خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / لذت پخت ماهی در خانه با این ترفندهای ساده دو چندان می‌شود!
ترفندهای ساده پخت ماهی در خانه

لذت پخت ماهی در خانه با این ترفندهای ساده دو چندان می‌شود!

تمام چیزی که برای پخت ماهی در خانه نیاز دارید، از چگونگی انتخاب تازه‎‌ترین محصول تا رسیدن به آن پوسته ترد و طلایی اینجاست.
پخت ماهی می‌تواند ترسناک باشد. این یک پروتئین ارزان نیست؛ بنابراین شما اصلا نمی‌خواهید آن را خراب کنید. نگران نباشید. ما ۱۲ نکته کاربردی برای پخت ماهی در خانه را اینجا گردآوری کردیم. پس اعتماد به نفس بیشتری داشته‌ باشید و این مطلب از مجله فیدیلیو را تا انتها دنبال کنید. شما می‌توانید انجامش دهید!

۱- اطمینان حاصل کنید که تازه‌ترین ماهی را می‌خرید

ترفندهترفندهای ساده پخت ماهی در خانه؛ خرید محصول تازهای ساده پخت ماهی در خانه

زمان خرید ماهی تازه توجه کنید که آن رایحه ملایمی دارد. پس از هرچیزی که بیش از حد بوی ماهی می‌دهد، اجتناب کنید. چشم‌ها باید شفاف و آبشش‌ها قرمز متمایل به صورتی باشند. اگر هرکدام ازآنها اینطور به‌نظر نمی‌رسد از خرید آن صرفه نظر کنید.

۲- از فروشنده درخواست کنید تا استخوان‌های ماهی را خارج کند

استخوان‌های پین ماهی تیغ‌های باریکی هستند که در دو طرف ستون فقرات آن قرار‌گرفته‌اند. این استخوان‌ها بسیار کوچک‌تر از آنی هستند که فقط با انگشتان بتوانید آنها را بردارید. بنابراین نیاز دارید که از مو‌چین، پنس جراحی یا دم باریک کوچک استفاده کنید. اگر این برای شما آزاردهنده است از فروشنده بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

۳- از ماهی‌های یخ‌زده نترسید

 ترفندهای پخت ماهی ، خرید ماهی های یخ‌ زده با کیفیتی مشابه

درحالی که ممکن‌است برخی از افراد تصور کنند فیله‌های ماهی منجمد کیفیت پایین‌تری دارند، اما همیشه اینطور نیست.
بسیاری از ماهی‌ها در دریا یخ‌زده هستند؛ یعنی بلافاصله پس از صید آنها را منجمد می‌کنند. بیشتر ماهی‌های تازه‌ای که از فروشگاه‌ها خریداری می‌کنید در واقع ماهیان منجمدی بودند که یخ آنها ذوب شده‌است. پس از خرید مواد منجمد نترسید! آنها ارزان‌تر، آسان‌تر برای نگهداری و اغلب با کیفیتی مشابه یا بالاتر هستند.

۴- به محض رسیدن به خانه آنها را به طور صحیح نگهداری ‌کنید

از آنجا که ماهی به سرعت خراب می‌شود، مهم است که هنگام ورود به خانه فورا آنها را بسته‌بندی و فریز کنید. یک راه عالی برای این کار، انتقال ماهی به داخل کیسه‌های Ziploc (زیپ‌دار) و قراردادن آنها روی یک کاسه پر از یخ است. به‌این ترتیب آنها تازه و سرد می‌مانند.

۵- اگر  تازه شروع به پخت ماهی کردید، از کاغذ پاپیلوت استفاده کنید

 ترفندهای پخت ماهی ، استفاده از کاغذ پاپیلوت

آشپزی با پاپیلوت(نوعی کاغذ مومی برای پخت انواع گوشت) بسیار ساده است. این پاکت‌های کوچک، رطوبت را به دام انداخته و فیله را به آرامی بخارپز می‌کند.
همچنین این از خشک‌شدن ماهی جلوگیری می‌کند. می‌توانید پاکت را با چاشنی‌های معطر مثل برش‌های لیمو، سبزیجات مختلف و سیر پر کنید.

