خانه / تاپ / نکاتی برای انتخاب استراتژی نام‌تجاری رستوران
استراتژی نام‌تجاری رستوران

نکاتی برای انتخاب استراتژی نام‌تجاری رستوران

هنگامی که تمام اطلاعات و نکات لازم را جمع آوری کرده و اقدام به طراحی و اجرای استراتژی نام‌تجاری رستوران خود می‌کنید، وقت آن است که یک سوال از خودتان بپرسید: آیا درست کار می‌کند؟ احتمالا اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد این است که به سراغ گزارش سیستم‌ فروش رستوران رفته و با ارزیابی و تجزیه و تحلیل آن میزان موفقیت خود را بسنجید؛ اما این تنها راه اندازه‌گیری میزان اثربخشی استراتژی نام‌تجاری رستوران شما نیست. در این بخش از مجله فیدیلیو مواردی را بررسی می‌کنیم که نشان می‌دهند آیا استراتژی نام‌تجاری یا برند رستوران‌تان به شما کمک می‌کند یا به آن آسیب می‌زند؟

چگونه در سال ۲۰۱۹ برای نام‌تجاری رستوران خود برنامه‌ریزی می‌کنید؟

  • دریافت بازخورد مهمانان

“بهترین راه تایید اینکه آیا مهمانان از رستوران شما راضی هستند یا خیر این است که به موجودی حساب رستوران توجه کنید.” اما این فقط یک شایعه است، شبیه حرف‌های بی‌پایه و اساس کوچه و خیابان؛ آیا نوع مشتریان شما با موقعیت نام تجاری شما متناسب است؟ آیا نظرات مهمانان درمورد غذا و سایر خدمات رستوران شما منعکس کننده دیدگاه و استانداردهای شما هست؟

استراتژی نام‌تجاری رستوران

اگر رستوران شما قصد دارد مهمانان را به یک تور باشکوه از آشپزی جنوب فرانسه با طعم‌ها و عطر‌های الهام گرفته از این منطقه دعوت کند، و نظراتی که در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنید و بازخوردهای وب‌سایت شما می‌گویند، که کاربران فرانسوی از سیب‌زمینی سرخ کرده فرانسوی رستوران تعریف می‌کنند، این یعنی یک موفقیت برای نام‌تجاری رستوران شما. همواره به خاطر داشته‌باشید که اگر مشتریان در مورد رستوران شما صحبت نمی‌کنند شما قادر نخواهید بود که صندلی‌های رستوران را پر کنید.

  • تغییر مکان رستوران یک فرصت جدید

رستوران‌هایی که با یک رستوران برجسته با نام تجاری بزرگ ادغام شده‌اند و یا به مکان دیگری رفته‌اند، ممکن است دچار مشکلی در آن منطقه شده‌باشند. اگر به محلی نقل مکان کرده‌اید که در گذشته مکان یک رستوران بوده‌است، از فرصت استفاده کنید تا با مهمانانی که به دنبال پیدا کردن رستوران قدیمی به محل رستوران شما می آیند یا شما را با آنها مقایسه می‌کنند صحبت کنید. به عنوان یک عضو جدید در آن منطقه مطمئنا توجه زیادی به شما خواهند کرد. این به شما فرصت‌های فراوانی برای معرفی خود و تبلیغ تفاوت‌های خود با مستاجرهای قدیمی می‌دهد.

از مهمانان بپرسید که آنها چه چیزی را در مورد رستوران قبلی دوست داشتند و چه چیزی را دوست نداشتند؛ این بینش‌ها به شما کمک می‌کند تا طرفداران آنها (رستوران قبلی) را از آن خود کرده و به یک عضو قدرتمند جامعه تبدیل شوید. گفتگو در مورد رستوران خود کلید غلبه بر مطبوعات مخرب و تبلیغات منفی علیه رستوران شماست.

  • یک تصویر واضح از خواسته‌های خود داشته باشید.

