خانه / آشپزخانه من / ترفندهای تمیز کردن سینک آشپزخانه در چند دقیقه
سینک آشپزخانه

ترفندهای تمیز کردن سینک آشپزخانه در چند دقیقه

سینک آشپزخانه یکی از آلوده ترین فضاهای آشپزخانه است. با وجودی که خیلی از افراد خود را وسواسی می‌پندارند اما وقتی صحبت از گوشه کنارهای خانه می‌شود به این نتیجه می‌رسند که تاکنون به آن دقت نکرده اند. به خصوص که با رواج بیشتر استفاده از رسانه‌های اجتماعی سطح آگاهی افراد از بسیاری لحاظ بالاتر رفته است. یکی از قسمت‌هایی که شاید تا کنون به آن توجه نمی‌کردید سینک ظرف شویی است. تحقیقات نشان داده اند تعداد میکروب‌های موجود در سینک ظرفشویی در بسیاری موارد حتی از کاسه توالت نیز بیشتر است. اگر تا کنون فکر می‌کردید با ششتشوی ظرف‌ها در سینک و استفاده از مایع ظرفشویی سینک شما تمیز می‌شود متاسفانه اشتباه می‌کردید.

در واقع سینک آشپزخانه محل بسیار مناسبی برای تجمع جرم و رسوبات است. چرا که هر روز با آب داغ پر می‌شود و ظرف‌های آلوده به باقیمانده غذاها در آن قرار می‌گیرند. همچنین آب گوشت و مرغ ظروف بسته بندی را در سینک خالی می‌کنیم و در بسیاری مواقع مواد پروتئینی خود را در آن می‌شوریم. در نتیجه سینک ظرفشویی اگر به موقع تمیز و ضد عفونی نشود یکی از آلوده ترین مکان‌ها برای جذب و رشد باکتری‌ها است.

البته  راه حل تمیزی سینک آشپزخانه تنها غوطه ور کردن آن با مواد شیمیایی گندزدا نیست. بلکه از بین بردن محیط رشد باکتری‌ها توسط مواد ارگانیک است. از آن جا که بستر سینک پوسته ای هموار و بدون خلل و فرج است شما باید تمام توان خود را برای زدودن مواد آلوده از دیواره‌های آن بگذارید. در این مطلب  از مجله فیدیلیو سعی کردیم راه حلی ارگانیک و بی ضرر در ارتباط با این موضوع برای شما آماده کنیم که امیدوارم مفید واقع شود.

بعدی قبلی

تمیز کردن سینک آشپزخانه

تمیز کردن سینک آشپزخانه

تمیز کردن سینک آشپزخانه

تمیز کردن سینک آشپزخانه

تمیز کردن سینک آشپزخانه

تمیز کردن سینک آشپزخانه

بعدی قبلی

طرز تهیه محلول گندزدا برای سینک آشپزخانه

مواد و لوازم مورد نیاز: جوش شیرین، آب صابون یا مایع ظرفشویی ،دستکش، اسفنج و یا دستمال میکروفایبر.

دستور تهیه

شب هنگام زمانی که شستشوی طرف‌های خود را به پایان رساندید سینک آشپزخانه را خالی کنید. از آن جا که جوش شیرین کمی‌ زبر است می‌تواند بدون آسیب رساندن به بدنه سینک به بیرون آمدن تکه‌های غذا از فرورفتگی‌ها کمک کند. حالا دستکش ظرفشویی را بپوشید و مقداری صابون یا مایع ظرفشویی روی اسفنج بریزید. کمی‌ آب داغ اضافه کنید و شروع به سابیدن سینک کنید. اگر آب سینک خیلی داغ نیست کمی‌ آب جوش درست کنید و از آن استفاده کنید. شستن سینک را از خارج به داخل و از بالا به پایین انجام دهید به این ترتیب آب آلوده به قسمت‌های پایین که هنوز شسته نشده هدایت می‌شود و به همه قسمت‌ها پخش نمی‌شود.

برای شستن هر ناحیه تقریبا ۲۰ ثانیه یا در صورت لزوم بیشتر زمان بگذارید. در ضمن شیر آب را هم فراموش نکنید. در انتها می‌توانید با یک پارچه نخی تمیز یا حوله سینک را کاملا خشک کنید تا از لکه شدن آن توسط قطرات آب جلوگیری کنید. اکنون یک سینک پاکیزه بدون باکتری دارید که می‌توانید بدون نگرانی از وجود باکتری‌ها ظروف غذای خود را در آن قرار دهید.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.