خانه / تاپ / اژدهای طلایی میراث دار اولین رستوران چینی تهران

اژدهای طلایی میراث دار اولین رستوران چینی تهران

ذائقه ما غذا دوستان و رستوران‌گردها مدیون خیلی از اولین‌هاست. مثلا اولین رستورانی که پیتزا را به ما معرفی کرد یا اولین جایی که برای ما سوپ پیاز فرانسوی سرو کرد یا خیلی از اولین‌های دیگر. یکی از این نخستین‌ها، اولین رستورانی است که ما را با طعم و مزه بینظیر غذاهای چینی آشنا کرد. در این گزارش از مجله فیدیلیو سری زدیم به رستوران چینی اژدهای طلای، رستورانی تمام چینی که وارث ۵۰ سال تجربه غذای چینی در ایران است.

اژدهای طلایی نسل اول رستوران‌های چینی

رستورانی که ۵۰ سال سابقه و تجربه طبخ و سرو غذاهای چینی داشته باشد گنج گرانبهایی است که حتما باید آن را مزه کرد. تصور اینکه ۵۰ سال پیش این مواد اولیه نایاب را با چه سختی‌ برای آماده سازی خوارک‌هایشان تهیه می‌کردند چیز جذاب و نادری است. زمانی که عموم مردم به دنبال یک پرس چلوکباب بازار بودند این رستوران چینی اژدهای طلایی بود که سطح کیفی ذائقه چشایی ما را به مرحله جدیدی ارتقا داد. این رستوران از سال ۱۳۴۷ با سرآشپزان چینی شروع به کار کرده و پس از پنجاه سال با چند جابجایی اکنون به محله قیطریه رسیده است.

محله چینی‌ها در قیطریه

طراحی داخلی، موزیک چینی، کاغذهای دیواری و حتی ظروف سرو غذا آمبیانس و فضایی را در این رستوران پدید آورده که اینجا را شبیه یک چین کوچک کرده است. دکوری که تماما از چین آمده است، ظروف چینی بینظیری که چند دهه عمر دارند و در سال‌ها پیش با کشتی به ایران رسیده‌اند. اینجا خود چین است، با غذای سالم، مزه‌های جدید و متنوع، آن هم با آداب و رسوم چینی. رنگ قرمز جذاب اینجا، فضای بکر و اصیل داخلی در کنار هویت قدیمی و اصیل، اژدهای طلایی را به یکی از ناب‌ترین رستوران‌های فرنگی ایران تبدیل کرده است.

چاپ سویی با چاپ استیک

مکتب غذای چینی شاید قدیمی‌ترین مکتب غذایی جهان باشد، بسیاری از اولین‌های دنیا غذا و نوشیدنی در چین اتفاق افتاده است. این روزها غذای چینی به دلیل ماهیت سالم و دارا بودن مواد مغذی و مفیدش از محبوب‌ترین و پر طرفدارترین غذاهای جهان است. سابقه و تجربه اژدهای طلایی باعث شده این رستوران پرطرفدارترین غذاها و خوراک‌های چینی را که تا جای ممکن به سلیقه و ذائقه ما نزدیک است سرو کند. غذاهایی که هم با طعم مزه اصیل چینی برای حرفه‌ای ها سرو می‌شود و هم با طعم مزه ملایم برای کسانی که تجربه‌های نخستشان است.

منوی اینجا از سوپ و پیش غذا شروع می‌شود و شامل خوشمزه‌ترین غذاهای چینی است، کلکسیونی از طعم‌ها و مزهای اصیل چینی. سوپ تند از پرطرفدارهای اژدهای طلایی است که شما را برای یک سفره خوشمزه به دنیای مزه‌های چینی آماده می‌کند. پس از این سوپ اِگ و اسپرینگ رول‌های چینی با آن تردی و تندی شما را به اشتها آورده تا بتوانید انواع خوراک‌های اینجا را با لذت بیشتری میل کنید.یکی از نکات جالب رستوران اژدهای چینی نحوه آموزش دادن استفاده از چوب‌های غذاخوری یا چاپ استیک است، چوب‌هایی که بعد از آموزش بعنوان یادگاری به شما داده می‌شود تا این خاطره خوشمزه را همیشگی کنید.

رستوران چینی و نودل کریسپی

 

نودل و سوپ نودل از معروفترین غذاهای چینی در جهان هستند. نودل ها بصورت سرخ شده با چاشنی مرغ، بیف و سبزیجات یک لذت تازه غذایی است برای شمایی که تا بحال تجربه غذای چینی نداشته‌اید. در کل ما ایرانی‌ها با غذاهای کریسپی میانه بسیار خوبی داریم و نودل سرخ شده برایمان خیلی جالب خواهد بود. برنج سرخ شده هم یکی دیگر از شاهکار‌های غذای چینی است، جایی که جشنواره‌ای از طعم‌ها و مزه‌های مختلف را در دهانتان تجربه خواهید کرد.

برنج‌هایی که با غذاهای اصلی اینجا که شامل سه بخش ماکیان، دریایی و بیف است. اگر تجربه غذای آسیا شرقی نداشته باشید رستوران چینی اژدهای طلایی بهترین مکان برای آشنایی با این طعم و مزه‌ها است.

میهمان نوازی به سبک چینی

رستوران اژدهایی چینی گرچه رستوران قدمت دار و با سابقه‌ای است اما برای آنانی که به غذا اهمیت می‌دهند همیشه یک تجربه تازه و نو است، تجربه از جنس شرق آسیا. اینجا یک محله چینی و یک رستوران کم نظیر در سبک کاری خودش است. قطعا اژدهای طلایی از اسمهایی است که در لیست رستورانگردی هر غذا دوستی باید جای داشته باشد و باید هر چه زودتر آن را تجربه کرد تا جای خالی یکی از رستوران‌های محبوب غذایی خودمان را با طعم خوشمزه چینی پر کنیم.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات اژدهای طلایی اینجا را کلیک یا لمس کنید

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.