خانه / آشپزخانه من / تمیز کردن ظروف سوخته
تمیز کردن ظروف سوخته

تمیز کردن ظروف سوخته

تمیز کردن ظروف سوخته یکی از دشوارترین کارها در آشپزخانه به شمار می‌رود. بنابراین مواجه شدن با صحنه یک قابلمه سوخته بر روی اجاق گاز برای همه افراد سخت است. علاوه بر آن که غذاهایی که با یک دنیا عشق برای خانواده خود آماده کرده بودید نابود شده‌اند حالا با یک ظرف سوخته نیز روبه‌رو هستید. اما شاید راه ساده‌تری برای تمیز کردن ظروف سوخته شما وجود داشته باشد. برخی اوقات مطالبی در ارتباط با راه های تمیز کردن لوازم مختلف در اینترنت یا مجلات نظرمان را جلب می کنند.

با این که دوست داریم این مطالب را باور کنیم اما از آن جا که بارها با مطالب غیرکاربردی مواجه شده‌ایم نمی‌توانیم به سادگی به این مطالب اعتماد کنیم. در ادامه این مطلب از مجله فیدیلیو در بخش آشپزخانه من همراه ما باشید تا با این ترفند تمیز کردن ظروف سوخته اعتماد از دست رفته خود را به مجلات اینترنتی معتبر دوباره بازیابید.

تمیز کردن ظروف سوخته

تمیز کردن ظروف سوخته

اگر یکی از قابلمه های شما دچار سوختگی شده است و راه‌های گوناگونی را تاکنون امتحان کرده‌اید کافیست این بار این ترفند را نیز امتحان کنید. ابتدا ظرف مورد نظر را با آب بدون مایع ظرفشویی یا مواد دیگری پر کنید و بگذارید ظرف سوخته از شب تا صبح خیس بخورد. سپس مقداری مایع ظرفشویی یا پودر صابون در ظرف بریزید و روی آن آب داغ بریزید. حالا یک دستمال جذب روغن را به گونه ای در ظرف قرار دهید که با محل سوختگی کف ظرف در تماس باشد. اکنون ظرف را یک ساعت به حال خود رها کنید.

البته اگر در طول این مدت به ظرف سوخته خود سر زدید و  اثری از تمیز شدن آن ندیدید دلسرد نشوید. کافیست فقط صبور باشید تا این مدت سپری شود.

تمیز کردن ظروف سوخته

پس از سپری شدن این مدت می‌توانید ظرف سوخته را بشورید و آب کشی کنید تا اثرات معجزه آور آن را ببینید. اگر هنوز اثراتی از سوختگی بر روی ظرف باقی مانده است از یک دستمال جذب روغن دیگر برای سابیدن باقی مانده سوختگی استفاده کنید. اگرچه این روش بسته به میزان سوختگی می تواند اثرات متفاوتی بر روی ظروف شما باقی بگذارد. اما شک نداشته باشید که سوختگی ظروف شما تا حد ممکن و در مواردی به طور کامل از بین خواهد رفت. با این روش حتی اثرات سوختگی روغن هم از لبه ها و بدنه ظروف پاک می شوند.

در انتها مطمئن باشید اثرات شگفت آور این روش چنان تاثیر مطلوبی بر ظروف شما می‌گذارند که از انتخاب این ترفند هرگز پشیمان نخواهید شد و به همه اطرافیان خود نیز توصیه خواهید کرد.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.