خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / بهترین رستوران ها برای افطاری و ضیافت افطار در ماه رمضان

بهترین رستوران ها برای افطاری و ضیافت افطار در ماه رمضان

ما عادت داریم برای هر برنامه و مناسبت ملی و مذهبی آداب رسوم غذایی داشته باشیم، از عید نوروز تا ماه محرم و صفر هر کدام به خوراک‌ و غذای مخصوص به خود معروف هستند. اما در این بین ضیافت افطار در شب‌های ماه رمضان با دیگر برنامه‌های غذایی مناسبت‌های دیگر کاملا فرق دارد. سفره‌ای که در آن از آش و حلیم به چشم می‌خورد تا نان پنیر سبزی، از چای و خرما تا شله زرد و فرنی و برش‌های هندوانه که همچون نگینی در این سفره‌ها می‌درخشند، بله رمضان ماه برکت و میهمانی خداوند است.

در این ماه بازار میهمانی‌های افطار بسیار داغ است و در این ایام و به دلیل مشغله زیاد و برای راحتی و اطمینان بیشتر، بسیاری میزبانی ضیافت خود را به رستوران‌های معروف شهر می‌سپارند تا با خیال راحت لذت حداکثری از این شب‌های بهاری ببرند. در این گزارش ۱۰ تایی از مجله فیدیلیو قرار است ۱۰ تا از بهترین کافه رستوران‌های تهران برای ضیافت افطاری را به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

۱- رستوران مجلل هتل وزرا

یکی از لذت بخش‌ترین برنامه‌ها برای ضیافت افطاری ماه رمضان برپایی آن بصورت بوفه افطار است و چه جایی بهتر از یک هتل خوب برای صرف این ضیافت جذاب به صرف دنیایی از خوراکی خوشمزه و جذاب. رستوران هتل وزرا یک بوفه پر پیمان برای این ضیافت یک ماهه در نظر گرفته است. از بوفه سرد تا بوفه دسر و انواع کیک و شیرینی و …، انواع نوشیدنی گرم و سرد تا بشقابی از انواع میوه‌های بهاری، سالادهای جذاب و گوناگون و چندین مدل غذای ایرانی جذاب، همه این‌ها یک بوفه افطاری جذاب را در رستوران هتل وزرا گرد هم پدید می‌آورد که باید رفت و به آن دل سپرد.

برای مشاهده آدرس، منو و مشخصات رستوران مجلل هتل وزرا بر روی نام رستوران کلیک کنید

۲– تهران بین

این بار ضیافت افطاری با چشم اندازی به چهار گوشه تهران منتظر ماست. رستوران لوکس تهران بین با چهار بخش مجزا (کافه، رستوران، سالن CIP و سالن VIP) با پارکینگ و آسانسور اختصاصی و همچنین انواع غذاهای ناب و خوشمزه ایرانی و فرنگی یکی ار بهترین میزبان‌های ضیافت افطار در ماه رمضان خواهد بود.

برای مشاهده آدرس، منو و مشخصات رستوران تهران بین بر روی نام رستوران کلیک کنید

۳– هانی اندرزگو

دیگر نزدیک به چهل سال است که همه ما اسم و رسم رستوران هانی را می‌شناسیم، یکی از با کیفیت‌ترین سلف سرویس‌های ایران که آوازه آن به همه جا رسیده است. این بار هانی و در شعبه اندرزگوی خود میزبان ضیافت افطاری شما خواهد بود، از سینی افطار پر و پیمانی که شامل آش و حلیم و شله زرد و نان و پنیر سبزی می‌شود تا انواع چلو خورش و پلوهای ناب و اصیل ایرانی، با پارکینگ اختصاصی و سالنی با ظرفیت ۱۲۰ نفر آماده پذیرایی از میهمانی و ولیمه‌های رمضانی شما خواهد بود.

برای مشاهده آدرس، منو و مشخصات رستوران هانی اندرزگو بر روی نام رستوران کلیک کنید

۴-نگیما

تفاوتی ندارد، چه دورهمی افطاری شما رسمی و خانوادگی باشد چه دوستانه و خودمانی، چه برای افطار یک سینی سنتی ایرانی میل داشته باشید چه یک سینی مزه به روز و مدرن و اینکه برای شام بعد از افطار هوس یک کباب برگ و کوبیده یا شیشلیک کرده باشید یا اینکه دلتان در این ماه رمضان لک زده باشد برای یک استیک ترد و آبدار و خوشمزه، رستوران نگیما در قیطریه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای یک ضیافت افطاری در ماه رمضان شما خواهد بود

برای مشاهده آدرس، منو و مشخصات رستوران نگیما بر روی نام رستوران کلیک کنید

۵-ایوان سالار

یکی دیگر از پیشنهادات جدید و جذاب برای صرف افطار و برپایی ضیافت شام رمضان و دورهمی شبانه بهاری، رستوران ایرانی ایوان سالار در محدوده شهرک غرب است. رستورانی زیبا با غذاهای ایرانی جذاب، از دیزی مخصوص گرفته تا انواع کباب لذیذ با چلو کره ناب ایرانی. منوی ویژه افطار این رستوران را نباید از دست داد، سینی جذاب افطاری ایوان سالار ترکیب مزه‌های خاص رمضانی است که لذت دورهمی این شب‌ها را بیش از پیش اضافه می‌کند.

