خانه / تاپ / با محبوب ترین غذاهای جهان آشنا شوید
محبوب ترین غذاهای جهان

با محبوب ترین غذاهای جهان آشنا شوید

هرکسی یک غذای مورد علاقه دارد. شاید غذای مورد علاقه شما “مک چیز” باشد یا استیک و یا حتی سوشی؛ اما فکر می‌کنید محبوب‌ترین غذاها در رنکینگ جهانی کدام‌‌ها هستند؟ غذای شما در کجای این رده‌بندی قراردارد؟ در این مقاله تعدادی از پرطرفدارترین خوراکی‌های دنیا، که براساس نظرسنجی از عاشقان غذا در سرتاسر جهان انجام شده‌است، به شما معرفی خواهیم کرد. با این مطلب از مجله فیدیلیو همراه باشید.

۱- همبرگر

محبوب ترین غذاهای جهان همربرگر

همبرگر ساندویچی است که از قرار گرفتن یک یا چند تکه گوشت میان دو تکه نان  درست می‌شود. گوشت مورد استفاده در آن معمولا از گوشت گاو است که به یکی از روش‌های گریل، سرخ شده و یا حرارت مستقیم طبخ می شود. بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع روش‌های پخت و پز: پخت گرمای خشک

به گفته یکی از اعضا کنگره آمریکا “رزا دلاروس” همبرگر برای اولین بار در سال ۱۹۰۰ توسط لوئیس لاسن، مهاجر دانمارکی _ که صاحب “ناهارخوری لوئیس” در شهر نیوهیون است_ به آمریکا آورده شد. اما اعتقاد عموم براین است که همبرگر آمریکایی نام خود را از غذایی به نام “Hamburg Style Beef” یا “Hamburg Steak” که در قرن نوزدهم، از شهر هامبورگ آلمان به ایالات متحده وارد شد، گرفته است. در هرحال، امروزه همبرگر در صدر محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین غذاها در سراسر دنیاست و به سبک‌های مختلفی تهیه می‌شود.

همچنین بیشتر بخوانید:

۱۰ پیشنهاد برگری لذیذ و جذاب به مناسبت روز جهانی برگر

بهترین همبرگر های تهران از قدیمی‌ها تا امروزی‌ها

صبحانه با طعم همبرگر

با ۱۰ ساندویچ فروشی قدیمی ، خوشمزه و خسته تهران بیشتر آشنا شوید

اسلاید برگر ترکیب جاودانه‌ای از همبرگر و سس پنیر

کاوه برگر همبرگری به خوشمزگی برگرهای قدیم

بهترین همبرگر های تهران از قدیمی‌ها تا امروزی‌ها

فستیز، همبرگر تند و تیز!

۲- شکلات

محبوب ترین غذاهای جهان شکلات

شکلات در جایگاه دوم فهرست ما قراردارد. این خوراکی محبوب معمولا شیرین و قهوه‌ای رنگ است و از دانه‌های کاکائو به دست می‌آید. برای تهیه شکلات دانه‌های کاکائو را به روش‌های خاصی بوداده و طعم‌دار می‌کنند. برای این کار به طور معمول از وانیل استفاده می‌شود. شکلات به شکل‌های مایع، پودر و تخته‌های شکلات تولید می‌شود. از شکلات در پخت انواع خوراکی‌ها، دسرها و غیره استفاده می‌شود. قدیمی‌ترین شواهد نشان می‌دهد که نوشیدنی‌ شکلات به سال ۱۹۰۰ قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید:

نوتلا یعنی در عشق، جنگ و شکلات هیچ کاری غیرقانونی نیست

لذت یک لیوان شکلات داغ در مرتفع‌ترین شعبه امیر شکلات

۱۰کافه دنج، راهنمای خرید شکلات و نکاتی برای یک قرار عاشقانه در رستوران

چرا، چگونه و از کجا یک شکلات خوب بخریم؟

۳- استیک

محبوب ترین غذاهای جهان استیک

بله، شما هم انتظارش را داشتید! این غذای خوشمزه جایگاه ویژه‌ای در میان عاشقان غذا به ویژه علاقه‌مندان گوشت دارد. استیک یک برش عمودی از بافت عضلانی گوشت گاو است که معمولا بر روی حرارت مستقیم کبابی می‌شود. استیک به همراه سبزیجات پخته شده و سس مخصوص سرو می‌شود. البته استیک را می‌توان سرخ هم کرد. همچنین انواع مختلفی از آن مثل استیک ماهی و استیک خوک وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

استیک و دیگر هیچ ، آشنایی با دنیای شگفت انگیز استیک‌ها در ۱۰ برش

گذر گردشگری ۳۰ تیر پر مخاطب ترین خیابان شب های تهران

۴- سیب‌زمینی سرخ کرده (French fries)

محبوب ترین غذاهای جهان سیب زمینی سرخ کرده

سیب‌زمینی سرخ کرده محبوب دل بچه‌ها و جوانترها؛ یک غذای ساده و سریع اما لذیذ و پرطرفدار. سیب‌زمینی سرخ کرده یا French fries به برش‎های خلالی سیب‌زمینی اطلاق می‌شود که آنها را در روغن زیاد سرخ می‌کنند. سیب‌زمینی سرخ شده گرم، نرم و یا ترد است و به طور معمول به همراه ناهار یا شام، یا میان وعده سرو می‌شود. سیب‌زمینی معمولا  در منو رستوران‌های fast food وجود دارد. سیب‌زمنی سرخ کرده در سطح جهان از محبوبیت بالایی برخورددار است.

