خانه / ورود غیر حرفه‌ای‌ها ممنوع / تابلو رستوران چگونه می تواند مشتریان بیشتری جذب کند؟
تابلو رستوران

تابلو رستوران چگونه می تواند مشتریان بیشتری جذب کند؟

تابلو رستوران شاید تنها جزیی از رستوران شما باشد که کمتر از بقیه اجزا در دید مشتریان است. زمانی که نوبت به جذب مشتری می‌رسد، تنها بازه زمانی کوتاهی در اختیار شماست تا عابرین در حال گذر تابلو رستوران شما را ببینند و تصمیم بگیرند که آیا دوست دارند برای صرف غذا به رستوران شما بیایند یا خیر. حال چگونه می‌خواهید در آن لحظات ارزشمند مشتریان را جذب کنید؟ در ادامه با مجله فیدیلیو همراه باشید تا فوت و فن‌های تابلوی رستوران برای جذب مشتری را به شما ارائه دهیم.

1- در دید باشد

تابلو رستوراناولین و مهمترین نکته در این زمینه آن است که تابلو رستوران و نشانه‌‌‌های شما همیشه باید در دید باشند. این نشانه‌ها شامل استندی که در پاسیو می‌گذارید، لوگوی تجاری، تابلوی پیاده رو و خیابان، تابلوی نئونی رستوران و دیگر موارد است.

هرچه بزرگتر بهتر

تابلو رستوران خود را مرتفع و بزرگ نگاه‌دارید تا برای کسانی که در حال گذر یا رانندگی هستند قابل مشاهده باشد. اگر شما در محلی هستید که مملو از توریست است، سرمایه گذاری روی بیلبورد، تابلوی کنار خیابانی و یا نشانه‌های تبلیغاتی روی ماشین را مد نظر داشته باشید، تا اشتهای مسافران گرسنه را تحریک کنید.

مطمئن شوید که آدرس سرراستی را در بیلبورد و تابلوی خود قرار دهید تا حتی غیر بومی‌ها هم به راحتی بتوانند شما را بیابند. برای مثال “بعد از خیابان فلان” یا ” سمت چپ خیابان اصلی”.

چشم اندازهای متحرک را مدنظر داشته باشید

یک تابلوی ثابت در پیاده‌رو برای کسانی که از کنار آن عبور می‌کنند بسیار عالی است. اما اگر شما در منطقه یا خیابان شلوغی هستید، ممکن است ماشین‌ها مانع دیده شدن تابلوی شما توسط عابرین آن طرف خیابان شوند. درختان و حتی سطل‌های زباله کنار پیاده‌رو هم می‌توانند جلوی دید را بگیرند. مدل دیگری از تابلو را در نظر داشته باشید که در سطح دید بالاتری باشد یا در بالای پنجره مغازه، سایبان و یا بام مغازه نصب کنید.

و اگر مغازه شما در گوشه یا کنج خیابان است همه زوایا را برای تبلیغ در نظر بگیرید و سعی کنید تابلو را در کنار تابلوهایی که در دید هستند قرار دهید مثلا در راستای تابلوی آتشنشانی یا علایم رانندگی.

2- جملات تبلیغاتی خود را مختصر مفید و خوشمزه نگاه‌دارید

آیا می‌دانید که میانگین مدت زمان دیده شدن هر بیلبورد فقط 6 ثانیه است؟ اگر هدف شما جلب توجه رانندگان و عابرینی است که به سرعت مشغول عبور هستند، پیغام شما باید زیر 10 کلمه باشد.

فضای طنز داشته باشید

زمانی که هدف جذب مشتری است اندکی طنز می‌تواند  بیشتر جواب دهد و زمان طولانی‌تری به یاد بماند. مشتریانتان را بسنجید و بهترین گونه کمدی را انتخاب کنید.

نوستالژی را دست کم نگیرید

اگر به دنبال این هستید که در میان انبوهی از رستوران‌ها دوام بیاورید، جملاتی مانند «با مالکیت خانوادگی و بیش از 50 سال سابقه فعالیت» به شدت تاثیر بیشتری دارد. نوشته های احساساتی می‌توانند عواملی باشد که به شما کمک می‌کنند تا در مبارزه با رقبای خود زمانی که قیمت‌هایتان قابل مقایسه است، پیروز شوید.

زمان شلوغی را تبلیغ کنید

در زمان شلوغی پیغامی مثل «بیرون بر هم داریم» راهی عالی برای جذب انبوه سفارش در وقت ناهار است.

از فضایی که در اختیارتان است استفاده کنید، شبانه روز تبلیغ کنید

اگر در جلوی مغازه خود امکان نصب تابلو ندارید به راه‌های دیگری فکر کنید. از برچسب‌های رنگی روی پنجره کافه و بستنی فروشیتان استفاده کنید. نمادها و تابلوهای خاص و به یاد ماندنی را مقابل رستوران قرار دهید، مثلا یک ماشین قدیمی رنگ شده با لوگوی شما، یک سمبل ویژه، یک منظره خاص، یک لامپ متفاوت، یا یک دکور بر پشت بام. سایبان، پله‌های ورودی و دیگر بخش ها را با رنگ های چشم‌نواز و طراحی جذاب رنگ کنید. این موارد می تواند مکمل تابلو رستوران شما باشد.

