خانه / مدیران کافه و رستوران / چرا افزودن غذاهای ارگانیک به منو رستوران مهم است؟

چرا افزودن غذاهای ارگانیک به منو رستوران مهم است؟

به این دلایل است که باید غذاهای ارگانیک را به منو رستوران خود اضافه کنید:

رستوران‌های ارگانیک فرصت‌های شگفت‌انگیزی برای کشاورزان، صاحبان رستوران‌، دست‌اندرکاران محصولات ارگانیک و جامعه ارگانیک به ارمغان می‌آورد. اگر هنوز مطمئن نیستید که باید در رستوران خود غذاهای ارگانیک داشته‌باشید یا نه، در این مقاله از مجله فیدیلیو ده دلیل قانع‌کننده برای اضافه کردن غذاهای ارگانیک به منوی رستوران شما وجود دارد. با فیدیلیو همراه باشید.

۱- محبوبت غذاهای ارگانیک درحال افزایش است

غذاهای ارگانیک

بررسی‌ها نشان می‌دهد که محبوبت غذاهای ارگانیک درحال افزایش است. امروزه واژه ارگانیک_ به معنی تازه و طبیعی_ بیشتر مورد استفاده قرارمی‌گیرد و مصرف‌کنندگان آگاهی بیشتری نسبت به خرید موادغذایی ارگانیک_در مقایسه با گذشته_ پیدا کرده‌اند. یک نظرسنجی در مورد مصرف‌کنندگان نشان داده‌است که حدود ۴۱ درصد والدین در یک سال گذشته غذاهای ارگانیک بیشتری خریداری کرده‌اند. همچنین یکی دیگر از بررسی‌های بزرگ بیان می‌کند که بیش از نیمی از بزرگسالان می‌گویند که غذاهای ارگانیک را بیش از غذاهای معمولی انتخاب می‌کنند.

شاید مهمترین مزیت استفاده از موادغذایی ارگانیک برای صاحبان کسب و کار این است که آنها به ماندگاری رستوران کمک می‌کنند. نظرسنجی‌های جاری نشان می‌دهند کسانی که یک بار غذای ارگانیک مصرف کنند به ندرت به خریداران غذاهای معمول تبدیل می‌شوند، حتی زمانی که پول آنها کم است. پس با توجه اینکه مشتریان غذاهای ارگانیک تا این حد احساسی نسبت به آن برخورد می‌کنند، رستوران‌ها با خیال راحت می‌توانند فروش غذاهای ارگانیک خود را افزایش دهند؛ که این خود سبب بالا رفتن میزان رشد رستوران و درنتیجه ارتقا آن می‌شود.

۲- رستوران‌ غذای ارگانیک می‌تواند سودآور باشد

غذاهای ارگانیک

درحالی که معمولا هزینه خرید موادغذایی ارگانیک نسبت به غذای معمولی برای رستوران بیشتر است، مشتریان نیز حاضر به پرداخت پول اضافی برای صرف غذا به شیوه سازگار با محیط زیست هستند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که مصرف‌کنندگان هزینه‌های دیگر را برای جبران خرید موادغذایی ارگانیک کاهش می‌دهند.

یک نظرسنجی رستوران سبز (انجمن سبز رستوران (GRA): یک سازمان غیرانتفاعی در ایالات متحده است که برای رستوران‌های متعهد در برابر محیط زیست گواهینامه ضامن حفظ محیط زیست صادر می‌کند. گواهینامه رستوران سبز به رستوران‌ها این امکان را می‌دهد تا با اعلام علاقه‌مندی به محیط زیست اعتبار خود را بیان کنند.) نشان داد که اکثر مصرف‌کنندگان حاضر به پرداخت هزینه بیشتر در رستوران‌هایی هستند که غذای ارگانیک و محلی سرو می‎‌کنند. درکل، ۶۵ درصد از مشتریان اشاره کردند که تمایل دارند ۱۰ درصد بیشتر برای صرف غذا در رستوران سبز هزینه کنند. همچنین، یک پنجم آنها اظهار داشتند که حاضر به پرداخت ۱۰ درصد بیشتر برای خوردن غذاهای گیاهی هستند.

