خانه / دسته‌بندی نشده / با کمپین #بشقابت_رو_شریک_شو به استقبال روز جهانی غذا می‌رویم

با کمپین #بشقابت_رو_شریک_شو به استقبال روز جهانی غذا می‌رویم

سه شنبه این هفته که برابر است با ۲۴ مهر یک روز بخصوص است، «روز جهانی غذا». اما از خودتان پرسیده‌اید چقدر با این اتفاق جهانی آشنا هستید؟ روز جهانی غذا بزرگداشتی است برای یکی از اولین و مهمترین نیازهای بشر، «غذا». غذا تنها نیاز و اتفاق مشترک بین تمام مردم کره زمین است که برای درک و فهمیدن آن نیاز به هیچ مترجمی نیست، غذا در واقع زبان مشترک میان همه ماست. تقریبا همه ما آگاه هستیم که گرسنگی یکی از بزرگترین مشکلات بشر است و میزان دسترسی مردم به غذا بطور یکسان و برابر نیست. کم نیستند افرادی که تمام روز در جست و جوی یک لقمه نان هستند تا شکم خود و خانواده خود را سیر کنند، کم نیستند افرادی که گرسنه به رختخواب می‌روند و متاسفانه کم نیستند افرادی که «گرسنگی» باعث مرگشان می‌شود.

پس:

« بزرگترین گناه در دنیای امروز هدر دادن غذا است، وقتی هستند مردمانی که با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند. »

روز جهانی غذا روزی برای مرگ گرسنگی

تلاش‌های بسیاری در زمینه از بین بردن گرسنگی در سراسر جهان و دسترسی عادلانه تمام ساکنین زمین به این عامل حیاتی شده است. از سال ۱۹۴۵ و با تاسیس سازمان جهانی خواربار (غذا) و کشاورزی ملل متحد (فائو) این تلاش‌ها ساختار سازمان یافته‌تری به خود گرفتند. به پاس تلاش‌های این سازمان و ارگان‌های وابسته به آن، تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر)، که مصادف با سال روز تاسیس فائو است، به روز جهانی غذا اختصاص داده شده است.

#بشقابت_رو_شریک_شو

برنامه جهانی غذا بزرگترین سازمان بشردوستانه دنیا در مبارزه با گرسنگی است. این سازمان هر ساله به طور میانگین به ۹۰ میلیون نفر در بیش از ۷۰ کشور دنیا کمک های غذایی می رساند. این سازمان به کمک فیدیلیو کمپینی را راه اندازی کرده اند تا علاوه بر اطلاع رسانی در مورد گرسنگی، با کمک مردم و رستوران‌ها تلاشی برای از بین بردن گرسنگی در جامعه بکنند، کمپینی که می‌خواهد دیگر هیچ گرسنه‌ای در جهان نباشد.

چگونه می‌توانیم در این کمپین شرکت کنم؟

این کمپین در تلاش است تا با کمک‌های مادی و معنوی شما ضمن سعی در زمینه اطلاع رسانی و افزایش دانش عمومی مردم در مورد مشکل گرسنگی، تلاشی در جهت ریشه کن کردن آن داشته باشد. شما به دو طریق می‌توانید در این کمپین شرکت کرده و به این هدف خیر و جهانی کمک کنید.

روش اول:

شما می‌توانید کمک‌های نقدی خود را از طریق درگاه زیر که متعلق به برنامه جهانی غذا است واریز نمایید.

در گاه پرداخت کمک های مردمی برنامه جهانی غذا

روش دوم:

در این کمپین قرار است ۱۰ رستوران به فیدیلیو و برنامه جهانی غذا کمک کنند. ۱۰ رستوران برگزیده‌ای که نسبت به مسائل اجتماعی احساس مسئولیت می‌کنند و قرار است با کمک شما همراهان همیشگی فیدیلیو تا ۲۰% از فروش خود در تاریخ سه شنبه ۲۴ مهر ۹۷ را به این کمپین هدیه کنند. پس شما می‌توانید با حضور در این رستوران‌ها ضمن صرف یک وعده غذا و یک دورهمی دوستانه، در کمپین بشقابت_رو_شریک_شو شرکت و در این کار خیر سهیم شوید.