3- چه جور تابلوی تبلیغاتی داشته باشیم؟

یک تابلوی قابل تنظیم بخرید

یک تخته گچی یا وایت برد تهیه کنید و به راحتی آن را پاک کنید و یا تغییر دهید تا مشخصات روی آن را به روز و تازه بماند.

ترکیب رنگ

این نکات را زمان انتخاب و ترکیب رنگ‌ها برای نوشته روی تابلو رستوران بخاطر بسپارید:

تضاد رنگ‌ها را رعایت کنید، نوشته روشن با پس زمینه تیره و بالعکس.

از فونت‌های خوانا و ساده استفاده کنید.

از رنگ‌هایی استفاده کنید که به سبک و فضای رستوران شما می‌خورد.

توجه داشته باشید که بیشتر رستوران‌ها از رنگ‌های گرم استفاده می‌کنند. به قرمز و نارنجی و زرد فکر کنید.

از تابلوهای روان استفاده کنید و محصولات خود را نمایش دهید

توجه مشتریان را با تابلوهای متحرک جلب کنید. تکنولوژی نوین به شما این اجازه را می‌دهد تا تابلوهای خود را برای پیغام‌های متحرک برنامه‌ریزی کنید. بسیاری از تابلوهای نوری حالت‌های نمایش مختلفی را ارائه می‌دهند مثلا بی درنگ فلش بزنند، روشن و خاموش شوند و حرکت روان داشته باشند. حتی یک تابلوی آویز کنار خیابانی یا یک تابلوی پشت شیشه مغازه توجه بیشتری از تابلوهای ثابت جلب می‌کند.

علاوه بر تبلیغ از طریق تابلو رستوران بگذارید محصولاتتان خودشان را نشان دهند! از فضای پنجره برای تبلیغ نان تازه‌پخته شده خود استفاده کنید، بخش نانوایی را نشان دهید، غذای خود را جلوی شیشه تهیه کنید.

بازاریابی و تبلیغات با غروب خورشید پایان نمی‌یابد. یک تابلوی نوری برای تبلیغ رستوران خود در تاریکی بخرید و حتی بعد از بستن مغازه نیز آن را روشن نگاه‌دارید. تابلوهای LED هم روشن‌تر از لامپ‌های قدیمی هستند و هم در پشت شیشه مغازه و در روشنایی روز هم قابل دیدن هستند. بعلاوه این تابلوها نصف تابلوهای نئونی انرژی مصرف می‌کنند. اگر از تابلوهای نوری استفاده نمی‌کنید، سعی کنید که با نورپردازی تابلوی خودتان را روشن نگاه‌دارید.

4- نام تجاری خود را ترویج کنید

چند آیتم خاص رستورانتان را انتخاب کنید و از آن‌ها روی تابلو استفاده کنید. مثلا برای یک سالاد بار می‌توانید از لوگویی با چهار رنگ (سیاه، سفید، نارنجی و سبز) استفاده کنید. طرح یک هویج ساده نیز همچنان موثر است.

از طرحی برای لوگوی رستوران خود استفاده کنید که به سادگی قابل تشخیص باشد.
به طور مداوم لوگوی رستوران را در خارج از رستورانتان نمایش دهید.
پنجره، منو، و حتی چترهایی که بالای میزهایی بیرونی‌تان می‌گذارید بهترین مکان‌ها برای تبلیغ شما هستند.

از شبکه های اجتماعی بهره‌ ببرید

یک پیوست ساده مثل «ما را در اینستاگرام دنبال کنید» تهیه کنید. تصاویر زیبا از رستوران و غذاهای خود را در شبکه‌های مجازی به اشتراک بگذارید تا توجه کسانی که پیگیر شما هستند را جذب کنید.

5- یک منوی زیبا بیرون رستوران بگذارید

آخرین چیزی که می‌خواهید از دست دهید مشتریان احتمالی است که به دلیل در دسترس نبودن منوی شما پا به رستورانتان نمی‌گذارند. یک استند در بیرون رستوران و در مسیر عبور عابرین قرار دهید و یک منوی جامع و خوانا روی آن نصب کنید.

اگر فضای قراردادن منو را ندارید، بشقاب‌های آماده غذای اصلی‌تان را در نزدیکی درب ورودی بگذارید تا مشتریان متوجه شوند چه چیزی را سفارش می‌دهند.
منوی روزانه برای خود انتخاب کنید، مانند «پیشنهاد روز» یا «سوپ روز» تا یک تکانی به مشتریان بدهید که فقط امروز می‌توانند این منو را برای شام داشته باشند.
راه دوری نمی‌رود اگر چند آیتم سنتی هم در منو بگذارید برای کسانی که ذائقه جسوری ندارند.

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.