خانه / کلینیک غذا / زندگی سالم / فواید نوشیدن آب
فواید نوشیدن آب

فواید نوشیدن آب

فواید نوشیدن آب به قدری زیادند که احتمالا همه شما از آن با خبرید. از آن جا که بیشتر وزن بدن انسان از آب تشکیل شده است، تامین مداوم این ماده حیاتی در بدن نقش عمده‌ای ایفا می‌کند. بدن شما به طرق مختلف از جمله دفع و یا عرق کردن مدام در حال از دست دادن آب خود است. پس این وظیفه شماست که روزانه با نوشیدن مقدار معینی آب این نیاز بدن خود را تامین کنید.

نوشیدن آب برای بسیاری از افراد موضوع پیش پا افتاده‌ای است اما بهتر است بدانید که کمبود آب در بدن شما زیان‌های بسیاری به بار می‌آورد.

نوشیدن آب فراوان در طول روز، اول از همه سبب می‌شود پوست صاف و شفافی داشته باشید. علاوه بر آن با نوشیدن آب کافی احساس سیری بیشتری به دست می‌آورید و کمتر غذا می‌خورید. در نتیجه به کاهش وزن بدن کمک شایانی می‌کند. علاوه بر آن سوخت و ساز بدن نیز با نوشیدن آب بهتر می‌شود.

بسیاری از ما با وجودی که از فواید معجزه آسای این ماده حیاتی خبر داریم اما به دلایلی آن را در برنامه روزانه خود قرار نمی‌دهیم. ما تنها زمان‌هایی آب می‌نوشیم که احساس تشنگی کنیم و یا قهوه خورده باشیم. همیشه فواید آب را می‌شنویم اما کو گوش شنوا؟

البته برای بسیاری از ما نوشیدن آب موضوع مهمی‌ است اما بسیاری از مواقع فراموش می‌کنیم که آب کافی در طول روز بنوشیم. در این مقاله سعی کردیم شما را با ترفند ساده‌ای آشنا کنیم که شاید در مصرف آب بیشتر به کمک‌تان بیاید پس با ما در مجله فیدیلیو همراه باشید.

فواید نوشیدن آب و ترفندهایی برای بیشتر نوشیدن

برای شروع این چالش کافیست چند روبان رنگی تهیه کنید و هر صبح آن‌ها را دور بطری آب خود ببندید. هر بار که بطری آب را کامل می‌نوشید یکی از روبان‌ها را باز کنید. این چالش سبب می‌شود که در پایان روز بدانید چه قدر آب تا کنون نوشیده اید. اما توجه داشته باشید هرگز در شروع این چالش برای خود حجم زیادی آب در طول روز تعیین نکنید. ابتدا با مقادیر کم شروع کنید و به مرور حجم آب مصرفی روزانه خود را تغییر دهید. من به شخصه هم اکنون پس از گذشت دو هفته از شروع این چالش، باید اعتراف کنم که احساس فوق العاده ای دارم.

انرژی من اکنون بسیار بیشتر از قبل شده است. پوستم شفاف تر شده و هله هوله کمتری در طول روز می‌خورم. اگرچه بستن این روبان‌ها در ابتدا شاید خنده دار به نظر می‌رسید اما برای من که نتیجه بخش بود. به علاوه تاثیر آن را در بسیاری از افرادی که به آن‌ها توصیه کرده بودم نیز به چشم دیده ام. اگر شما هم از بین افرادی هستید که با فواید نوشیدن آب آشنایی دارید ولی فراموش می‌کنید آب مورد نیاز روزانه بدن خود را برسانید این حقه کوچک می‌تواند برایتان مفید باشد. از همین امروز شروع کنید.

برای آشنایی بیشتر با ترفندهای تغذیه سالم تر در بخش زندگی سالم همراه ما باشید.

[et_bloom_inline optin_id=optin_4]

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.