خانه / با سر آشپز / تن ماهی کره ای پرطرفدار آشپز سیاتلی
تن ماهی

تن ماهی کره ای پرطرفدار آشپز سیاتلی

تن ماهی از غذاهایی است که طرفداران بسیاری دارد. اکثر ما به سبب آماده بودن این غذای راحت استفاده زیادی از آن می‌کنیم. همچنین غذاهایی که می‌توانیم با این کنسروهای آماده در مدت زمان کوتاهی تهیه کنیم از تنوع بالایی برخوردارند.

در این مطلب از  مجله فیدیلیو سعی کردیم طرز تهیه نوعی غذای ساده که به راحتی می‌توانید با انواع کنسرو ماهی و تن ماهی تهیه کنید برای شما آماده کنیم. امیدوارم از این دستور خوشمزه لذت ببرید.

رنه سرآشپز معروف سیاتلی

سرآشپز سیاتلی رنه اریکسون به غذاهای سالم و خوشمزه خود که با منابع مطمئنی از گوشت و بیف و غذاهای دریایی درست می‌شوند معروف است. در این میان تست­‌های ساردین و بیف‌هایی که از دام­‌های پرورش یافته در مزرعه شخصی خود تهیه می­‌کند از شهرت فراوانی برخوردارند. او همچنین برند خود را در دپارتمان تغذیه ثبت کرده است و در حال حاضر تمام توان خود را روی محصولات خاصی گذاشته که تا کنون کمتر در بازار به چشم می­‌خوردند.

سیاتل منبع شاه­ ماهی است. این شهر بهترین مکان برای استفاده از فواید این ماهی کوچک روغنی است و رنه ماهرترین آشپز سیاتلی است که می‌­تواند از این ماهی­‌های کوچک در خلق آثار خوشمزه و خوش طعم و بو استفاده کند. به خصوص دستور تهیه کره شاه­ ماهی او طرفداران بسیاری دارد.

اگر اسم کره شاه­ ماهی تا به حال به گوشتان نخورده است می‌توانید ریلت­های خوش آب و رنگ  را در نظر بیاورید فقط در آن به جای گوشت از ماهی یا تن ماهی استفاده می­‌کنند. (ریلت تکه‌های گوشت است که می‌پزند و خمیر می‌کنند و برای خوردن روی نان می‌مالند)

توجه داشته باشید این غذا می­‌تواند با هر نوع ماهی کنسروی از قبیل تن ماهی، ساردین، شاه ماهی و یا حتی سالمون درست شود. البته اگرچه ساردین دودی گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در این غذا است، اما اگر از آن استفاده می­‌کنید به جای چهار لیوان ۶ لیوان از این ماهی در غذای خود استفاده کنید چون طعم آن به اندازه ساردین و شاه ­ماهی قوی نیست.

تست کره تن ماهی

مواد لازم برادی تهیه تست وتزئین آن

باگت یک عدد

روغن زیتون ارگانیک یک سوم فنجان

نمک دریایی به میزان لازم

سبزیجات خشک شده یک فنجان

برگ­ های جعفری تازه و خرد شده یک چهارم فنجان

مواد لازم برای کره شاه­ ماهی

ساردین یا تن ماهی یا هر نوع کنسرو ماهی دیگر  ۱۱۰ گرم

کره بدون نمک آب شده یک فنجان (دو قالب)

پیازچه خرد شده یک قاشق غذاخوری

سس خردل نصف قاشق چای­‌خوری

فلفل تند به مقدار لازم

نمک دریایی به مقدار لازم

دستور تهیه تست

ابتدا فر را تا دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. سپس با استفاده از یک چاقوی تیز نان­ را به صورت زاویه دار به اسلایس­‌های یک سانتی تقسیم کنید.

اکنون این تکه­‌ها را در دو کاغذ مخصوص طبخ تقسیم کنید و با روغن زیتون آغشته کرده، کمی نمک بر روی آن­ها بپاشید. بگذارید نان­‌ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر بمانند. در طول زمان پخت گاهی آن‌ها را بچرخانید و زمانی که طلایی رنگ شدند، آن­ها را از فر درآورید.

البته در این مدت اگر بعضی از تکه­‌ها زودتر از بقیه طلایی شدند آن­ها را در آورید تا نسوزند و اجازه دهید بقیه نیز طلایی شوند. صبر کنید تا نان­‌ها در دمای اتاق خنک شوند و ظرف مدت چند ساعت آن­ها را سرو کنید.

دستور تهیه کره تن ­ماهی

ابتدا ماهی، کره، خردل، پازچه و فلفل را در مخلوط­ کن ریخته و با درجه بالا به مدت یک تا دو دقیقه با هم مخلوط کنید تا زمانی که مواد همگن شوند. در این مدت اگر نیاز شد با کاردک مواد را از دیواره مخلوط­ کن جدا کنید تا با دیگر مواد بصورت یکنواخت قاطی شوند.

سپس مواد را بچشید و در صورت نیاز کمی نمک به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که ماهی‌های مختلف به مقدار متفاوتی نمک نیاز دارند بنابراین خیلی مهم است که قبل از نمک زدن طعم آن را بچشید.

پس از آن سبزیجات و روغن­ زیتون را با هم در یک کاسه مخلوط کنید. اینک بر هر یک از نان­‌های تست یک قاشق غذاخوری از این کره شاه‌­ ماهی اضافه کنید. (اگر مقداری از آن اضافه آمد می­توانید برای مصارف بعدی نگه دارید) در این مرحله روی هر یک از تست‌ها را با سبزیجات چاشنی‌­دار (در نمک خوابانده ­شده یا ترش) و جعفری تزئین و سرو کنید.

نکات مهم در این دستور تهیه

برای صرفه جویی در وقت خود می­توانید کره تن ماهی را از قبل آماده کنید و در ظرف دردار به مدت حداکثر یک هفته در یخچال قرار دهید تا در زمان مناسب بتوانید از آن استفاده کنید. البته بی­ شک اگر کره تن ماهی به صورت تازه تهیه و مصرف شود خوشمزه ­تر خواهد بود.

قبل از مصرف کره تن ماهی آن را به مدت چهار ساعت در دمای اتاق قرار دهید تا کمی شل شود و سپس مصرف کنید. اگر بعد از گذشت این زمان هنوز هم سفت بود آن را روی یک تخته قرار دهید و با کاردک یا دستکش کمی آن را ورز دهید تا نرم شود.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.