۳- غذاهای ارگانیک با محیط زیست سازگار هستند

غذاهای ارگانیک

افزایش مصرف غذاهای ارگانیک بیش از غذای معمولی، دارای مزایای فراوان برای زمینی است که در آن ساکن هستیم. کارهای مربوط به کشاورزی موادغذایی ارگانیک نه تنها از سیاره ما محافظت می‌کند، بلکه می‌تواند به بهبود مسائلی که اثر مخرب بر روی محیط زیست دارند، کمک کند. بنابراین زمانی که شما روی غذاهای ارگانیک برای رستوران خود سرمایه‌گذاری می‌کنید، در واقع به حفظ محیط زیست کمک کرده‌اید. مثلا:

  • کشاورزی موادغذایی ارگانیک، خاکی سالم و قوی ایجاد می‌کند که می‌تواند مواد مغذی آن را حفظ کرده و به حل مشکلات فرسایش خاک کمک کند.
  • کشاورزی موادغذایی ارگانیک، به حفاظت از منابع آبی کمک می‌کند.
  • کشاورزی موادغذایی ارگانیک، می‌تواند نیاز ما به سوخت‌های فسیلی را کاهش داده و به مبارزه با اثرات منفی تغییرات آب و هوایی کمک کند.
  • کشاورزی موادغذایی ارگانیک به بروز تنوع زیستی سالم می‌کند.
  • کشاورزی موادغذایی ارگانیک باعث کاهش آلودگی هوا نسبت به کشاورزی معمولی می‌شود.

۴- غذای ارگانیک از غذای معمولی لذیذتر است

غذاهای ارگانیک رستوران

اگر رستوران شما غذای معمولی ارائه می‌دهد، احتمالا مصرف‌کنندگان ارگانیک به طور ذهنی می‌دانند غذایی که می‌خورند ممکن است حاوی انواع آفت کش‌ها، مواد شیمیایی مختلف، مواد افزودنی، هورمون‌ها، آنتی بیوتیک‌ها و احتمالا حتی لجن فاضلاب باشد! اما یک غذای ارگانیک طبق قانون باید عاری از تمام مواد مذکور باشد. بنابراین آنها خیلی بیشتر از غذاهای معمولی اشتهاآور هستند.

۵- غذای ارگانیک می‌تواند به ثبات رستوران شما کمک کند

غذاهای ارگانیک

استفاده از منو غذاهای ارگانیک لزوما به معنای حفظ پایداری رستوران نیست؛ اما آنها یک ذهنیت مطبوع از رستوران شما برای مشتریان ایجاد می‌کنند که این به نوبه خود می‌تواند به بهبود تصویر رستوران شما کمک کند. همچنین اعمال سازگار با محیط زیست مثل حفاظت از آب، صرفه‌جویی در انرژی، شستشو با ترکیبات غیرسمی و تجهیزات سازگار با محیط زیست به راحتی می‌تواند باعث محبوبیت رستوران شما در بین مردم شود. بسیاری از مصرف‌کنندگان غذاهای ارگانیک بیان می‌کنند که رستوران‌های سازگار با محیط زیست جذاب‌تر از موسسات بدون توجه به محیط زیست هستند.

۶- غذاهای ارگانیک تنوع زیادی دارند

غذاهای ارگانیک

امروزه طیف وسیعی از موادغذایی ارگانیک برای رستوران‌ها وجود دارد. درحال حاضر سرآشپزهای غذا ارگانیک می‌توانند از انواع میوه‌ها و سبزیجات، پاستا، شکلات‌های ارگانیک، عسل، پنیر و بسیاری از محصولات ارگانیک دیگر استفاده کنند. علاوه براین، ارگانیک دیگر به معنای ” گیاهی ” نیست. گوشت‌های ارگانیک به طور گسترده‌ در دسترس هستند؛ از مرغ تا گوشت گاو، بره و دیگر محصولات حیوانی برای طبخ انواع غذاها وجود دارد.

