خانه / آشپزخانه من / تمیز کردن فریزر با چند ترفند ساده و در کمتر از ۳۰ دقیقه
تمیز کردن فریزر

تمیز کردن فریزر با چند ترفند ساده و در کمتر از ۳۰ دقیقه

تمیز کردن فریزر همیشه یکی از مشکلات اصلی هر خانم خانه داری است. فریزرها مانند عرصه جرم ما هستند. آن‌ها همیشه مقدار زیادی از خوراکی‌های بی‌استفاده ما را حتی تا ماه‌ها نیز در خود جای می‌دهند. اگر فریزرها وکیل داشتند و می توانستند از خود دفاع کنند صحبت های وکیل در دادگاه این گونه پیش می رفت: اگر اکنون به قسمت A نگاه کنید باقی مانده غذاهای مهمانی ۴ ماه پیش را پیدا می کنید که همین الان باید خورده شوند و یا دور انداخته شوند. و در قسمت B بسته ای گوشت بیف که ماه قبل به علت حضور در قسمت پیشنهادهای ویژه فروشگاه و به سبب قیمت مناسبی که داشت خریداری شده است.

از آن جا که فریزر محلی برای انبار کردن غذاهای ما در طولانی مدت است، خیلی وقت ها از محتویاتی که در آن قرار داده ایم بی اطلاعیم. این موضوع سبب بی استفاده ماندن برخی مواد خوراکی داخل آن و در نتیجه هجوم میکروب‌ها می شود. برای جلوگیری از این موضوع در این مطلب از مجله فیدیلیو روش تمیز کردن فریزر در ۳۰ دقیقه را برای شما آماده کرده ایم که امیدوارم مفید باشد.

از آن جا که تمیز کردن فریزر در لیست نظافت معمول شما قرار ندارد، بد نیست هر از گاهی زمانی را برای تمیز کردن و خالی کردن آن قرار دهید. فقط کافیست دما را بالا ببرید و مقداری سرکه و آب در یک بطری اسپری داشته باشید. مطمئن باشید بعد از استفاده از این روش حتی پلیس‌های بخش جنایی نیز نمی‌توانند رد پای میکروب‌ها را در آن پیدا کنند. کل این پروسه نیم ساعت از زمان شما را می‌گیرد. البته بستگی به میزان آلودگی فریزر شما دارد.

مواد و لوازم مورد نیاز

خنک کننده بزرگ ( مانند پنکه، یخدان، کولر زمینی یا ایستاده و …)

دستکش

مایع ضد عفونی کننده بدون بو

آب داغ

سرکه

اسفنج یا پارچه نخی

دستمال حوله ای

فرچه یا مسواک

بعدی قبلی

 

تمیز کردن فریز-1

تمیز کردن فریزر-2

تمیز کردن فریزر-3

تمیز کردن فریزر-4

تمیز کردن فریزر-5

تمیز کردن فریزر-6

تمیز کردن فریزر-7

تمیز کردن فریزر-8

تمیزکردن فریزر-9

تمیز کردن فریزر-10

تمیز کردن فریزر-11

تمیز کردن فریزر-12

تمیز کردن فریزر-13

بعدی قبلی

دستور عمل تمیز کردن فریزر

ابتدا فریزر را خاموش کنید و یا پریز آن را از برق بکشید. سپس همه یخ‌ها را از داخل آن خالی کرده و بتراشید. اکنون همه غذاهای یخ زده را از آن خارج کرده و در جای خنک قرار دهید. همه طبقات و قفسه‌هایی که قابلیت جداسازی دارند در آورده و تمیز کنید. برای جلوگیری از ترک خوردن قطعات ابتدا کمی صبر کنید تا دمای آن‌ها پایین آمده و به دمای اتاق برسند. پس از متعادل شدن دما آن‌ها را در سینک پر شده از آب و مایع شستشو قرار دهید. بهتر است از مایع های بدون رایحه استفاده کنید تا از انتشار بوی آن به داخل فریزر و در نتیجه جذب آن به غذاها جلوگیری کنید. بعد از شستن هر یونیت آن را در گوشه ای قرار دهید تا خشک شود.

اکنون آب داغ و سرکه را در یک بطری اسپری مخلوط کنید و داخل فریزر اسپری کنید. سپس با یک اسفنج یا پارچه تمیز آن را پاک کنید. در صورت نیاز این کار را تکرار کنید تا داخل آن کاملا تمیز شود. برای این که مانده‌های غذا که به داخل فریزر چسبیده اند پاک کنید، از مخلوط سرکه روی یک دستمال حوله ای اسپری کنید و آن را به محل مورد نظر بکشید تا تمیز شود. پس از این که داخل آن کاملا خشک شد طبقات و قفسه‌های خشک شده را در جای خود قرار دهید.

اکنون می‌توانید غذاهای یخ زده را طبقه بندی کرده و در جای خود قرار دهید. و غذاهای مانده را دور بیاندازید. در آخر فراموش نکنید که دوباره فریزر را روشن کنید.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.