خانه / تاپ / بازاریابی چهار دیواری رستوران بهترین راه جذب مشتریان وفادار

بازاریابی چهار دیواری رستوران بهترین راه جذب مشتریان وفادار

بازاریابی چهار دیواری رستوران بهترین راه جذب مشتریان وفادار: از لحظه‌ای که مهمانان وارد رستوران شما می‌شوند، یک چالش بزرگ و در عین حال یک فرصت عالی پیش‌روی شما قرار می‌گیرد: چالش به معنی یافتن راه‌هایی برای روبه‌رو شدن با انتظارات مهمانان است؛ و به شما نشان می‌دهد که آنها چقدر از خدمات شما رضایت دارند. این فرصتی‌ست تا نظر مهمانان را جلب کرده و آنها را برای بازگشت دوباره به رستوران خود ترغیب کنید. هنگامی که مهمانان در رستوران شما هستند، همه چیز را برای ساخت یک تجربه دلپذیر برای آنها فراهم کنید. هنگامی که مهمانان هزینه وعده‌های غذایی خود بپردازند و از درب خارج شوند، ممکن است دشوار باشد که آنها را مجدد بازگردانید.

در دنیای دیجیتال امروز، به طور جدی، تمرکز بر چگونگی جذب مهمانان پس از خروج از رستوران به وسیله یک وب‌سایت جذاب رستوران و پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی قراردارد. هرچند این موارد برای حضور در بازار رقابت مهم است، اما در نظر داشته باشید که بسیاری از رستوران‌داران از مزایای فرصت فروش به مهمانان خود، زمانی که آنها در رستوران هستند، استفاده نمی‌کنند.

“پیتر کریستی”، رئیس پیشین انجمن رستوران ماساچوست، به این مفهوم به عنوان “بازاریابی چهار دیواری رستوران ” اشاره می‌کند. این یعنی: آنچه شما برای ارتقاء کسب و کار خود در زمانی که مهمانان در چهار دیواری رستوران شما هستند (در محل رستوران شما قرار دارند)، انجام می‌دهید. در این بخش از مجله فیدیلیو با هفت راه برای پیاده‌سازی بازاریابی چهار دیواری رستوران آشنا خواهید شد:

۱-قدردانی خود را به مشتریان نشان دهید.

به فرایند تصمیم‌گیری توسط مشتریان قبل از اینکه پا به رستوران شما بگذارند فکر کنید؛ آنها باید تصمیم بگیرند که شام ​​را بخورند. سپس باید تصمیم بگیرند که نوع غذاهای مورد علاقه‌شان چیست و احتمالا گزینه‌های بسیار دیگری برای انتخاب آنها وجود دارد. رستوران‌های بسیاری را در نظر بگیرید که مهمانان‌ شما از آنها عبور کرده و وارد رستوران شما شده‌اند(رستوران شما را انتخاب کرده‌اند). مشتریان زیادی بیرون هستند که برای جلب نظر آنها به داخل رستوران تلاش زیادی لازم است. وقتی مهمانان در نهایت تصمیم می‌گیرند وارد رستوران شما شوند به آنها نشان دهید که چقدر از انتخاب رستوران‌ خود توسط آنها خرسندید و از آنها قدردانی می‌کنید.

جذب مشتریان وفادار

اطمینان حاصل کنید که میزبان‌های شما برای ارتباط با مشتریان به درستی آموزش دیده‌اند؛ زیرا اغلب آنها اولین عضو کارمندان شما هستند که با مهمانان ارتباط برقرار می‌کنند. هنگامی که میهمانان از درب خروج عبور می‌کنند، میزبان باید از آنها قدردانی کرده و تلاش کند تا مشتریانی را که احتمال بازگشت آنها وجود دارد را تشخیص دهد. پیشخدمت ها و تحویل دهندگان شما باید رفتاری دوستانه و محترمانه داشته باشند. آنها نباید در اطراف میز یا قسمت صندقداری رستوران جمع شوند. بهتر است مدیران با مهمانان هر میز صحبت کرده و به آنها خوشامد‌گویی کنند. همچنین مدیران باید روش‌هایی برای شناسایی مشتریانی که امکان بازگشت آنها وجود دارد، داشته باشند. به خاطر داشته باشید که همیشه رعایت موارد کوچک می‌تواند مسیرهای موفقیت را پیش روی شما قرار دهد.

۲-انتظارات مهمانان خود را بشناسید.

وقتی مردم تصمیم می‌گیرند که در رستوران شام بخورند، برای انتخاب رستوران معیارهایی را در نظر می‌گیرند. انتظارات مهمانان تقریبا همیشه قبل از ورود آنها مشخص و بر اساس چیزهایی مانند تجربه گذشته، توصیه‌های دوستان، تعامل با وب‌سایت شما، بررسی آنلاین و غیره تنظیم می‌شود. بااینکه ممکن است به ندرت دریابید که دقیقا چه چیزی بر روی انتخاب رستوران شما از طرف مشتریان تاثیر می‌گذارد، می‌توانید بر اساس نوع خدمات رستوران خود، حدس‌هایی بزنید.

اگر شما یک رستوران خدمات سریع هستید، مهمانان احتمالا برای راحتی، سرعت و قیمت شما را انتخاب خواهند کرد. اگر یک رستوران معمولی هستید، مشتریان احتمالا انتظار خدمات دوستانه و فضای راحت را در رستوران شما دارند و در نهایت اگر یک رستوران کلاسیک یا گران قیمت هستید، مهمانان حتما به دنبال غذایی با کیفیت بالا و خدمات حرفه‌ای هستند.