۷- مواد غذایی ارگانیک به شما امکان می‌دهد که یک منوی خلاقانه داشته باشید

غذاهای ارگانیک

درحالی که غذاهای ارگانیک بیشتر و بیشتری به راحتی در دسترس قرارمی‌گیرند، سرآشپزهای رستوران‌های ارگانیک باید خلاقیت و نوآوری لازم را برای ساخت یک منو منحصر به فرد  داشته‌باشند. حفظ تازگی منو و همچنین پایین نگه داشتن هزینه‌ها امری ضروری است. بسیاری از صاحبان رستوران‌های ارگانیک به سرعت در‌می‌یابند که بهترین راه برای تازگی غذاها و پایین نگه داشتن هزینه‌ها رفتن به سمت موادغذایی طبیعی و محلی است.

از آنجایی که همه موادغذایی طبیعی در تمام فصول سال در دسترس نیستند منو باید نسبت به فصل‌های مختلف تغییر کند. درحالی که پخت و پز با محصولات فصلی و دسترسی به آنها می‌تواند یک چالش باشد، این یک فرصت عالی برای تهیه غذاهای جدید، تازه و هیجان‌انگیز برای مشتریان است.

۸- غذای ارگانیک از جامعه محلی حمایت می‌کند

غذاهای ارگانیک

طبق آمارهای صنعت کشاورزی، کشورهایی که در آنها مزارع ارگانیک بیشتری وجود دارد، کشاورزان اقتصاد محلی قوی‌تری دارند. به عنوان یک رستوران غذای ارگانیک شما به طور مستقیم به حفظ کشاورزان ارگانیک و همچنین ایجاد یک اقتصاد قوی‌تر کمک می‌کنید. علاوه براینها، محصولات ارگانیک‌، به دلیل مزایای زیست محیطی، جامعه محلی خود را تمیز و سبز نگه می‌دارند.

۹- رستوران‌ غذای ارگانیک می‌تواند باعث افزایش بهروری کارکنان شود

غذاهای ارگانیک

با توجه به گزارش‌های انجمن رستوران سبز، تعدادی از رستوران‌هایی که گواهی رستوران سبز دریافت کرده‌اند اظهار داشته‌اند که دریافت این گواهینامه _به عنوان رستوران دوست‌دار محیط زیست_ و استفاده از مواد غذایی ارگانیک باعث افزایش بهره‌وری کارکنان و همچنین بالارفتن روحیه آنها شده‌است. شاید دلیل آن این است که اغلب کارکنان رستوران بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی قرار دارند – یک جمعیت کلیدی از افرادی که علاقه‌مند به طرح‌های سبز، از جمله موادغذایی ارگانیک هستند._ ویا ممکن است به این دلیل باشد که مشاغل سبز در حال افزایش بوده و برای افراد خوشایندتر هستند.

در جهان امروز مردم بیشتر و بیشتر به این سمت می‌روند که “فقط یک شغل” را نمی‌خواهند – آنها اشتغالی را می‌خواهند که برای جامعه و جهان به طور چشمگیری تفاوت‌های زیادی ایجاد می‌کند. محصولات ارگانیک یک تفاوت عمده دارند، بنابراین رستوران‌ها می‌توانند شادتر و کارآمدتر باشند.

۱۰- بازاریابی رستوران غذای ارگانیک آسان به نظر می‌رسد

غذاهای ارگانیک

هیچ چیز ساده‌تر از فروش محصولات تازه محلی، فصلی و غیرسمی به مشتریان نیست. مشتریانی که از مصرف‌کنندگان غذاهایی هسنتد که از مواد تازه و محلی تهیه می‌شوند، معمولا به سختی از آن برمی‌گردند. از طرفی شاید فروش غذاهای معمولی به مشتریان کار راحتی نباشد اما غذاهای ارگانیک همیشه طرفداران خاص خود را دارند.

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.