۱۰ رستوران حامی روز جهانی غذا

در کمپین #بشقابت_رو_شریک_شو ۱۰ رستوران و کافه در سبک‌های مختلف حضور دارند که هر کدام در سبک خودشان از محبوب‌ترین و بهترین‌ها هستند.

۱- رستوران بین المللی پارک

رستوران بین المللی پارک یکی از جدیدترین و بهترین رستوران‌های تهران است. یک بوفه کامل بین المللی با غذاهای آسیایی، ترکی، ایرانی، … و انواع دسرهای جدید و جذاب در سانا سنتر اندرزگو.

برای اطلاع از آدرس و مشخصات رستوران بین المللی پارک روی این لینک کلیک کنید

۲- رستوران ناکایا

یکی از بهترین رستوران‌های سبک آسیایی ایران با سرآشپزانی شرقی و سرو انواع سوشی، ماکی، نودل و … این رستوران هم در سانا سنتر قرار دارد.

برای اطلاع از آدرس و مشخصات رستوران ناکایا روی این لینک کلیک کنید

۳- رستوران رفتاری

از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین چلوکبابی‌های ایران و تهران با شعب متعدد یکی از مکان که می توان در آن مزه بهترین کباب را تجربه کرد.

برای اطلاع از آدرس و مشخصات رستوران رفتاری روی این لینک کلیک کنید

۴- کافه دیاموند

قهوه در عکاسخانه قدیمی، کافه دیاموند از اولین کافه‌هایی بود که در یک عمارت قدیمی شروع به فعالیت کرد و با ساختار شکنی خوبی که در فضای داخلی و دکور آن ایجاد نمود به یک از شلوغ‌ترین کافه‌های این روزهای تهران تبدیل شد که در نظر سنجی های مجله فیدیلیو می توانید ببینید.

برای اطلاع از آدرس و مشخصات کافه دیاموند روی این لینک کلیک کنید

۵- رستوران خاتون

یک رستوران کلاسیک و با منوی ملل که پیتزاهایش از معروف های تهران است.

برای اطلاع از آدرس و مشخصات رستوران خاتون روی این لینک کلیک کنید

۶- رستوران کالوک

اگر اهل غذاهای ملل به خصوص غذاهی خوشمزه مدیترانه ای و عربی هستید کالوک یک انتخاب حذاب است، رستورانی با تراسی باصفا و سرو قلیان عربی.

برای اطلاع از آدرس و مشخصات رستوران کالوک روی این لینک کلیک کنید

۷- رستورن جوگریل فود

یک رستوران که هم پیتزاهایش معروف است، هم برگرهایش پرطرفدار است و هم غذاهای گریل شده‌اش.

برای اطلاع از آدرس و مشخصات رستوران جوگریل فود روی این لینک کلیک کنید

۸- رستوران ماهی سفید

از رستوران‌های صاحب سبک در زمینه غذای ایرانی و همانطور که از اسمش مشخص است (ماهی سفید) یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه یک طعم ایرانی شمالی اصیل و به یاد ماندنی.

برای اطلاع از آدرس و مشخصات رستوران ماهی سفید روی این لینک کلیک کنید

۹- رستوران برگر ۱۳۵۸

چه عاملی باعث ماندگاری یک برند می‌شود، بله رضایت مشتری. برگر ۱۳۵۸ یکی از قدیمی‌ترین برگری‌های تهران است که همچنان پابرجاست و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

برای اطلاع از آدرس و مشخصات رستوران برگر ۱۳۵۸ روی این لینک کلیک کنید

۱۰- رستوران دی

ران سوخاری ، بال سوخاری، فیله سوخاری. اگر اهل سوخاری و سیب زمینی سرخ کرده و سس سیر و کچاب فراوان هستید دی انتخاب خوبی در این زمینه خواهد بود.

برای اطلاع از آدرس و مشخصات رستوران دی روی این لینک کلیک کنید

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.