۵- فاقیات (fajita )

محبوب ترین غذاهای جهان

فاقیات در غذاهای مکزیکی، به هر گوشت گریل شده‌ای گفته می‌شود که به عنوان یک تاکو (تاکو غذای سنتی مکزیک است که از یک نان پخته شده از آرد ذرت یا گندم _به نام تورتیا_ تشکیل شده که درون آن را با مواد مختلفی پر می‌کنند.) سرو می‌شود. این نام در ابتدا به برش‌های استیک گوشت اطلاق می‌شد. از جمله محبوب‌ترین گوشت‌ها برای تهیه این غذا مرغ است. همچنین بسیاری سبزیجات را جایگزین گوشت در این غذا می‌کنند.

۶- سوشی

محبوب ترین غذاهای جهان سوشی

سوشی یک ظرف ژاپنی متشکل از برنج با آب میوه‌ای است که معمولا حاوی شکر و نمک است و همراه با انواع مواد‌غذایی مثل غذاهای دریایی، سبزیجات و گاهی اوقات میوه‌های گرمسیری تهیه می‌شود. اما اغلب چیزی که ما تحت عنوان سوشی می‌خوریم درواقع سوشی نیست؛ سوشی‌های سنتی ژاپنی تنها شامل ۴ جز هستند: برنج پخته شده، سرکه برنج، جلبک دریایی، و ماهی یا سبزیجات تازه خام.

بیشتر بخوانید:

سوشی و ۱۰ نامی که لازم است در دنیای آن بدانید 

بهترین سوشی در تهران را کجا بخوریم؟

۷- پای سیب

پای سیب یکی از انواع شیرینی‌های پای است که جز اصلی و پرکننده آن سیب است. پای سیب گاها با پنیر چدار، خامه و یا بستی سرو می‌شود. انواع شیرینی‌های پای‌، بسیار خوشمزه و پر طرفداراند. انواع فرانسوی، سوئدی، آمریکایی، انگلیسی و غیره از آن وجود دارد. شیرینی پای سیب هفتین غذای محبوب در لیست ماست.

بیشتر بخوانید:

۱۰ کافه که می‌توان در آن‌ها طعم کیک خانگی را چشید

دَه کافه قنادی قدیمی تهران

۸- بستنی

محبوب ترین غذاهای جهان بستنی

بستنی یک خوراکی منجمد است که به طور معمول به عنوان یک میان وعده یا دسر خورده می‌شود. بستنی اغلب از محصولات لبنی مانند شیر و خامه به همراه انواع میوه‌ها و سایر طعم دهنده‌ها ساخته می‌شود. این خوراکی خوشمزه معمولا به وسیله نیشکر، شیره ذرت و چغندر قند شیرین می‌شود. بستنی نتیجه مخلوط کردن مواد ذکر شده توسط دستگاه‌های ویژه در دمای پایین است که منجر به تولید یک فوم صاف و نیمه جامد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه‌ بستنی خانگی

۱۰ مدل بستنی پر طرفداری که باید آن‌ها را بشناسید

دسر بستنی خنک گیاهی برای داغ‌ترین روزهای تابستانی شما

رکورد گینس برای بزرگ‌ترین بستنی جهان

آفوگاتو، زمانی برای ملاقات اسپرسو و بستنی

بستنی های شادی آور

۹- کوکی شکلات چیپسی(Chocolate chip cookie)

کوکی با تکه های شکلات

کوکی شکلات چیپسی نوعی کوکی است که در ایالات متحده تولید شده و چیپس‌های شکلاتی را به عنوان عنصر مشخصه در آن به کار می‌برند. دستورالعمل سنتی آن، ترکیبی از خمیر کره‌ای و قهوه‌ای رنگ، به همراه چیپس شکلات نیمه شیرین است. امروزه تغییراتی در دستورپخت آن ایجاد شده و  انواع شکلات و مواد اضافی مانند  آجیل‌ها در تهیه آن استفاده می‌شود.

۱۰- چیزکیک

محبوب ترین غذاهای جهان

چیزکیک یا کیک پنیر نوعی شیرنی چند لایه است. اصلی‌ترین و ضخیم‌ترین لایه آن شامل ترکیبی از پنیر نرم و تازه، (معمولا پنیر خامه‌ای یا ریکوتا)، تخم مرغ و قند است؛ و یک لایه نازک اسفنج. کیک پنیر با شکر شیرین می‌شود. آن را می‌توان به روش‌های متفاوت و با کمک طعم دهنده‌های مختلف تهیه کرد. مثل استفاده از سس میوه، شربت شکلات، آجیل و ترکیب با انواع کوکی‌ها و پای‌های میوه.

بیشتر بخوانید:

کافه‌ای به سبک قنادی‌های فرانسوی

راز داستان کیک عروسی

 

 

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.