خانه / پیشنهادهای ویژه / بهترین پاستا آلفردو تهران را کجا بخوریم؟

بهترین پاستا آلفردو تهران را کجا بخوریم؟

پاستا در فرهنگ غذایی ایتالیا مانند برنج در سبد غذایی ما است. خمیری است که از آب، آرد، روغن و در مواردی با اضافه کردن تخم‌مرغ ساخته‌ می‌شود. بعد از آن به اشکال مختلف خشک می‌شود و هر شکل نام جداگانه‌ای می‌گیرد.

حالا این پاستا وقتی وارد مرحله پخت ‌شود، با هر موادی که به آن اضافه یا کم کنیم نام جدیدی می‌گیرد. درست مثل برنج‌های ما که با لوبیا و عدس و سبزی و …. هر کدام اسم خاصی دارند.

مثلا اگر شکل پاستا پنه باشد و با سس پستو مخلوط شود به آن پنه‌پستو می‌گویند و اگر با گوشت همراه شود نام طولانی‌تری به خود می‌گیرد: پاستا پنه با استیک و سس پستو.

اما در بین سس‌های مختلفی که با پاستا سرو می‌شود ما ایرانی‌ها با سس آلفردو و سس پستو ارتباط بیشتری برقرار کردیم. به همین دلیل هم در منو اکثر کافه‌ها و رستوران‌ها پاستا آلفرودو و پاستا پستو محبوبیت بیشتری دارند.

فردا روز جهانی پاستا است. چند ماه پیش در یکی از نظرسنجی‌های فیدیلیو در مورد بهترین پاستا آلفردو تهران از شما سوال کرده بودیم. به مناسبت روز پاستا مجددا همان گزارش را باز نشر می‌کنیم تا اگر قصد جشن گرفتن این روز را داشتید بابهترین پاستا آلفردوهای تهران آشنا بشید.

بعدی قبلی

ژوانی

ژوانی یک  رستوران‌های ایتالیایی زنجیره‌ای و قدیمی است که خیلی‌ها با شعبه مرزداران و پاسداران آن خاطره دارند. شعبه سوم هم چند وقتی است که در زعفرانیه شروع به کار کرده است. شعبه‌ای که از نظر دکوراسیون از شعبه‌های دیگر مدرن‌تر است و جوان‌ها را به خود جذب کرده.

در ژوانی خیالتان راحت است که غذای اصیل ایتالیایی را می‌خورید و یکی از رستوران‌هایی است که مشتری‌ها برای برگذاری مهمانی‌های خانوادگی از آن استقبال کرده‌اند. منو ژوانی در همه شعبه‌ها قیمت یکسانی دارد و شامل ۱۹ نوع پاستا است. اما پاستا آلفردو ژوانی که نوع پاستا آن پنه است و با سس آلفردو، مرغ و پنیر پارمزان سرو می‌شود به نام پاستا پانا در منو نامگذاری شده و قیمت آن هم ۳۱ هزار و پانصد تومان است.

منو، آدرس و نظرات درباره ژوانی را اینجا بخوانید

پاستا آلفردوسنسو

رتبه دوم نظرسنجی پاستا آلفردو به رستوران سنسو اختصاص پیدا می‌کند. انگار تمام آیتم‌های منو سنسو پرطرفدار است چرا که در نظر سنجی سالاد سزار هم بیشترین رای را آورده است. سنسو یک رستوران ایتالیایی کوچک است که چند سالی است در محدوده بلوار فردوس بدون رقیب در زمینه ارائه غذاهای ایتالیایی فعالیت می‌کند.

در منو سنسو ۹ مدل پاستا وجود دارد که سه نوع آن با سس آلفردو سرو می‌شود. فتوچینی با سس آلفردو، پنه آلفردو با گوشت و پنه آلفردو با مرغ. حدود قیمت هر کدام از این ها ۲۵ تا ۲۷ تومان است و مهمترین ویژگی‌اش این است که قبل از سرو پنیر پیتزا روی پاستا می‌ریزند. پنیری که  با نرم شدن در اثر گرما غذا لذت خوردن آن را دو چندان می‌کند.

منو، آدرس و نظرات درباره سنسو را اینجا بخوانید

پاستا آلفردو وتوس

وتوس هم از رستورا‌ن‌هایی است که در نظرسنجی سالاد سزار رتبه آورد و حالا هم کامنت‌های زیادی در تایید  پاستا آلفردوش در اینستاگرام فیدیلو گرفته. این رستوران در میدان دارآباد قرار دارد و در مجموع توانسته مشتری‌هایش را راضی نگه دارد.

در منو وتوس دو نوع پاستا آلفردو وجود دارد که با پنه طبخ می‌شود و به سلیقه شما گوشت یا مرغ آن را همراهی می‌کند. قیمت پاستاها به ترتیب ۲۵ و ۲۲ هزار تومان است که با پنیر پارمزان سرو می‌شوند.

منو، آدرس و نظرات درباره وتوس را اینجا بخوانید

پاستا آلفردوبرشتو

برشتو یک ساندویچ فروشی به سبک جدید است که سعی کرده نوآوری‌هایی داشته باشد تا از دیگر رستوران‌ها متمایز شود. یکی از این نوآوری‌های نان طرح داری است که برای ساندویچ‌ها استفاده می‌کند. این نان‌ها با طرح یک لبخند که مطابق بر لوگو و شعار برشتو است طراحی شده. یعنی شکل دایره مانندی دارد که طرح یک لبخند روی آن خالی شده.