برای مشاهده آدرس، منو و مشخصات رستوران ایوان سالار بر روی نام رستوران کلیک کنید

۶-زیرزمین

ضیافت افطار با طعم و مزه‌های متفاوت را باید در رستوران زیرزمین تجربه کرد. با کباب‌ها و نان‌های هندی فرد اعلا و پر پیمان و جذابی که برای ما سرو می شود، سرویس دهی عالی باعث می‌شود که زیر زمین به یکی از بهترین رستوران‌های برای ضیافت افطار ماه رمضان تبدیل شود که بتوان با خیال راحت در آن میهمانی افطاری برگذار کرد.

برای مشاهده آدرس، منو و مشخصات رستوران زیرزمین بر روی نام رستوران کلیک کنید

۷-رستوران بارکو

رستوران گیلانی بارکو یکی دیگر از رستوران هایی است که پذیرای شما در ماه رمضان از افطار تا اذان صبح (سحر ) میباشد. بارکو علاوه بر کلیه غذاهای منو، حلیم، آش و شله زرد را هم در ماه رمضان به منوی خود اضافه کرده است و از ساعت ۱۲ظهر نیز فقط جهت بیرون بر غذا ارسال مینماید. بارکو همه روزه تا سحر باز است و اگر از ساعت یک شب تا سحر به این رستوران سر بزنید ۲۰درصد تخفیف ویژه برای شما در نظر گرفته شده است.

برای مشاهده آدرس، منو و مشخصات رستوران بارکو بر روی نام رستوران کلیک کنید

۸-عمارت خانه پدری

یکی از کافه های منحصر بفرد برای شب های ماه رمضان، عمارت خانه پدری است که با عطر و طعم خانه های قدیم پدر و مادر های ایرانی، حس بسیار خوبی را منتقل می کند. این کافه با منوی جدیدی از غذاهای ایرانی و سنتی، برنامه ریزی ویژه ای برای پذیرایی از میهمانان عمارت در ماه رمضان تدارک دیده و از افطار تا قبل از سحر پذیرای شما عزیزان است. جالب اینکه این کافه دارای یک طبقه مستقل برای برگزاری میهمانی های بزرگ و خانوادگی است تا شب های فوق العاده ای برای شما رقم بخورد. همچنین غذا های خوشمزه ای هم مخصوص سحری در نظر گرفته تا با خیال راحت در این کافه، ساعت های لذت بخشی داشته باشید.

برای مشاهده آدرس، منو و مشخصات رستوران عمارت خانه پدری بر روی نام رستوران کلیک کنید

۹-رستوران حس توران

اگر دوست دارید برای دورهمی ضیافت افطار به یک رستوران کاملا متفاوت یا یک صحنه تئاتر کلاسیک بروید به شما حستوران را پیشنهاد میکنیم. در حستوران برای این ماه علاوه بر منوی مخصوص افطار (که شامل غذا و پیش غذاهای مرسوم افطار از شهرهای مختلف ایران است) برای شام بجای منوی غذا با آلبوم غذایی از سراسر ایران روبرو هستید. از سه پیاله مزه تا ته انداز و از دنده کباب تا ته تغاری های جذاب و خوشمزه با گارنیش های متفاوت. حستوران یک رستوران لوکس با قیمت بالا است که فضا و سرویس دهی متفاوت آن مناسب برای ضیافت افطاری البته از نوع خاصش است.

برای مشاهده آدرس، منو و مشخصات رستوران حس توران بر روی نام رستوران کلیک کنید

۱۰-سفره خانه سنتی عالی قاپو

اگر دوست دارید ضیافت افطاری خود را سنتی و با موزیک زنده برگذار کنید سفره خانه سنتی عالی قاپو یکی از انتخاب‌های شما می‌تواند باشد، میز مزه اردور، سینی‌های کباب و خورش ایرانی و سرویس چای و زولبیا بامیه ترکیبی از بهترین‌ها در فضایی سنتی و مناسب برای میهمانی‌های ویژه رمضان.

برای مشاهده آدرس، منو و مشخصات سفره خانه سنتی عالی قاپو بر روی نام سفره خانه کلیک کنید

 

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.