خانه / کلینیک غذا / زندگی سالم / بستنی های شادی آور
بسنی

بستنی های شادی آور

سال 2016 به پایان رسیده و در آن اتفاقات مختلفی رخ داد.  انتخاب «دونالد ترامپ»، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، مرگ افراد سرشناسی چون «لئونارد کوهِن»، «ویکتوریا وود» و … .برخی از شما در حال خوردن بستنی و تماشای تلویزیون در جریان این اتفاقات قرار گرفتید. همین موضوع باعث شد خبرهای خوشایند و ناخوشایند مذکور برای شما با طعم دلچسب یک خوراکی دوست‌داشتنی ترکیب شود. این روزها از بستنی به عنوان یک خوراکی شادی آور یاد می‌شود. با مجله فیدیلیو همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

بستنی بخورید تا خوشحال شوید

بستنی

«هاگِن داز» از معروف‌ترین سرآشپزهای جهان برای شما یک پیشنهاد ویژه دارد. با انجام این پیشنهاد می‌توانید همیشه روحیه خود را تقویت و بر مشکلات فایق آیید.این پیشنهاد چیزی نیست جز خوردن یک ظرف بستنی کاراملی. شاید فکر می‌کنید در مقابل دوربین مخفی هستید.

یا در حال کلنجار رفتن با خود برای ایجاد ارتباط بین خوردن بستی و حل مشکلات. اما مطمئن باشید که این موضوع اصلا شوخی نیست. به عقیده سرآشپز داز و دیگر همکاران او، خوردن بستنی به صورت کاملا جدی می‌تواند روی شما تاثیر بگذارد. البته اگر بستنی وانیلی نداشتید، می‌توانید دیگر طعم‌ها را هم برای خود جایگزین کنید. نکته مهم این است که با یک ظرف بستنی در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید بیشترین میزان حال خوب را کسب کنید.

هنگام غذا خوردن آرام باشید

بهتر است موقع خوردن غذا گوشی هوشمند خود را روی حالت سکوت بگذارید. در اتاق خود را ببندید، یک موسیقی ملایم پخش کنید و از طعم خوب غذا لذت ببرید. این همان چیزی است که تنش‌های روزانه را از شما دور می‌کند. این فرآیند اگر با یک ظرف بستنی در دست و لمیدن روی مبل راحتی و تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه شما همراه باشد، دیگر نورعلا نور است.

آسوده غذا خوردن معمولا از آن اتفاقاتی است که بسیاری از مردم انجام آن را بلد نیستند. در سال 2013 یک طرح جامع آغاز شد تا روانشناسان آمریکایی بتوانند غذا خوردن صحیح را به مردم آموزش دهند. طولی نکشید که جامعه‌شناسان، آسیب‌شناسان و پزشکان هم در این طرح حضور یافتند و تلاش‌های فراوانی صورت گرفت. ولی نکته مهم این بود که در نهایت تغییر خاصی در نحوه غذا خوردن افراد ایجاد نشد.

البته دولت آمریکا تاکید داشت که به مردم یاد دهد با آسودگی کامل غذا بخورند و از آن لذت ببرند.

این روزها در بسیاری از رستوران‌ها صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مشتریان می‌توانند با آرامش کامل روی آن بنشینند. در نتیجه می‌توانند برای ساعت‌های طولانی هنگام غذا خوردن خستگی خود را در کنند. اگر در مقابل شخصی که با سرعت غذا می‌خورد نشسته باشید، سرعت غذا خوردن شما هم افزایش میابد.

رستوران‌های مدرن هم بر اساس همین اصل طراحی شده‌اند. یعنی قرا است محیط این رستوران‌ها آسودگی و آرامش را به صورت ناخودگاه به شما القا کند. در نتیجه از بودن در این مکان‌ها لذت می‌برید. جدا از بحث آرام غذا خوردن یا در آرامش غذا خوردن، بستنی را فراموش نکنید. خوردن  بستنی کاراملی همان اتفاقی است که می‌تواند شادمانی را به زندگی شما برگرداند.

برای خوردن بستنی برنامه داشته باشید

این روزها تهیه بستی به واسطه فروش انواع لیتری یا کیلویی آن در سوپرمارکت ها آسان است. برخی نیز با فرمول های مختلف خود در منزل بستنی دلخواهشان را درست می کنند. در ضمن اگر ساکن تهران هستید و با خواندن این مطلب هوس خوردن یک بستنی مبسوط به شما دست داده است میتوانید با کلیک روی باکس زیر، 10 بستنی فروشی محبوب تهران را از دید فیدیلیو مشاهده کنید.

10 بستنی فروشی معروف تهران

 

درباره میثم لطفی