خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / هشدار وضعیت آماده باش در رستوران‌های لس آنجلس
آتش سوزی کالیفرنیا

هشدار وضعیت آماده باش در رستوران‌های لس آنجلس

آتش سوزی کالیفرنیا و مشاهده گسترش بیش از حد آن به سمت لس آنجلس به سبب وزش بادهای شدید، بسیاری از مردم آن منطقه را وادار به ترک فوری خانه‌هایشان کرده است. به علاوه این آتش سوزی بسیاری از رستوران داران منطقه را نیز وادار به بستن رستوران‌هایشان کرد. در ادامه این مطلب در مجله فیدیلیو و بخش دنیای غذا و نوشیدنی با ما همراه باشید تا از شدت گستردگی  آتش سوزی کالیفرنیا مطلع شوید.

آتش سوزی‌های گسترده روز چهارشنبه در قسمت جنوبی کالیفرنیا سبب بیرون راندن بسیاری از افراد از خانه‌های خود و واکنش بسیاری از رستوران‌دارها در لس آنجلس شد. در پایان روز، آتش سوزی به بیش از ۹۵۰۰۰ جریب نفوذ کرده بود و بسیاری از بناها را طعمه حریق ساخته بود.

طبق آمارهای به دست رسیده بیشترین آسیب وارد شده در شهر ونتورا در جنوب غربی کالیفرنیا و شمال لس آنجلس اتفاق افتاده است. بر اساس گزارش‌ها، نیروهای آتش نشانی به شدت در تلاش هستند که از گسترش آتش سوزی به سمت منطقه روستا نشین اوجایی جلوگیری کنند. حداقل ۱۵۰ بنا در آن منطقه تا کنون طعمه حریق شده اند. اما تا کنون گزارش شخصی مبنی بر جراحات وارد شده اعلام نشده است.

گسترش آتش سوزی کالیفرنیا

گسترش آتش سوزی کالیفرنیا در بل ایر

مالکین رستوران‌ها در سطح شهر به شدت اوضاع را زیر نظر دارند و اخبار حریق را لحظه به لحظه دنبال می‌کنند. البته تاکنون بسیاری از رستوران‌هایی که در معرض تهدید آتش بودند بسته شده اند. در این میان بسیاری از رستوران‌ها از جمله رستوران بل-ایر که در سپولودا در لس آنجلس قرار دارد، از اوایل روز چهارشنبه حتی قبل از دریافت دستور فوری تخلیه بسته شده بودند.

مالک این رستوران سوزان لرد گفته بود نمی‌داند آیا روز بعد باز شدن دوباره رستورانش را خواهد دید یا خیر. سوزان همچنین گفته بود ما به عنوان یک رستوران محلی به شدت نگران مشتریان، دوستان و همسایگانمان هستیم. دو نفر از مشتریان دایمی ‌و هر روزه ما خانه‌های خود را در آتش سوزی امروز از دست داده اند. این موضوع بسیار دل خراش است.

لرد همچنین می‌گوید از این که رستوران فعلا در معرض خطر و تخلیه فوری قرار نداشته است با خبر بوده است، اما نگران این بوده که شب هنگام وزش بادها شدیدتر شوند و با گسترش آن‌ها در طول شب به رستوران برسند. بنابراین قبل از دریافت دستور تخلیه فوری رستوران خود را می‌بندد.

او همچنین می‌گوید ما دقیقا مجاور یک ایستگاه پمپ گاز هستیم که در شرایط عادی مطلوب هیچ کس نیست. اما در این موقعیت خوب می‌دانم که مسئولین آتش نشانی از هیچ کمکی برای جلوگیری از نفوذ آتش به این ایستگاه پمپ گاز دریغ نمی‌کنند. چرا که بی شک نمی‌خواهند این ایستگاه طعمه حریق شود. به همین سبب احساس آرامش بیشتری دارم.

گسترش آتش سوزی کالیفرنیا

 واکنش فروشگاه‌های زنجیره ای  آتش سوزی کالیفرنیا

سخنگوی رستوران‌های زنجیره ای کارل جی. آر هم در این رابطه می‌گوید: تعداد هشت شعبه از رستوران‌های آن‌ها به سبب از بین رفتن کابل‌های برق دچار قطعی برق هستند. سه شعبه دیگر از این رستوران‌های زنجیره ای هم به طور کامل بسته شده اند.

