خانه / دسته‌بندی نشده / مومیایی هالووین ام. اند.ام را در کم تر از یک ساعت آماده کنید
مومیایی هالووین ام اند ام

مومیایی هالووین ام. اند.ام را در کم تر از یک ساعت آماده کنید

مومیایی هالووین یکی از سمبل های معروف این جشن سنتی است که با شروع فصل هالووین در اغلب فروشگاه‌های مختلف به چشم می‌خورد.

هفته گذشته با هرچه نزدیک تر شدن به جشن هالووین بازار رقابت بین برندهای مختلف شدت گرفته بود. برند معروف ام.اند.ام هم از جمله برندهایی بود که به این بازار رقابت هالووین وارد شده و گویا سعی داشت حسابی دل مشتری‌ها را آب کند. ام.اند.ام امسال در فصل هالووین با آب نبات مومیایی هالووین سعی در جذب مشتری داشت. در پستی که چند روز قبل از هالووین توسط این برند محبوب در صفحه اینستاگرام رسمی این شرکت منتشر شده است عکسی از این آب نبات‌های مومیایی هالووین که با استفاده از اسمارتیزهای  ام.اند.ام تهیه می‌شوند به همراه طرز تهیه آن قرار داده شده است.

در ادامه این مطلب از مجله فیدیلیو در بخش سوشیال بار همراه ما باشید تا با طرز تهیه این دسر خوشمزه آشنا شوید.

ام.اند.ام در پست اینستاگرام صفحه رسمی خود برای معرفی این آب نبات مومیایی این گونه نوشته :

کم کم هالووین از را می‌رسد. این آب نبات‌های مومیایی هالووین شما را وادار می‌کنند نیمه شب پاورچین به سراغ یخچال بروید تا فقط یک گاز آخر شب از این خوشمزه‌های ترسناک بزنید.

در ادامه این پست برند معروف ام.اند.ام طرز تهیه این مومیایی هالووینی را با فیلم آموزشی آن قرار داده است.

مومیایی هالووین

طرز تهیه آب نبات مومیایی هالووین

زمان آماده سازی مواد اولیه: ۱۰ دقیقه

زمان طبخ: ۱۰ دقیقه

زمان کل پروسه: ۱۰ دقیقه + یک ساعت زمان انتظار

مواد لازم برای تهیه ۶ تکه دسر

کره  ۳ قاشق غذاخوری

مارشمالو (خمیر شیرین که دارای شکر، نشاسته، عصاره ذرت و ژلاتین است) ۲۸۰ گرم

وانیل یک قاشق غذاخوری

برنج سرخ شده ۶ فنجان

اسمارتیزهای مختلف رنگی ام.اند.ام ۱ فنجان

شکلات سفید تکه شده ۱ فنجان

چشم آب نباتی ۳۲ عدد

روش تهیه مومیایی هالووین

مرحله اول

در مرحله اول ابتدا یک ظرف مخصوص پخت با اندازه تقریبی ۲۰*۳۰ سانتی را آماده کرده سپس آن را چرب کنید و کنار بگذارید. حالا یک طرف مخصوص تهیه سس یا شیر جوش بزرگ را روی حرارت مستقیم بگذارید تا داغ شود. اکنون کره، مارشمالو و وانیل را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. در مرحله بعدی برنج سرخ شده را اضافه کنید و آن قدر هم بزنید تا مواد به خورد آن برود و به صورت اندود در بیاید.

مرحله دوم

در مرحله دوم ۱۶ عدد اسمارتیز ام.اند.ام را جدا کنید و کنار بگذارید. سپس بقیه اسمارتیزها را به مخلوط مرحله قبل اضافه کنید و آن را به هم بزنید تا جایی که تمام اسمارتیزها در مخلوط به صورت یکنواخت پخش شوند. حالا با یک کاردک چرب شده مخلوط را در ظرفی که از قبل آماده کرده بودید بریزید و آن را در ظرف پخش کرده و توسط کاردک روی آن را صاف کنید. حالا می‌توانید ظرف را برای مدت یک ساعت یا تا زمانی که مخلوط خودش را بگیرد کنار بگذارید. پس از گذراندن این مدت می‌توانید محتوی ظرف را به ۱۶ تکه مستطیل شکل یکسان تقسیم کنید.

مرحله سوم

در مرحله سوم شکلات‌های سفید را در یک کاسه ضد حرارت بریزید و با مقداری آب نیم جوش که قبلا آماده کرده اید بر روی حرارت مخلوط کنید و آن قدر به هم بزنید تا شکلات‌ها آب شوند. سپس شکلات‌های آب شده را با دقت داخل کیسه پلاستیکی ضد حرارت بریزید. اینک یکی از گوشه‌های کیسه را سوراخ کنید تا حفره کوچکی ایجاد شود. البته به جای این کار اگر قیف مخصوص تزیین کیک و شیرینی دارید می‌توانید از آن استفاده کنید.

مرحله چهارم

در مرحله آخر در ظرفی کاغذ روغنی مخصوص آشپزی قرار دهید و تکه‌های دسر مستطیل شکل را که قبلا تهیه کرده بودید بر روی کاغذهای روغنی در ظرف قرار دهید. اکنون می‌توانید روی آن‌ها را با شکلات‌های آب شده تزیین کنید و توسط قیف خطوط متقاطع بکشید تا زمانی که همه آن‌ها با خطوط شکلاتی پوشیده شوند.( در واقع این خطوط باندپیچی‌های بدن مومیایی را تداعی می‌کنند). حالا از دو عدد چشم آب نباتی برای چشم مومیایی و از یک عدد اسمارتیز ام.اند.ام برای بینی مومیایی در هر یک از دسرها استفاده کنید.

خب مومیایی هالووین آماده شده فقط کافیست کمی صبر کنید تا شکلات‌های آب شده خودشان را بگیرند.

نکته : برای آب کردن شکلات‌ها می‌توانید از مایکروویو هم استفاده کنید. فقط کافیست هر ۳۰ ثانیه یک بار شکلات‌ها را از میلکروویو در آورده و هم بزنید. این کار را برای ۱ تا ۲ دقیقه تکرار کنید تا شکلات‌ها کاملا آب شوند.

لازم به ذکر است که هر یک از این دسرهای مومیایی ۳۹۰ کالری انرژی، ۱۴ گرم چربی، ۸ گرم چربی اشباع شده،  ۱۵ میلی گرم کلسترول، ۱۸۰ میلی گرم سدیم، ۶۴ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم فیبر، ۴۵ گرم شکر و ۳ گرم پروتئین دارند.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.