خانه / دسته‌بندی نشده / ته چین ماست یونانی می‌ماس
ماست یونانی می‌ماس

ته چین ماست یونانی می‌ماس

ماست یونانی می‌ماس یکی از محصولات مغذی و پرطرفدار برند معروف می‌ماس است که ارزش تغذیه ای و غلظت بسیار بالایی دارد. ماست یونانی تقریبا دو برابر ماست معمولی پروتئین دارد که این ویژگی سبب محبوبیت آن در بین افرادی که از رژیم‌های غذایی لاغری پیروی می‌کنند شده است. به علاوه کم تر بودن میزان هیدوکربات موجود در این ماست نسبت به ماست‌های معمولی آن را در بین افرادی که مبتلا به انواع دیابت هستند محبوب ساخته است.

از دیگر مزایای ماست یونانی سه برابر بودن میزان کلسیم آن و در نتیجه فواید استخوان سازی بیشتر آن و کم تر بودن میزان سدیم موجود در آن به نسبت ماست معمولی است. در ادامه این مطلب در بخش سوشیال بار در مجله فیدیلیو با طرز تهیه ته چین ماست یونانی می‌ماس در کنار شما هستیم.

می دونستی تا حالا ته چین واقعی نخوردی؟ ته چین واقعی اونیه که با ماست یونانی می ماس درست شده باشه. ‌ • زمان آماده سازی مواد اولیه، پخت و انتظار آن در حدود ۱ساعت و ۲۰دقیقه میباشد. • توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۴نفر مناسب میباشد. ‌ • مواد لازم ۱- برنج آبکش شده سه لیوان ۲- زرده تخم مرغ دو عدد ۳- ماست یونانی می ماس نصف لیوان ۴- زعفران دم کرده نصف لیوان ۵- مرغ پخته و ریش شده دو لیوان ۶- نمک و دارچین به مقدار لازم ‌ • طرز آبکش کردن برنج ‌ برای آبکش کردن برنج، اون رو از قبل سه چهار ساعت با نمک زیاد خیس میدیم. بعد آبش رو خارج میکنیم و برنجها رو آب میکشیم تا نمک اضافیش بره. بعد در قابلمه حدود پنج لیوان آب رو به جوش میاریم و برنجهای خیس داده شده رو با مقدار کمی نمک در آب جوش میریزیم و میذاریم که بجوشه. مرغ رو همیشه بهتره در آب کم بپزین اینطوری تمام طعمش رو به خودش میگیره و به آبش نمیده و خوشمزه تر میشه. مرغ رو در مقدار کمی آب با پیاز و کمی نمک و زردچوبه و دارچین (در صورت تمایل) روی حرارت ملایم میگذاریم که بپزه و بعدش ریش ریش میکنیم. ‌ • طرز دم کردن زعفران ‌ زعفران رو در آب جوش میریزیم و میگذاریم تا حدود نیم ساعت دم بکشه. ‌ • مهمترین قسمت ته چین مرغ همون ته دیگش هست ‌ ماست یونانی می ماس و زرده تخم مرغ و نصف زعفران دم کشیده رو با تقریبا نصف مقدار از برنجی که داریم مخلوط میکنیم و در قابلمه نچسبی که کفش رو از قبل چرب کردیم میریزیم. بعدش هم مقداری از مرغهای ریش شده رو روش میچینیم. و روی اون رو یک لایه از برنج و زعفران میریزیم و روی اون رو مرغ های ریش شده میچینیم و اونقدر این کارو تکرار میکنیم تا مرغ و برنجمون تموم شه بعدش هم روش رو کاملا با قاشق فشار میدیم تا مواد فشرده بشه و بعدش روی حرارت ملایم میگذاریم تا دم بکشه. اگر دوست داشته باشین میتونین از زرشک و خلال بادام و پسته خیس داده و تفت داده در لایه ها استفاده کنین. در انتها کمی زیرش رو زیاد میکنیم تا ته دیگش بگیره و بعد از یک دقیقه زیرش رو خاموش میکنیم. ‌ وقتی که دم کشید برای اینکه راحت و یکدست از کف قابلمه جدا شه پشت قابلمه رو کمی آب سر میزنیم و بعد در ظرفی قابلمه رو برمیگردونیم تا ته چین کامل و یکدست برگرده. ‌ #می_ماس #ته_چین #تهیه_غذا #کدبانو

A post shared by مى ماس (@mimas.ir) on

ته چین با ماست یونانی می‌ماس

همان گونه که پیشتر نیز اشاره کردیم ماست یونانی می‌ماس یکی از محصولات مغذی و پرطرفدار این برند است. شرکت می‌ماس در پستی که اخیرا در صفحه اینستاگرام رسمی‌ این برند منتشر کرده است طرز تهیه ته چین با استفاده از ماست یونانی می‌ماس را آموزش داده است. البته به گفته برند می‌ماس اگر تا کنون با ماست یونانی ته چین نخورده باشید انگار اصلا ته چین واقعی نخورده اید. شرکت می‌ماس در این پست اظهار کرده ته چین واقعی فقط با ماست یونانی می‌ماس تهیه می‌شود.

البته به حق هم غلظت ماست یونانی تاثیر بی نظیری در تهیه ته چین ایجاد می‌کند. در ادامه طرز تهیه ته چین با ماست یونانی می‌ماس را برایتان قرار داده ایم. توجه داشته باشید این ته چین برای مصرف ۴ نفر مناسب است و در مدت زمان کمتر از یک ساعت و نیم آماده می‌شود.

مواد لازم

  • برنج آب کش شده سه لیوان
  • زرده تخم مرغ دو عدد
  • ماست یونانی می‌ماس نصف لیوان
  • زعفران دم کرده نصف لیوان
  • مرغ پخته و ریش شده دو لیوان
  • نمک و دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا ماست یونانی می‌ماس را با زرده‌های تخم مرغ و نصف مقدار برنجی که داریم مخلوط می‌کنیم و در قابلمه نچسبی که از قبل چرب کرده ایم می‌ریزیم. سپس روی آن را با مقداری از مرغ‌های ریش شده می‌پوشانیم. اکنون روی آن‌ها یک لایه برنج و زعفران دم کشیده می‌ریزیم و دوباره لایه ای مرغ ریش شده و این کار را تا تمام شدن کامل مواد ادامه می‌دهیم. پس از این که همه مواد را به صورت لایه لایه چیدیم با یک قاشق روی آن‌ها را فشار می‌دهیم تا مواد به خوبی به هم فشرده شوند. حالا می‌توانید آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد.

در صورت نیاز می‌توانید در میان لایه‌ها از زرشک و خلال بادام و پسته تفت داده شده نیز استفاده کنید. زمانی که برنج دم کشید حرارت زیر آن را به مدت یک دقیقه زیاد کنید تا ته دیگ آن حسابی بگیرد و خوشمزه شود. سپس حرارت را خاموش کنید و غذا را در ظرف مورد نظر برگردانید. برای این که ته چین شما درسته و کامل در ظرف برگردد بهتر است پس از دم کشیدن غذا ته قابلمه را کمی‌ آب سرد بریزید. این هم ته چین خوشمزه شما با ماست یونانی می‌ماس. نوش جان.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.

یک نظر

  1. آشپزی حرفه ای ترین شکل مهندسیه 🙂