خانه / با سر آشپز / انواع پاستا و شکل های مختلف آن

انواع پاستا و شکل های مختلف آن

امروزه با علاقمند شدن بیشتر مردم دنیا به انواع پاستا و شکل‌های مختلف آن هر روز شاهد بیشتر شدن تنوع این محصولات غذایی پر طرفدار هستیم. در دنیای آشپزی پاستاها یکی از رایج ترین کربوهیدرات‌های مورد استفاده ما هستند. پاستاها کاربردهای فراوانی دارند. می‌توانیم آن‌ها را به تنهایی با کمی ‌روغن زیتون مصرف کنیم و یا روی آن مقداری سس طعم دار بریزیم. حتی می‌توان از نودل‌ها در انواع غذاها از قبیل خوراک گوشت، سوپ‌ها و سالاد نیز استفاده کرد.

اما با این همه شکل‌های مختلف پاستا شاید در برخی مواقع انتخاب نوع پاستا برای استفاده در غذای مورد نظر شما کمی سخت به نظر برسد. به همین سببب سعی کردیم در این موضوع  مطالبی در ارتباط با اصول اولیه برخی از انواع پاستاها را بیان کنیم تا راحت تر بتوانید هر نوع و شکل مختلف از پاستا را در غذاهای مناسب خود استفاده کنید. با ادامه این مطلب از بخش سرآشپز در مجله فیدیلیو همراه ما باشید.

بعدی قبلی

انواع پاستا- رشته ای

پاستای رشته ای

رشته‌های خوشمزه و عالی که در ۳ تا ۵ دقیقه آماده می‌شوند. بهتر است با نوعی سسس سبک سرو شوند. انواع مختلف سس گوجه، روغن زیتون، سس خامه سبک، کره و غذاهای دریایی با این نوع اسپاگتی به خوبی سازگارند و اغلب در اندازه ۵۰۰ گرمی در بازار موجود است.

انواع پاستا- پیچی

نودل تخم مرغی با شکل پیچی

این نوع پاستا بسیار خوشمزه است و دارای طعم‌ها و رنگ‌های مختلف است که در عرض ۶ تا ۸ دقیقه آماده مصرف می‌شود. برای استفاده می‌توانید آن را در آرام پز بریزید یا در انواع سوپ‌ها، سس‌ها و خوراک‌ها از آن استفاده کنید.

این نوع پاستا با انواع مختلف مرغ، کره، استراگانف و … سازگار است.

انواع پاستا-فتوچینی

فتوچینی

نوعی نودل تخم مرغی صاف و دراز است که تقریبا ۳/۵ سانت پهنا دارد و در۱۰ تا ۱۲ دقیقه آماده می‌شود. این نوع نودل بیشتر با انواع مختلف سس‌ها از قبیل آلفردو، خامه، پنیر، گوشت و غذاهای دریایی طعم دل پذیری ایجاد می‌کند.

انواع پاستا-لینگوین

لینگوین

نودل‌هایی صاف و بلند هستند که تقریبا ۴٫۵ سانت پهنا دارند و زمان تقریبی تهیه آن‌ها ۱۰ تا ۱۲ دقیقه است. این نوع نودل با انواع مختلف سس گوجه، پستو، روغن زیتون و غذاهای دریایی سرو می‌شود و اغلب در بسته بندی های ۵۰۰ گرمی در بازار موجودند.

انواع پاستا-ماکارونی

ماکارونی

لوله‌های کوتاه و C شکل که در ۶ تا ۸ دقیقه آماده می‌شوند و در انواع غذاها، سالادها، سوپ‌ها، ماکارونی و پنیر استفاده می‌شوند.

انواع پاستا-پنه

پنه ریگاته

لوله‌های کوچکی که طول آن‌ها اغلب ۵ تا ۱۰ سانتی متر می‌‌رسد و در انواع زنگ‌های سفید یا سه رنگ موجودند. این نوع پنه در ۱۰ تا ۱۲ دقیقه آماده می‌شود و با گوجه فرنگی، گوشت، خامه و سبزیجات طعم خوشایندی پیدا می‌کند.

انواع پاستا-ریگاتونی

ریگاتونی

لوله‌های کوتاهی که در حدود ۴ سانت درازا دارند و بین ۱۱ تا ۱۳ دقیقه طبخ می‌شوند. طعم آن‌ها با انواع گوشت و سبزیجات، خامه و پنیر سازگار است و اغلب در بسته بندی‌های ۵۰۰ گرمی در بازار موجودند.

انواع پاستا-روتینی

روتینی

پاستاهایی با اشکال منحنی و حلزونی که به خوبی سس و محتویات دیگر آن را در خود نگه می‌دارد. این نوع پاستا در رنگ‌های مختلف سفید یا سه رنگ در بازار موجودند و در ۱۰ تا ۱۲ دقیقه آماده می‌شوند. طعم دل پذیر آن‌ها با موادی مانند گوجه فرنگی، خامه، گوشت و … به خوبی سازگار است.

انواع پاستا-صدفی

صدفی

پاستاهایی کوچک که به سبب شکل صدفی و گود خود انواع مختلف سس‌ها، طعم دهنده‌ها و گوشت را به راحتی در خود نگه می‌دارند. این نوع پاستا ظرف مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه آماده می‌شود و به همراه موادی از جمله گوجه فرنگی، خامه، پنیر، گوشت و سبزیجات سرو می‌شود.

انواع پاستا-اسپاگتی

اسپاگتی

نوعی پاستای لوله ای که تقریبا ۲۵ سانت درازا دارد و در رنگ‌های سفید یا گندمی موجود است. این نوع پاستا در عرض ۹ تا ۱۱ دقیقه تهیه می‌شود و در ترکیب با گوجه فرنگی، پستو، گوشت و غذاهای دریایی طعم دل پذیری ایجاد می‌کند.

انواع پاستا-زیتی- منحنی

پاستای زیتی یا منحنی

لوله‌هایی با عرض متوسط که حداقل ۶ سانت درازا دارند و در ۱۰ تا ۱۲ دقیقه آماده می‌شوند. این نوع پاستا  اغلب در ترکیب با موادی از جمله گوجه فرنگی، روغن زیتون، خامه و پنیر سرو می‌شود.

بعدی قبلی

[et_bloom_inline optin_id=optin_4]

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.