خانه / دسته‌بندی نشده / در سفارش آنلاین غذا رقابت بر سر چیست؟
سفارش آنلاین غذا
سفارش آنلاین غذا

در سفارش آنلاین غذا رقابت بر سر چیست؟

 

به نظر شما پشت ایجاد بسترهای آنلاین سفارش غذا چه هدفی پنهان شده؟ اصلا این کسب و کارها برای چه کسانی راه اندازی شده اند؟ کارمندان؟ خانم‌های خانه‌دار یا … ! بیایید با هم مشتریان این اپلیکیشن‌ها را بشناسیم. 

افراد شاغل خوب ارزش سفارش آنلاین غذا و غذای گرم خوردن را درک می‌کنند. چون اغلب شرکت‌های خصوصی وعده غذایی به نام صبحانه و ناهار ندارند و اگر در طول هفته غذای فردایتان را آماده نکنید، مجبور می‌شوید خودتان را با هله‌وهوله سیر کنید. حتی اگر غذا بپزید و بخواهید هرروز آن را در اداره یا شرکت میل کنید، طعم غذا دیگر شبیه روز قبلش نیست و تازگی همیشگی را ندارد.

البته فقط کارمندان مشتری پر و پا قرص سفارش آنلاین غذا نیستند! بلکه خانم‌های خانه‌داری که می‌خواهند اوقات فراغت بیشتری داشته باشند، کسانی که مهمان سرزده دارند و خانم‌هایی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند هم با کمک این استارتاپها می‌توانند همیشه غذای سالم و خانگی تهیه کنید. این اپلیکیشن‌ها برای فست فود دوست‌ها هم انواع و اقسام خوراکی دارند. فقط باید سفارشتان را ثبت کنید و آن را سر ساعت تحویل بگیرید؛ 

اما چطور غذا سفارش بدهیم؟ اینجاست که پای رقابت استارتاپهای سفارش آنلاین غذا به میان می‌آید. با شناخت نقاط رقابتی این بسترها می‌توانید غذایی که دوست دارید را از بهترین رستوران شهرتان سفارش دهید و پولتان را هوشمندانه خرج کنید.

رقابت سفارش آنلاین غذا با تخفیف‌های بیشتر

تخفیف دادن اولین قدم برای ترغیب کاربران برای خرید آنلاین غذا است. مگر می‌شود مشتری چلوکباب یک رستوران مشهور را با 30 درصد تخفیف ببیند و نخرد؟ اگر این تخفیف‌ها را به صورت دوره‌ای انتخاب کنید و غذایتان را از رستورانی سفارش دهید که تصمیم گرفته این بار سود کمتری ببرد، می‌توانید برای سفارش آنلاین غذا ماه آینده خودتان هم ذخیره مالی خوبی پس‌انداز کنید.

اما این کار را که خود رستوران از طریق پیامک و وب‌سایت و اپلیکیشن خودش هم می‌تواند انجام دهد و کاربران می‌توانند از همین طریق غذای دلخواهشان را سفارش دهند، نه از طریق سوپر اپها و استارتاپهای فعال در این حوزه! پس چرا مردم از این برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها برای خریدن غذاهای تخفیف‌دار استفاده می‌کنند؟

اگر یک استارتاپ فعال در این زمینه را مد نظر داشته باشید و رستوران‌ها و فست فودهای فعال در آن را به دقت ارزیابی کنید، کاملاً دلیل این انتخاب مشخص می‌شود. تخفیف‌های رقابتی رستوران‌ها در این بسترها و رقابت آن‌ها در حفظ کیفیت غذا علی‌رغم تخفیف‌های قابل توجه، دلیل موفقیت استارتاپهای فعال در این زمینه است. البته به شرطی که بستری که برای این کار راه‌اندازی شده واقعاً روی رستوران‌ها، تخفیف‌های دوره‌ای آن‌ها، کیفیت غذا و نحوه ارسال غذا نظارت کند.

خرید آنلاین غذا و رقابت در تعداد رستوران‌ها

اگر فقط غذا را از رستوران سر کوچه خودتان سفارش می‌دهید و هرگز حاضر نیستید تجربه جدیدی در این راه داشته باشید، باید بدانید در بازی پرسود سفارش آنلاین غذا بازنده خواهید شد! چون استارتاپهای فعال در زمینه سفارش غذای آنلاین راه‌اندازی شده‌اند تا رقابت بین رستوران‌ها را پررنگ کنند. 

در این اپلیکیشن‌ها فقط یک رستوران که مختص کسب و کار خانوادگی مالک استارتاپ یا دوستان وی است دیده نمی‌شود. بلکه تمام رستوران‌ها و فست فودهای درجه یک شهر کنار هم قرار گرفته‌اند تا انتخاب را برایتان آسان کنند. هر رستوران با یک منو، یک قیمت و یک کیفیت خاص از خدمات سعی می‌کند خودش را به عنوان رهبر بازار معرفی کرده و سفارش‌های آنلاین غذا را به سمت خودش جذب کند.

