خانه / پیشنهاد سردبیر / بهترین باغ رستوران تهران کجاست؟

بهترین باغ رستوران تهران کجاست؟

رستورانگردی برایتان تفریح محسوب می‌شود؟ هر بار می‌خواهید یک کافه، رستوران یا باغ رستوران جدید را تجربه کنید؟ اگر این ویژگی را داشته باشید پس داخل شهر هر کافه و رستورانی که باز شود را امتحان می‌کنید. اما این بخشی از علاقه به رستورانگردی است.

بخشی هم مربوط به زمانی می‌شود که می‌خواهیم با یک تیر چند نشان بزنیم. هم آب و هوای خارج شهر را نفس بکشیم، هم از قید و بند رستوران‌های لوکس و با نور کم بالاشهر خارج بشویم و چهار زانو روی تخت بنشینیم، هم یک روز را مثل پیک نیک بگذرانیم و گاهی هم مهمانی‌هایمان را در چنین فضاهایی بگیریم.

از طرفی در اطراف تهران هم در شرق و هم در غرب پاتوق‌هایی وجود دارد که چندین و چند سال است  همه مان در آن خاطرات مشترک داریم. لواسان و فشم، کن و کوهسار، جاده چالوس و شهریار و ….. همه این‌ها باعث شد در نظر سنجی اینستاگرام  فیدیلیو از شما بپرسیم کدام باغ رستوران را بیشتر از دیگر رستوران‌ها می‌پسندید و بر اساس نتایج آن این گزارش را در مجله فیدیلیو تهیه کنیم.

 

باغ رستوران باغ بهشت

باغ رستوران باغ بهشت

باغ بهشت معروف‌ترین و با کیفیت‌ترین رستوران در محدوده فشم است. با اینکه این رستوران و قیمت‌های آن  کمی سطح بالاست اما غذا و سرویس دهی خوب‌شان جبران تمام هزینه‌ها را می‌کند. از ویژگی‌های ظاهری اینجا باغ پلکانی است که چند نوع فضای باز و بسته دارد.

آلاچیق‌های شیشه‌ای با ظرفیت ۲ تا ۴۰ نفر، تخت‌های سنتی در فضای باز و آلاچیقی ویژه برای برگزاری جشن‌ها و تولد‌ها. ویژگی بعدی در نوع غذاها و سرویس دهی است. معمولا بخش زیادی از مشتری‌های باغ رستوران‌ها بخاطر سرویس چای و قلیان به رستوران می‌آیند. باغ بهشت هم از رستوران‌هایی است که چای و قلیانش بسیار معروف است.

چای‌ را در سماور ذغالی و با قوری می‌آورند که این شیوه سرو و طعم خاص چای ذغالی مورد پسند همه قرار می‌گیرد. درباره غذاها و پیش‌غذاها هم سینی کباب باغ بهشت معروف است. سینی که از انواع کباب و جوجه کباب و شیشلیک پر شده و برای ۴ تا ۵ نفر کافی است. همچنین غذاهای دریایی و پیش غذاهای سنتی مثل میرزاقاسمی هم در منو باغ بهشت وجود دارد. تمام این عوامل باعث شد تا این مجموعه رستورانی رتبه اول نظر سنجی فیدیلیو درباره بهترین باغ رستوران تهران را به خود اختصاص دهد.

منو، آدرس و نظرات درباره باغ رستوران باغ بهشت را با کلیک بر روی نام رستوران ببینید

 

باغ رستوران ارکیده

باغ رستوران ارکیده

دومین رستورانی که کاربران اینستاگرام فیدیلیو به آن رای داده‌اند رستوران ارکیده است. همان ارکیده قدیمی در جاده چالوس که همیشه خودروهای زیادی مقابل آن پارک می‌کنند تا به مسافران جاده‌‌ای نشانه‌ای از یک رستوران خوب را بدهند. برای بیشتر تهرانی‌ها هم رفتن به جاده چالوس و صرف ناهار در رس

توران‌های آن یکی از تفریح‌های قدیمی در روز تعطیل است. تفریحی که بخاطر آن سی چهل کیلومتر را رانندگی می‌کنند و با صرف یک غذا خوشمزه در کنار طبیعت آن را به پایان می‌برند. رستوران ارکیده یکی از قدیمی ترین رستوران‌های جاده چالوس است که شیشلیک‌ها و باقالی پلو با ماهیچه‌های آن بسیار معروف است.

البته ارکیده در تهران و شهریار هم شعبه دارد اما شعبه جاده چالوس آن به دلیل فضای باغ رستورانی‌اش بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. این رستوران آنقدر طرفدار  دارد که حتی در طول هفته هم برای شام به آن مراجعه می‌کنند.

