خانه / کافه و رستوران / آکسون تعریف جدیدی از طعم و مزه
آکسون

آکسون تعریف جدیدی از طعم و مزه

آشپزی مدرن تلفیق زیبایی از هنر و علم است این هنر می‌تواند نقاشی، طراحی، مجسمه سازی و … باشد و علم آن نیز می‌تواند نشات گرفته از فیزیک و شیمی و یا حتی روانشناسی باشد.

آشپزی در سراسر جهان در حال پیش رفت است، عده‌ای در حال احیای خوراک‌ها و یا سنت‌های غذایی فراموش شده خود و بخشی هم با الهام از پیشینه غذایی خود در حال خلاقیت و نوآوری در فرهنگ غذا و نوشیدینی هستند.

شاید چیزی حدود دو دهه از عمر آشپزی مدرن با استفاده از تجهیزات (High Tech) یا تکنولوژی بالا می‌گذرد ولی در ایران به احتمال بسیار زیاد چند سال قبل هیچ رستورانی مجهز به این تجهیزات نبوده و از این تکنیک استفاده نمی‌کرده است. با مجله فیدیلیو همراه باشید تا شما را به مهمانی طعم و مزه در مدرن‌ترین رستوران ایران ببریم.

سرآشپز هنرمند یا هنرمند سرآشپز

آکسون

میثم ترکانی سرآشپز رستوران اکسون است. هنرمندی عاشق که دست سرنوشت او را با تحصیلات آکادمیک به آشپزخانه کشانده است. اما هر اتفاقی برای دلایلی بهتر رخ می‌دهند چرا که دانش آکادمیک میثم باعث شده تا به‌روزترین سطح از هنر آشپزی جهانی را که توسط بزرگ‌ترین سرآشپزان دنیا با ۳ ستاره میشلن در حال اجرا است را در ایران عملی کند و گامی بزرگ در جهت پیشرفت آشپزی ایران بگذارد.

از ویژگی‌های میثم ترکانی کار کردن به صورت تیمی است و پس گذشت ۱۲ سال فعالیت در حرفه خوراک و نوشیدنی تیمی حرفه‌ای را در کنا خود جمع کرده که اگر همراهی آنان نبود شاید این اتفاقات خوب دیرتر برای هنر آشپزی اتفاق می‌افتاد.

این تیم حرفه‌ای با کوله باری از هنر و تجربه در رستورانی گرد هم جمع شده‌اند با نام آکسون. اگر علاقمندین تا بدانید این نام از کجا آمده است باید بگوییم آکسون نام بخشی از یک سلول عصبی است که وظیفه انتقال پیام را به عهده دارد. حال این رستوران هم قرار است در وادی مزه‌ها پیام‌های خوب و خوشمزه‌ای را به میهمانان خود انتفال دهد.

یک بشقاب ذهن سرآشپز لطفا

بعدی قبلی

آکسون

آکسون

آکسون

بعدی قبلی

منوی غذایی آکسون حاصل یک عمر تلاش حرفه‌ای و هنری تیمی به رهبری میثم ترکانی است. خاص‌ترین بخش رستوران آکسون بدون شک منوی آن است منویی که شاید برخی از آیتم‌های آن اسامی نسبتا آشنایی داشته باشند اما بشقابی که سر میز شما می‌آید چیزی فراتر از تصورات شما خواهد بود. روش آشپزی که میثم ترکانی برای رستوران آکسون در نظر گرفته است متدی است به نام آشپزی مینیاتوری که بر پایه آشپزی مولکولی به همراه هنرهایی همچون نقاشی و مجسمه سازی و خلاقیت خود سرآشپز بنا نهاده شده است. شاید نام آشپزی نگارگری، نامی برازنده‌تر برای این سبک می‌بود. چرا که منظور این سرآشپز از سبک مینیاتوری نه در ابعاد غذاها بلکه در مفهوم غذایی ارائه شده است.