۶- ماهی‌ها نمی‌توانند برای مدت طولانی مرینیت شوند

 ترفندهای پخت ماهی ، مرینیت کردن به اندازه ماهی

ماهی لطیف است و یک ماریناد بسیار اسیدی می‌تواند ماهی را “طبخ” کند که ایده‌آل نیست. مگر اینکه بخواهید سویچ(ceviche نوعی غذا که با ماهی خام تهیه‌می‌شود) درست کنید. ماهی‌های مناسب برای استیک (مانند ماهی شمشیری) می‌توانند به مدت یک تا دو ساعت مرینیت شوند، اما ماهی‌های فلس‌دار (مانند قزل آلا) نباید بیش از ۳۰ دقیقه مرنیت شوند.

۷-به‌منظور جلوگیری از پاره شدن ماهی روی یک اسپاتول ماهی سرمایه گذاری کنید

 ترفندهای پخت ماهی ،استفاده از اسپاتول ماهی

اسپاتول‌های ماهی بسیار نازک و انعطاف‌پذیر هستند. به این معنی که می‌توانند بدون آنکه فیله‌های ظریف پاره شوند، زیر آنها قراربگیرند.
این کار با یک اسپاتول معمولی خطر پاره یا جدا کردن تصادفی پوست را افزایش می‌دهد.

۸- ماهی را قبل از سرخ‌کردن کاملاً خشک کنید

یک قانون کلی برای هر نوع پروتئین، خشک کردن آن قبل از سرخ کردن است. مخصوصاً درمورد ماهی که مرطوب است.

بنابراین فوق العاده مهم است که از قبل فیله را با یک حوله کاغذی خوب خشک کنید.

۹- پوست ماهی را به درستی آماده کنید تا کاملا ترد و کریسپی شود

 ترفندهای پخت ماهی ،پخت صحیح پوست ماهی

برای رسیدن به این مقصود باید از تابه‌ای استفاده کنید که بتواند در برابر حرارت زیاد مقاومت کند(مانند چدن یا تابه استیل) و آن را به‌خوبی گرم کنید. زمانی که ماهی را به تابه اضافه می‌کنید، کمی آن را فشاردهید تا پوست فیله کاملاً ماهی‌تابه را لمس کند.

۱۰- از آرد فوری استفاده کنید

استفاده از آرد فوری به‌دست آوردن پوست ترد و خشک فیله را بسیار آسان‌ می‌کند. بعد از خشک کردن فیله، آن را به هر نوع ادویه دلخواه آغشته کرده و مقدار کمی از آرد فوری را روی آن بپاشید. این کمک می‌کند تا ماهی شما به یک رنگ طلایی زیبا و بافتی ترد برسد.

۱۱- اگر ماهی را کباب می‌کنید، آن را به مایونز آغشته کنید

مالیدن یک لایه نازک از مایونز بر روی فیله‌های بدون پوست می‌تواند مانع از چسبیدن آنها به میله‌های گریل شود و حتی به قهوه‌ای شدن ماهی نیز کمک می‌کند.

۱۲- وقتی که با پخت ماهی احساس راحتی کردید، یک ماهی کامل بپزید.

 ترفندهای پخت ماهی کامل

می‌توانید از فروشنده ماهی بخواهید که آن را برای برشته کردن آماده کند. (آنها می‌توانند آبشش‌ها و سایر محتویات درونی ماهی را خارج کنند.) بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که با هر نوع ادویه و چاشنی معطر دلخواه آن را مرینیت کنید.

می‌توانید حفره ایجاد شده را با چیزهایی مثل برش‌های لیمو، انواع سبزیجات و سیر پر کنید. سپس آن را به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۲۳۰درجه سانتی‌گراد بپزید.

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.