از نکات خوب این رستوران این است که برای همه نوع سلیقه ای فضای نشستن وجود داد:رد تخت در فضای بسته، تخت در فضای باز و میز و صندلی در فضای باز. در زمستان هم برای تخت‌های کنار آب، منقل‌های گرمایشی قرار می‌دهند. برای پذیرایی در هنگام ورود ماست و خیار به همراه نان تافتون داغ می‌آورند اما این رستوران برخلاف دیگر باغ رستوران‌ها چای و قلیان ندارد.

منو، آدرس و نظرات درباره باغ رستوران اورکیده را با کلیک بر روی نام رستوران ببینید

 

باغ رستوران میرزایی

باغ رستوران میرزایی

سومین باغ رستوران در نظرسنجی بهترین باغ رستوران تهران رستوران میرزایی است. اینجا هم از قدیمی‌های جاده چالوس است که اتفاقا با ارکیده رقابتی قدیمی دارد. اینجا کمی از باغ رستوران‌های دیگر لوکس تر است و فضای داخلی آن از دکوراسیون مدرن تری برخوردار است.

این رستوران شامل یک سالن بزرگ در طبقه اول یک سفره خانه در طبقه وسط و تعدادی تخت  پایین کنار رودخانه دارد که می توانید بی نظیر ترین وخوشمزه ترین غذاها را در این فضا امتحان کنید. منو آن شامل انواع غذاهای کباب ها است و ماهی و ته چین هم دارد. اما از چای و قلیان در این رستوران خبری نیست.

منو، آدرس و نظرات درباره باغ رستوران میرزایی را با کلیک بر روی نام رستوران ببینید

 

باغ رستوران شومینه

یکی دیگر از باغ رستوران‌ های محبوب منطقه فشم و لواسان رستوران شومینه است. شومینه در مقایسه با دیگر رستوران‌های منطقه لواسان بیشتر پاتوق جوان‌ها است و به همین دلیل هم در منو آن تنقلات بیشتری به چشم می‌آید.

خوراکی هایی مثل چیپس و پنیر، تست ژامبون و فیله سوخاری و البته منو کامل کافی شاپ شامل انواع قهوه و دمنوش و کیک. یکی دیگر از ویژگی‌های شومینه قلیان‌های مخصوص آن است. قلیان ویژه پرتقال خامه که در منو به طور جداگانه ذکر شده و قیمت آن ۴۵ هزارتومان است. البته اینطور نیست که شومینه غذاهای خوبی نداشته باشد، بلکه منو غذایی آن هم قوی است و انواع چلوکباب، دیزی، ماهی و اکبر جوجه را شامل می‌شود.

منو، آدرس و نظرات درباره باغ رستوران شومینه را با کلیک بر روی نام رستوران ببینید

 

 

باغ رستوران اس پی یو

باغ رستوران اس پی یو

دربند و درکه به دلیل موقعیت مکانی و تفریحی که دارند پر از رستوران، سفره‌خانه و دیزی‌سرا هستند. به طوری که در هر بار مراجعه به اینجا می‌توانیم انتخاب جدیدی برای صرف غذا داشته باشیم. حالا در بین این همه رقیب و انتخاب چه اتفاقی برای یک رستوران می‌افتد که آوازه آن در همه‌جا می‌پیچد و حتی کسانی که قصد کوه‌نوردی ندارند را فقط با هدف خوردن غذا به خود جذب می‌کند؟

غذای باکیفت در یک فضای خوب و همینطور سرویس‌دهی مناسب از ویژگی هایی است که اس پی یو را از باغ رستوران های دیگر متمایز می‌کند. کباب برگ، جوجه کباب، سبزی پلو با ماهی سفید و باقالی پلو با ماهیچه آن هم از بقیه ایتم‌های منو پرطرفدارتر است. علاوه بر غذاهای باکیفیت منویی از انواع نوشیدنی گرم بر پایه قهوه و انواع دمنوش هم دارد که بعد از صرف غذا خصوصا در فضای درکه بسیار مطبوع است. البته جوجه کباب این رستوران قبلا در نظرسنجی بهترین جوجه کباب تهران و کباب برگ آن هم در نظرسنجی بهترین کباب برگ تهران از نظر کاربران فیدیلیو جزو بهترین‌ها شناخته شده بود.