منو شامل سوپ، سالاد، پیش غذا، ناهار، غذای اصلی و دسرها است. اما بدون شک اگر تجربه اولتان باشد به یک راهنمای متبحر نیازمند هستید تا این غذاها را برای شما تعریف کنند. چرا که در آن حتما واژگانی برای شما وجود دارد که برای اولین بار است با آن‌ها برخورد می‌کنید.

بشقاب‌هایی همچون ذهن سرآشپز، سالاد مزرعه‌دار، توهم شکلات و … اسامی هستند که در ایران تنها در آکسون یافت می‌شوند. در بخش مزه، ظاهر غذا و بسیاری دیگر از ملاک‌های بررسی یک غذای خوب، این رستوران بدون شک حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

بیکن استیک این رستوران غذایی است که با یک نمایش ویژه همراه است. نمایشی که هرگز از یاد شما نخواهد رفت. اتفاقی که از جنس مزه است، تهیه یک بستنی خاص با طعمی متفاوت که حواس پنج‌گانه شما را به چالش خواهد کشید.

آکسون ، رستورانی برای هنرنمایی

[aparat id=”uCKcp”]

آکسون در طبقه چهارم ساختمانی مشرف به بلوار اندرزگو است و با توجه به پنجره‌های بزرگ سراسری آن چشم انداز زیبایی بخصوص در شب برای میهمانان خود رقم می‌زند. معماری داخلی الهام گرفته از طراحی میدان آزادی بوده و نقوش و طرح‌های آن در معماری داخلی رستوران به چشم شما می‌خورد.

این رستوران از جمله رستوران‌های لوکس پایتخت به شمار می‌رود و معیارهای لوکس بودن نیز تا حدود زیادی در آن رعایت شده است. مثلا توجه ویژه به پرسنل، چیدمان میز، بشقاب و صندلی‌ها و … شده است.

آکسون دو بخش دارد، بخش اول که در بالا برای شما توضیح دادیم بخش اصلی بوده که شامل رستوران، سالن اصلی و سالن VIP است و بخش دوم که بر بام ساختمان قرار دارد یا به عبارتی روف تاپ است مربوط به سرو نوشدینی و به نوعی کافه اکسون بوده که بخشی از منوی رستوران هم در آن سرو می شود.

 تجربه‌ای از جنس مزه

بعدی قبلی
آکسون
آکسون
آکسون
بعدی قبلی

یک وعده غذای خوب و ایده‌آل علاوه بر رفع گرسنگی باید از لحاظ ظاهری بقدری زیبا آرایش شده باشد تا در وهله اول چشمان ما را سیر کند. چنان بوی خوبی داشته باشد که رایحه آن برای ما تبدیل به خاطره شود و چنان طعمی داشته باشد که ما را عاشق خود کند. این نقشه مسیری است که تیم آکسون دیر یا زود به آن خواهد رسید.

در آکسون هر بشقابی که برای شما سرو می شود یک اثر هنری است، پرس‌ها ممکن است برای شما کمتر از حد قابل قبول باشد اما در اینجا قرار است شما معنی لذت از طعم، ظاهر و رایحه مطبوع غذاها را تجربه کنید. شاید از نظر برخی اتفاقاتی که در آکسون رخ می‌دهد چیز جدیدی نباشد و بسیاری از آن‌ها اتفاقاتی است که در جهان آشپزی مدرن رخ داده‌اند. در پاسخ باید بگوییم تلاش تیم این رستوران قابل تحسین بوده و با حمایت از طرف کسانی که برای هر بشقاب غذایی ارزش قایل می‌شوند شاهد اتفاقات خوشمزه دیگری خواهیم بود.

در پایان اگه علاقه به غذا برای شما چیزی فراتر از سیر شدن و رفع گرسنگی است به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما به آکسون سر بزنید و از نزدیک آن را تجربه کنید.

برای دیدن منو و آدرس رستوران آکسون اینجا کلیک کنید

 

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.