگی می‌کنید اما جوینده یابنده بود. این موجودات فعال کوچک برای ذخیره آذوقه خود در تابستان از هر سوراخی خود را به غذاهای شما می‌رسانند و این بدان معنی است که آشپزخانه شما همواره در معرض هجوم این مهاجمان سمج قرار خواهد داشت. در این مطلب از مجله فیدیلیو سعی کردیم برخی راه‌های جلوگیری از هجوم این موجودات زحمت کش را توسط حشره کش های طبیعی برایتان آماده کنیم که امیدوارم مفید واقع شود.

از بین بردن مورچه ها-حشره کش های طبیعی

سم پاشی کانتر آشپزخانه با حشره کش های طبیعی

شیرینی و قند از جمله خوراکی‌های مورد علاقه مورچه‌ها است اما اگر آن را نیابند به سمت پروتئین نیز هجوم می‌آورند. اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید تمیز نگه داشتن کانترهای آشپزخانه و قرار دادن خوراکی‌ها در ظروف در دار است. در این صورت چیزی برای تغذیه آن‌ها باقی نمی‌ماند و در نتیجه آن‌ها از آشپزخانه شما دور خواهند شد. البته توجه داشته باشید حتی اگر شما به نظافت اهمیت زیادی بدهید و هر روز همه جا را تمیز کنید باز هم احتمال وجود تکه‌هایی از خوراکی‌های ریز در گوشه و کنار آشپزخانه وجود دارد.

در نتیجه اگر روزی از خواب بیدار شدید و دسته ای از مورچه‌ها را روی کانتر آشپزخانه دیدید نگران نباشید. مشکل از پاکیزگی شما نیست بلکه از سماجت مورچه‌هاست. در این شرایط لازم نیست وحشت زده شوید و یا آشپزخانه خود را با حشره کش‌های شیمیایی آلوده کنید. در شرایطی که همه آشپزخانه شما حتی زمین نیز ممکن است در تماس با مواد خوراکی و یا لوازم آشپزی باشد، اغلب افراد سعی می‌کنند استفاده از حشره کش‌های شیمیایی را به خصوص در آشپزخانه محدود کنند.

حشره کش های طبیعی در مسیر مورچه ها

از بین بردن مسیر مورچه‌ها

اگر شما هم در جستجوی تهیه حشره کش های طبیعی بی ضرر برای دور کردن این حشرات از آشپزخانه خود هستید، این بار از مرکبات استفاده کنید. مرکباتی از جمله لیمو، پرتقال، گریپ فروت و امثال آن‌ها روی پوست خود حاوی روغن‌های اسیدی هستند. این روغن مانند سم در مقابل مورچه‌ها عمل می‌کند و به محض برخورد با آن از بین می‌روند. همچنین این حشره کش های طبیعی سبب از بین رفتن راه مورچه‌ها می‌شوند و در نتیجه مورچه‌هایی که هنوز زنده هستند نمی‌توانند منبع غذا را پیدا کنند.

مورچه‌ها وقتی منبع تغذیه را پیدا می‌کنند برای هم نوعان خود مسیری ایجاد می‌کنند که اگرچه با چشم غیر مسلح قابل رویت نیست اما برای هم نوعانشان راهنمایی در یافتن مسیر رسیدن به تغذیه است. به همین سبب اگر بتوانید این مسیر را بشکنید آن‌ها گیج می‌شوند و دیگر قادر به یافتن منبع تغذیه نخواهند بود. برای شکستن این مسیر تنها چیزی که نیاز دارید تهیه یک اسپری ساده از حشره کش های طبیعی است که در ادامه این مطلب طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده ایم.

حشره کش های طبیعی لیمویی

حشره کش های طبیعی لیمویی

ابتدا پوست مرکبات را در یک قابلمه بزرگ بریزید. سپس به آن مقداری سرکه اضافه کنید به صورتی که روی آن‌ها را بگیرد. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود اما نگذارید بجوشد. سپس گاز را خاموش کنید و مایع را چند ساعت به حال خود رها کنید. (در صورت امکان شب تا صبح آن را به حال خود رها کنید). پس از سپری شدن این مدت این حشره کش طبیعی را در ظرف اسپری بریزید و در همه نقاطی که مورچه‌ها را دیده اید اسپری کنید.

یک تجربه واقعی 

یکی از روزهایی که مشغول کار بودم متاسفانه با هجوم مورچه‌ها به آشپزخانه ام مواجه شدم و به ناچار از این فرمول استفاده کردم. چندی پیش در یکی از سایت‌های خبری راجع به استفاده از پوست لیمو روی کانتر آشپزخانه مطلبی خوانده بودم. البته استفاده از آن روی کانتر اثربخش نبود و تنها نتیجه ای که عایدم شد اجتماع مورچه‌ها دور آن بود. اما شیوه اسپری کردن این حشره کش های طبیعی به خوبی نتیجه بخش بود. اگر شما نیز مشکل جمع شدن مورچه‌ها را در آشپزخانه خود داشته اید کافیست به محض گرم شدن هوا این حشره کش های طبیعی را آماده کنید و در یخچال قرار دهید. به محض مشاهده مورچه‌ها مقداری از آن را در ناحیه مورد نظر اسپری کنید و منتظر نتایج معجزه آسای آن باشید.

برای این منظور قبل از اسپری کردن مدتی دسته مورچه‌ها را زیر نظر بگیرید و راهی که می‌روند را در ذهنتان ثبت کنید. سپس تمام طول راه تا منبع تغذیه را اسپری کنید. بدین ترتیب نظم آن‌ها را به هم می‌زنید. پس از اسپری کردن مدتی صبر کنید سپس مسیر اسپری شده را تمیز کنید. البته از بین بردن مورچه‌ها شاید چندین روز به طول بیانجامد اما حوصله به خرج دهید. شک نداشته باشید این حشره کش های طبیعی معجزه می‌کنند.

[et_bloom_inline optin_id=optin_4]

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.