اما پاستا آلفردو در برشتو هم با گوشت سرو می‌شود و هم با مرغ. نوع پاستا آن هم پنه است. و قیمت در اینجا نسبت به رستوران‌های دیگر اقتصادی‌ است. پاستا آلفردو با گوشت ۱۹ و پاستا آلفردو با مرغ ۱۷ هزار تومان است.

منو، آدرس و نظرات درباره برشتو را اینجا بخوانید

پاستا آلفردوژیکاسه

رستوران ژیکاسه ابتدا در فرمانیه تاسیس شد و بعد از آن هم شعبه‌ای در شهرک غرب افتتاح کرد. این رستوران چند سالی است که با غذاهای ایتالیایی و سرآشپز ایتالیایی فعالیت می‌کند. نوع دکوراسیون و طراحی فضا هم با توجه به نقاشی‌های محیطی رستوران تداعی‌گر رستوران‌های ایتالیاست.

در منو ژیکاسه ۸ نوع پاستا وجود دارد که یک نوع آن آلفردو است. نوع پاستا به کار رفته در آن پنه است که قیمت آن ۲۶ هزار تومان است. اما یک پاستا گراتن مرغ هم در منو دیده می‌شود که تفاوتش با پاستا آلفردو در پنیر است .به این صورت که روی ظرف را یک لایه پنیر پیتزا تنوری شده پوشانده است. یعنی پاستا بعد از کشیده شدن در ظرف داخل فر می‌رود تا پنیر آن برشته شود. قیمت این پاستا هم ۲۷ هزار تومان است.

منو، آدرس و نظرات درباره ژیکاسه را اینجا بخوانید

کافه گیو

در بین کافه‌هایی که در نظر سنجی پاستا آلفردو رتبه آوردند کافه گیو بالاترین تعداد رای را به خود اختصاص داد. گیو یک کافه قدیمی در خیابان فلسطین است که جزو اولین پاتوق‌های دانشجویان نسل جدید حساب می‌شود. معمولا می‌گویند فضای پردودی دارد اما با توجه به این که این کافه دقیقا رو‌به‌روی دانشکده هنرومعماری دانشگاه آزاد قرار ندارد، نباید از چنین فضایی در آن متعجب بود.

ویژگی خوراکی‌های کافه گیو علاوه بر خوشمزگی حجم مناسب آن است. به طوری که معمولا دانشجوها ی غذا را دو نفری می‌خورند. علاوه بر پاستا آلفردو، لازانیا کافه گیو هم بسیار طرفدار دارد.

منو، آدرس و نظرات درباره کافه گیو را اینجا بخوانید

پاستا آلفردوکافه راک

پاستا آلفردو کافه راک دومین پاستا محبوب در بین کافه‌ها است. این کافه در مجموع کافه محبوبی است و بخاطر سبک و سیاق خاصی که دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده. طرفدارانی که یک ویژگی مشترک دارند و همگی به سبک موسیقی راک علاقه دارند.

کافه راک سال‌ها در شهرک غرب فعالیت می‌کند و چند وقتی است که در میدان هروی هم شعبه دومش را تاسس کرده. پاستا آلفردو این کافه در عین سادگی بسیار خوش طعم است. نحوه سروش با پاستا پنه و مرغ و سس آلفردو است. پنیر پارمزان هم این مواد را همراهی می‌کند. قیمت این پاستا ۲۴ هزار تومان است.

منو، آدرس و نظرات درباره کافه راک را اینجا بخوانید

پاستا آلفردوگافه گراف

کافه گراف در مجتمع آ اس پ کافه‌ای است که با وجود رستوران‌ها و کافه‌های متعدد در این مکان، جای خودش را به طور جداگانه‌ای باز کرده و خیلی‌ها به اینجا می‌آیند تا خوراکی‌های گراف را امتحان کنند. منو کافه گراف بسیار مفصل است و برای هر وعده غذایی پیشنهاد‌های هیجان‌انگیز دارد. مخصوصا صبحانه و پنکیک آن که در نظرسنجی بهترین پنکیک تهران رتبه اول را آورد.

غذاهای کافه گراف و خصوصا پاستا آن حجم زیادی دارد. با توجه به این حجم زیاد قیمت آن منطقی است. حتی پنکیک و سالاد‌ها هم پرحجم‌اند و هر کدام برای دو نفر کافی است. پاستا آلفردو در گراف با پاستا پنه و دیگر جزییاتی که در همجا رعایت می‌شود آماده می‌شود. قیمت این پاستا هم ۲۷ هزار تومان است.

منو، آدرس و نظرات درباره کافه گراف را اینجا بخوانید

بعدی قبلی

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.

3 نظرها

  1. ژیکاسه شهرک غرب حداقل ۲ سال قبل از فرمانیه بود قبلشم که ناپولی بود اونجا

  2. چه بد که جای رستوران بلامونیکا توی این لیست خالیه. فکر می کنم نگارنده گذرش به این رستوران (که در حال حاضر به جرات میتونم بگم از ژوانی بهتره) نیافتاده. شدیدا پیشنهاد می کنم امتحان کنین و این لیست رو بروز کنین.
    http://fidilio.com/restaurants/BellaMonica/%D8%A8%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7/

    • این لیست بر مبنای نظرسنجی فیدیلیو از کاربرانش مطرح شده. هر کدام از رستوران های این لیست از طرف تعداد زیادی از کاربران پیشنهاد داده شده اند و این درحالی است که رستوران مورد نظر شما فقط از طرف شخص شما پیشنهاد داده شده است. در نیتجه در گزارش هایی که بر مبنای نظرسنجی نوشته می شود رستورانی که صرفا یک رای داشته باشد در لیست قرار نخواهد گرفت.