داشتن یک چشم‌انداز روشن برای رستوران‌ مهم‌تر از داشتن یک طرح تجاری است؛ که مجموعه‌ای از اهداف و آرزوهای شما برای نام‌تجاری رستوران‌تان را _به صورت کمی و کیفی _شامل می‌شود. به نمونه‌های زیر توجه کنید:

  •  می‌خواهم رستوران من{نوع رستوران را وارد کنید}باشد.
  • می‌خواهم از هرکسی که در منطقه رستوران من هست، بپرسم که آیا در مورد رستوران من شنیده است و او جواب دهد بله.
  • من می‌خواهم در عرض یک ماه به ۱۰۰۰۰ مشتری خدمات ارائه کنم.
  • من می‌خواهم بیش از ۱۰۰۰ مشتری را در برنامه وفاداری خود داشته‌باشم.
  • من می‌خواهم یک تغییر در صنف خودم ایجاد کنم.
  • من می‌خواهم به کارکنانم کمک کنم تا برنامه‌های طولانی مدت مهمان‌نوازی را در رستوران خود رواج دهم.

استراتژی نام‌تجاری رستوران

نام‌های تجاری بزرگ می‌دانند که چه کسی هستند. چرا اینجا هستند (مأموریت)، چه می‌خواهند (مقصود) و قرار است به چه چیزی (اهداف) تبدیل شوند. به همین دلیل برند تجاری آنها قدرتمند دیده می‌شود.

ماموریت+ اهدف = تصویر نام‌تجاری

برنامه‌ریزی برای آموزش و توانمندسازی تیم کارکنان بخش جدایی‌ناپذیر از ایجاد یک چشم انداز موفق برای استراتژی نام‌تجاری رستوران شماست. کریس هیل، سرآشپز مشهور می‌گوید: “تنها راه تشویق کارکنان برای کارایی حداکثر، واگذاری ماموریت‌های بزرگ‌تر به آنهاست که باعث می‌شود هر فرد احساس کند که یکی از اعضای ارزشمند تیم است.”

شما به راحتی می‌توانید بی‌هویتی یک رستوران را تشخصی دهید، فقط کافی است ۱۰ دقیقه به کارکنان آن نگاه کنید. آنها به طور معمول از هم جدا هستند روابط صمیمی و موثری ندارند. شاید مهمانان متوجه این موضوع نشوند اما آنها ذهنیت کلی در مورد رستوران شما دریافت می کنند و از آنجا خارج می‌شوند.

آموزش کارکنان در راستای استراتژی موثر نام‌تجاری رستوران، یک اصل مهم است. بدون آن، شما هیچ شانسی برای ارائه خدمات مورد نظر خود و داشتن مشتریان وفادار ندارید. همچنین درنظر داشته‌باشید که آموزش هرگز تمامی ندارد. یک فرهنگ یادگیری مادام العمر در رستوران خود ایجاد کنید. همیشه هر کسی می‌تواند بهتر باشد!

اما فراموش نکنید که آموزش یک خیابان یک طرفه نیست. با برخورد صحیح با تیم خود مشارکت کنید. این قطعا یک روند پویا در جهت پیش برد اهداف شماست و این از طریق ایجاد تجربه‌های مثبت بین تیم شما و مهمانان تایید می‌شود.

  • به خود زمان بدهید.

حتما شنیده‌اید که برای تبدیل شدن به یک متخصص در هر زمینه‌ای ۱۰،۰۰۰ ساعت کار نیاز است. ایجاد استراتژی موثر نام‌تجاری رستوران به زمان و شکیبایی زیادی نیاز دارد، اما در دراز مدت شما را از آشفتگی‌های ناشی از نوسانات بازار کسب و کار در امان نگه می‌دارد.

یک نام‌تجاری موفق یک شبه ساخته نمی‌شود. زمان، صبر و شکیبایی شما برای رشد و استمرار نام‌تجاری رستوران شما یک ضرورت است. استراتژی نام‌تجاری رستوران را متناسب با مشتریان هدف خود تنظیم کنید. از همین امروز اقدام کنید. یک استراتژی نام‌تجاری تاثیرگذار رستوران، به شما مشتریان وفادار را هدیه می‌کند و همچنین با ایجاد مشتریان جدید رستوران شما را در اوج نگه می‌دارد. شما نخواهید دانست که چقدر تلاش لازم است؛ پس تلاش کنید، تلاش کنید و تلاش کنید.

 صبر و استقامت در هنگام اجرای استراتژی نام‌تجاری رستوران مهم است.

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.