منو، آدرس و نظرات درباره باغ رستوران اس پی یو را با کلیک بر روی نام رستوران ببینید

 

باغ رستوران گل یخ

رستوران گل یخ نیز یکی از رستوران های باغی محبوب در شهر تهران است. این رستوران دارای فضای داخلی و خارجی است که در کل ۳۰۰ نفر را می تواند میزبانی کند. این رستوران یکی از رستوران های دنج و خانوادگی است که برای رفتن به آن لازم نیست از شهر تهران خارج شوید. منوی گل یخ متنوع است به علاوه آن که می توان از منوی کافه با قلیان این رستوران هم استفاده کرد. باغ رستوران گل یخ در اتوبان حکیم غرب، بعد از چهارراه تعاون، شهرک اندیشه شمالی، خیابان جانثار، خیابان باغستان، کوی باغستان یکم قرار دارد.

 

منو، آدرس و نظرات درباره باغ رستوران گل یخ را با کلیک بر روی نام رستوران ببینید

باغ رستوران باغ گیلاس

باغ گیلاس را اغلب افرادی که اهل رفتن به باغ رستوران باشند به خوبی می شناسند. این باغ رستوران همانطور که از نام آن پیداست در باغی با درختان گیلاس بنا شده است. این رستوران بیش از ۱۵ سال است که از پرمشتری ترین باغ رستوران های شمال تهران بوده است. در این سال ها و در دوره های مختلف، این رستوران تغییرات بسیاری کرده که در مجموع در جهت پیشرفت این مجموعه بوده است. باغ گیلاس با منوی استاندارد و متنوع می تواند بیشتر سلیقه ها را راضی نگه دارد. این رستوران نیز در بلوار دانسجوی ولنجک قرار دارد.

 

منو، آدرس و نظرات درباره باغ رستوران باغ گیلاس را با کلیک بر روی نام رستوران ببینید

باغ رستوران باغ نور

باغ رستوران نور در قلب باغ رستوران های فرحزاد قرار دارد. این باغ رستوران توانسته بین رقبای خود به موفقیت خوبی دست پیدا کند. باغ نور یکی از محبوب ترین باغ رستوران های تهران است که با فضای دلنشین و پر درخت خود میهمانان بسیاری جذب کرده و با پذیرایی با انواع و اقسام غذاهای ایرانی آن ها را راضی نگه داشته است. کباب کوبیده ی باغ رستوران باغ نور یکی از پرطرفدارترین غذاهایش است.

 

منو، آدرس و نظرات درباره باغ رستوران باغ نور را با کلیک بر روی نام رستوران ببینید

 

باغ رستوران برکه

باغ رستوران برکه رستورانی در میدان دانشجوی ولنجک است که شما می توانید طعم اصیل غذاهای ایرانی را در آن بچشید و از فضای دنج و با صفای آن بهره مند شوید. باغ رستوران برکه در شهر است اما فضایی به شدت دنج و زیبا دارد. در این رستوران دریاچه ای کوچک وجود دارد که چند قایق به شکل میز غذاخوری در آن قرار دارند. این رستوران همچنین پارکینگی با ظرفیت بالا دارد که مسئله ی جای پارک اتومبیل را آسان می کند.

 

باغ رستوران پردیس باران

برای رفتن به پردیس باران لازم نیست از شهر خارج شوید و به راه دور و درازی بروید. این رستوران در غرب تهران واقع شده و به راحتی می توان از فضای باغ آن لذت برد بدون آن که متحمل سختی شوید. پردیس باران دارای منوی متنوعی است که البته مشتریان آن، کباب چنجه اش را بسیار محبوب و خوشمزه می دانند. این باغ رستوران در سعادت‌آباد، خیابان شاهپور سوری، حد فاصل یاس و چناران واقع شده است.

 

باغ رستوران کوهستان

باغ رستوران کوهستان

بیشتر باغ رستوران‌ هایی که به آن اشاره شد در خارج شهر قرار دارند. اما این مجموعه رستورانی کوهستان در منطقه نیاوران است و راه طولانی را برای رسیدن به آن در پیش نخواهید داشت. مجموعه کوهستان روی ارتفاعات نیاوران و انتهای خیابان صادقی قمی قرار دارد. این جا یک کافه رستوران چند منظوره است که برای هر وعده غذایی و هر ساعتی که به آن مراجعه کنید پیشنهاد متفاوتی برایتان دارد.

از صبحانه تا عصرانه و از غذای ایرانی تا رستوران ژاپنی. علاوه بر محیط‌های جداگانه‌ای که در این مجموعه برای سرو غذاهای مختلف در نظر گرفته شده است، زمین پینت بال و نگارخانه هم از دیگر امکانات این مجموعه است. بنابراین در کوهستان هم فال و هم تماشاست و تفریح و غذا در کنار هم انتظار شما را می‌کشد.

منو، آدرس و نظرات درباره باغ رستوران ایرانی کوهستان را با کلیک بر روی نام رستوران ببینید

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.