همچنین زمانی که احساس کردید مهمانان شما به دنبال تکرار چه تجربه‌ای هستند، وظیفه شما این است که در راستای تجدید آن تجربه قدم بردارید و فراتر از حد انتظار ظاهر شوید. توجه داشته باشید حتی اگر غذای عالی، رفتاری صمیمانه و خدمات عالی داشته باشید، عدم شناخت و انتظارات مهمانان می‌تواند تجربه آنها را در رستوران شما خراب کند.

۳-از تبلیغ رومیزی استفاده کنید.

جذب مشتریان وفادار

قراردادن تبلیغ رومیزی بر رو همه ی میزها نه تنها یک راه عالی برای تبلیغ اقلام منو است، بلکه می‌تواند یک گزینه منحصر به فرد برای هرگونه تبلیغات باشد. زمانی که مهمانان در رستوران هستند شما می‌توانید اطلاعاتی در مورد مناسبت‌های پیش‌رو، رخدادهای آینده، معاملات خاص و برنامه‌های ویژه خود را به وسیله تبلیغ رومیزی برای تشویق مهمانان وفادار اعلام کنید. ممکن است یک گروه موسیقی زنده در هفته آینده در رستوران شما بنوازند یا برای یک رویداد ورزشی در یک تاریخ مشخص، پیشنهاد ویژه‌ای داشته باشید .

۴-اینترنت رایگان در اختیار مهمانان قراردهید.

جذب مشتریان وفادار

اگر رستوران شما به مهمانان اجازه درسترسی به اینترنت را می‌دهد، این یک راه ارائه خدمات رایگان به مهمانان است. اطلاعات ورود ( لاگین) مهمانان را از طریق رسانه‌های اجتماعی یا یک نظرسنجی کوچک از آنها دریافت کنید. همچنین یک ایده خوب برای کاربرانی که از اینترنت رستوران استفاده می‌کنند، هدایت آنها به یک صفحه خاص در وب سایت رستوران شما یا پیام‌های بازاریابی ویژه در صفحه ورود به سیستم است.

۵-از مهمانان خود دعوت کنید تا به برنامه ویژه شما برای مشتریان وفادار بپیوندند.

بهترین زمان برای دعوت از مهمانان برای پیوستن به برنامه ویژه شما برای مشتریان وفادار، هنگامی‌ست که آنها در رستوران شما هستند. در پایان غذا، پس از لذت بردن از خدمات عالی، غذایی خوش طعم و فضایی دلنشین، مهمانان را تشویق به پیوستن به برنامه وفاداری رستوران خود کنید؛ وقتی که تجارب فوق هنوز در ذهن آنها تازه است. اگر رستوران شما دارای یک برنامه پاداش مشتری باشد که به سیستم POS متصل است، مهمانان می‌توانند درحالی که فرآیند پرداخت را انجام می‌دهند، در انتخاب برنامه وفاداری شرکت کنند. این کار تنها چند ثانیه طول می‌کشد.

جذب مشتریان وفادار

کارکنان خود را آموزش دهید تا مهمانان را تشویق به پیوستن به برنامه وفاداری رستوران کنند تا بتوانند از مزایای فریبنده آن بهره‌مند شوند. پیشنهادات یا تخفیف‌هایی برای میهمانانی که دوباره به رستوران شما می آیند درنظر بگیرید.

۶-تخفیف‌هایی برای مشتریان وفادار ارائه کنید.

جذب مشتریان وفادار

قبل از ترک رستوران به مهمانان دلایلی (بیشتر از غذای باکیفیت و خدمات عالی) برای بازگشت دوباره بدهید. حتی چیزی به کوچکی یک پیش‌غذای ساده یا هر تخفیف کوچک دیگر برای غذای بعدی که سفارش می‌دهند. اینها برای بازگشت دوباره آنها قانع کننده است. اگر واقعا می‌خواهید مهمانان‌ خود را خوشحال کنید، این پیشنهاد را براساس آنچه که در طول وعده غذایی فعلی خود سفارش داده‌اند، شخصی‌سازی کنید.

۷-اهداف مورد نظر  هر روز را در جلسات پیش از تعویض شیف تعیین کنید.

آخرین مورد برای کمک به جذب مشتریان وفادار تعیین اهداف در جلسات پیش از تعویض شیفت کاری است. مدیران باید در زمان تعویض شیفت برنامه‌های پیش رو برای ادامه روز را برای شیف بعد تعیین کنند. مدیران می‌توانند از این زمان برای آموزش کارکنان خود در رابطه با “موارد ویژه روز” و چگونگی فروش بیشتر و گرانتر آیتم‌های این روز در هنگام  تعامل با مهمانان، استفاده کنند. یک روز ممکن است هدف، فروش یک نوشیدنی خاص باشد و روز بعد هدف به سادگی شناخت مهمانان باشد.

جذب مشتریان وفادار

برای کارکنانی که بهترین کار را برای برآورده شدن هدف روز انجام می‌دهند، پاداش‌هایی درنظر بگیرید. این کارمندان را برای اجرای هرچه بهتر استراتژی‌های رستوران تشویق می‌کند.

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.