سفارش آنلاین غذا و رقابت در تنوع سفارش‌ها

برخی رستوران‌های سنتی مشکلی بزرگ‌تر از جای تنگ و عدم رعایت نکات بهداشتی داشتند. مالک این کسب و کارها معتقد بودند که تمرکز روی یک نوع از خدمات آن‌ها را موفق‌تر می‌کند. به همین خاطر وقتی وارد کبابی می‌شدید، فقط یک یا دو نوع کباب را می‌توانستید سفارش دهید و برای غذاهای سنتی هم منو به غذاهای پرفروشی مانند قورمه‌سبزی یا خورشت قیمه محدود می‌شد! پس چطور یک خانواده با سلیقه‌های غذایی مختلف می‌توانستند از رستوران دلخواهشان غذا سفارش دهند؟

اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا این امکان را برای همه فراهم کرده که به رستوران‌های متنوع با منو غذایی گسترده دسترسی داشته باشند. با توجه به اینکه تمام فرآیند خرید غذا، پرداخت پول و تحویل غذا در این بستر به صورت آنلاین انجام می‌شود، افراد مختلف با سلیقه‌های مختلف می‌توانند هر مدل غذایی که دلشان می‌خواهند را سفارش دهند و یک سفره رنگارنگ با غذاهای سنتی، غذاهای مخصوص گیاهخواران و… داشته باشند

رقابت در طراحی سایت و اپ خرید آنلاین غذا

برای غذا خوردن در رستوران چقدر به فضای داخل آن و نوع طراحی که دارد اهمیت می‌دهید؟ آیا جز این است که گاهی حتی قیمتی که برای غذا می‌پردازید بیشتر برای فضای رستوران است تا کیفیت و نوع غذای آن؟ رستورانی که مبلمان یا میز و صندلی‌های خوبی برای نشستن و غذا خوردن دارد، همیشه تمیز است و بوی بد از فضای داخل آن به مشام نمی‌رسد و از همه مهم‌تر امکان صرف غذا در آرامش خاطر را برای مراجعه کنندگانش فراهم می‌کند، ده هیچ از رستوران‌هایی که به این نکات اهمیت نمی‌دهند جلو هستند.

برای استارتاپهای فعال در زمینه خرید آنلاین غذا، وب‌سایت و اپلیکیشن دقیقاً به همان اندازه مهم هستند. غذا چیزی نیست که فقط یک عده خاص مخاطب آن باشند؛ بنابراین استارتاپ فعال در زمینه سفارش آنلاین غذا باید اپلیکیشن و سایتی داشته باشد که ضمن زیبا و جذاب بودن، ساده باشد و بتواند کاربران را به خوبی برای سفارش دادن یا پیگیری سفارش‌هایشان راهنمایی کند. پس یک تیم حرفه‌ای و تمام‌عیار نیاز است که صفر تا صد رفتار کاربر را برای رسیدن به هدفش که همان سفارش و تحویل غذا به صورت آنلاین است در نظر بگیرد، سپس اپلیکیشن و سایت را بر اساس راحتی کاربران طراحی و به روز کند.

رقابت در امتیازدهی برای رستوران‌ها

کدام رستوران بهتر است؟ این سوال را کسانی که اولین بار است می‌خواهند از یک سوپر اپ برای سفارش آنلاین غذا استفاده کنند از خودشان می‌پرسند. البته افرادی که از همان همیشگی خسته شده‌اند و قصد دارند خارج از برنامه عمل کنند هم گاهی در انتخاب رستوران خوب دچار تردید می‌شوند. چون به محض باز کردن صفحه سفارش آنلاین غذا، یک لیست بلند بالا از رستوران‌ها و فست فودهای سطح شهر برایشان نمایش داده می‌شود.

برای اینکه کاربران راحت‌تر بتوانند رستوران خودشان را انتخاب کنند، نیاز به یک معیار حرفه‌ای اعتبارسنجی دارند. چه معیاری با ارزش‌تر از اعتبار و امتیازی که بقیه افراد به آن رستوران یا فست فود داده‌اند؟ پس یکی دیگر از نقاطی که استارتاپهای فعال در زمینه غذا بر سر آن کشمکش دارند رستوران‌های مطرح ستاره‌دار است. چون این رستوران‌ها فقط در یک سایت حضور ندارند و برنده این رقابت کسی است که بتواند بالاتر از بقیه باشد.

رقابت در نحوه ارسال غذا توسط رستوران

تا به حال غذای آنلاین سفارش داده‌اید و موقع تحویل با قاطی شدن پلو و خورشت، ریختن روی پیتزا یا حتی از بین رفتن کامل پک غذا مواجه شده‌اید؟ در این زمان فقط و فقط می‌توانید از پیک شکایت کنید و به وی امتیاز منفی بدهید، اما دیگر نه پولی دستتان می‌رسد نه غذایی! پس نقش پیک حتی از نقش رستوران هم در سفارش آنلاین غذا مهم‌تر است. به همین خاطر است که استارتاپهای فعال در این زمینه همیشه به دنبال انتخاب بهترین موتورسوارها برای ارسال غذای سالم و گرم برای مشتریانشان هستند و برد با کسی است که بتواند یک تیم از پیک‌های حرفه‌ای را برای این کار انتخاب کند.

https://snapp.ir/online-food-delivery

درباره safoora makhmalbaf