سخنگوی این کمپانی گفته است امنیت کارکنان و مشتریان در درجه اول اولویت کاری ما قرار دارد. ما طبق نقشه گسترش آتش و بناهایی که در معرض آتش سوزی قرار گرفته اند و توصیه‌های گروه امداد و آتش نشانی در این مورد تصمیمات خود را اتخاذ می‌کنیم. ما به کار خود در در شعبه‌هایی که فعلا در معرض تهدید آتش سوزی قرار ندارند ادامه می‌دهیم. اما به گونه ای که از امنیت مشتریان و کارکنانمان مطمئن باشیم.

اریک ابرهولتزر موسس کمپانی‌ زنجیره ای گرینز در لس آنجلس گفته است هیچ رستورانی روز چهارشنبه دچار خسارت نشده است. اما او در خصوص کشاورزان همکار این کمپانی زنجیره ای در ونتورا که آتش در آن منطقه از مهار خارج شده است ابراز نگرانی کرده است. او می‌گوید خسارت‌های ناشی از حریق در این منطقه هنوز مشخص نشده است.

کمک‌های داوطلبانه به قربانیان آتش سوزی کالیفرنیا

سر آشپز و رستوران دار معروف جوزه آندرس در پی گسترش آتش سوزی کالیفرنیا درصدد کمک به افراد دچار حریق برآمده است.  او چندی پیش نیز از طریق آشپزخانه مرکزی خود با همکاری داوطلبان بسیاری که از سراسر نقاط دنیا جمع کرده بود، برای قربانیان طوفان‌هاروی بیش از سه میلیون پرس غذا درست کرده بود. آندرس در تویتر خود اظهار کرده کارمندان او در راه لس آنجلس هستند. آن‌ها در صدد هستند تا با همکاری صلیب سرخ برای افرادی که خانه‌هایشان طعمه حریق شده است غذا آماده کنند. در این تویت این گونه نوشته شده :

ما یک مرکز تهیه و توزیع غذا پیدا کردیم و اکنون در راه هستیم. هم اینک بیش از ۴۰۰ میلیون غذای آماده برای قربانیان حریق در اختیار داریم. ما می‌توانیم با همکاری این مراکز تهیه و توزیع غذا در چند روز آینده بیش از ۱۰۰۰ پرس غذا در طول روز آماده کنیم.

اچسون سرآشپز و رستوران دار معروفی در آتلانتا است. او به سبب گسترش آتش سوزی مجبور به کنسل کردن یکی از ملاقات‌های از پیش تعیین شده خود در خصوص بازدید از فروشگاه‌های تهیه غذا در گلندیل کالیفرنیا شده است. اچسون قرار بود در این بازدیدها از برخی دستورات غذایی مخصوص خود که در کتاب آشپزی اش به نام سرآشپز و آرام پز آورده بود رونمایی کند. رستوران‌های اچسون در کالیفرنیا عبارتند از: رستوران ۵ و ۱۰، رستوران ملی، امپراطوری جنوبی، اولین و سومین شک‌ هات داگ و سوسیس و قهوه پارک اسپیلر.

یکی از سخنگوهای اچسون گفته است او در حال مکاتبه برای برگزاری یک رویداد خیریه است که منافع آن به نفع قربانیان حادثه آتش سوزی در جوناتا وینری کالیفرنیا خرج شود. با گسترش وزش بادهای شدید و ناگهانی در کالیفرنیا ترس گسترش بیشتر آتش در بین مناطق روستانشین در میان عموم  بیش از پیش به چشم می‌خورد.

گسترش آتش سوزی کالیفرنیا از نگاه مت هود

مت هود افسر سرپرست فروشگاه و رستوران‌های‌هابیت می‌گوید: اگرچه هم اینک بسیاری از فروشگاه‌ها در آن منطقه هنوز تحت تاثیر آتش سوزی گسترده قرار نگرفته اند و به کار خود ادامه می‌دهند. اما وضعیت بسیار نا آرام و بی ثبات است و ساعت به ساعت تغییر می‌کند. در واقع به سادگی نمی‌توان پیش بینی دقیقی از وضعیت ساعت‌های آینده در اختیار داشت.

ما هم از خداوند منان برای خانواده‌های حادثه دیده در آمریکا طلب صبر و آرامش داریم و امیدواریم با یاری خداوند بزرگ تمامی‌ خانواده‌ها به سلامت از این حادثه دل خراش عبور کنند و به زودی شاهد مهار آتش سوزی و برقراری آرامش در این مناطق باشیم.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.