خانه / کلینیک غذا / زندگی سالم / چند راه ساده برای تامین آب مورد نیاز بدن
آب

چند راه ساده برای تامین آب مورد نیاز بدن

آب مورد نیاز بدن شما در طول روز چگونه تامین می‌شود؟ می‌دانیم که آب از ضروری ترین مواد لازم برای حیات انسان هاست. این ماده حیاتی که بیش از ۷۱ درصد وزن انسان‌ها را تشکیل می‌دهد، فراوان ترین ماده مرکب بر روی زمین است. تامین آب مورد نیاز بدن یک امر ضروریست. بدن شما برای این که بتواند به خوبی کار کند به آب کافی نیاز دارد. در غیر این صورت مغز انسان از کار می‌افتد و در حالی که تشنه هستید فکر می‌کنید گرسنه اید. پس درنگ نکنید و این ماده حیاتی را به بدن خود برسانید.

با ادامه این مطلب از بخش زندگی سالم در مجله فیدیلیو همراه ما باشید تا با برخی راه‌های ساده تامین آب مورد نیاز بدن خود آشنا شوید.

لیموناد داغ- تامین آب مورد نیاز بدن

با یک لیوان لیموناد داغ از خواب بیدار شوید

این ترفند بسیار بیشتر از انواع کافئین‌ها انرژی مورد نیاز شما را تجدید می‌کند. این نوشیدنی انرژی زا، مقدار آب مورد نیاز بدن شما را پس از یک استراحت شبانه طولانی تامین می‌کند. کافیست روز خود را با یک لیوان لیموناد تازه در یک ماگ داغ یا همراه با آب جوش شروع کنید. من به شخصه بعد از مصرف این نوشیدنی احساس سرزندگی بیشتری می‌کنم.

برخی افراد بر این باورند که این نوشیدنی در کم کردن وزن و افزایش سوخت و ساز بدن نیز موثر است. البته هنوز نتایجی دال بر تایید این موضوع وجود ندارد. اما بی شک مصرف این نوشیدنی ضرری نخواهد داشت که هیچ، سرشار از فایده هم خواهد بود.

آب مورد نیاز بدن -آب های طعم دار

آب‌های طعم دار هم آب مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کنند

یک پارچ نوشیدنی با خیارهای حلقه شده بسیار گوارا به نظر می‌رسد. بعد از نوشیدن یک لیوان پر از این نوشیدنی احساس تازگی و نشاط زیادی خواهید داشت. خیار در این نوشیدنی بسیار مفید است اما شما می‌توانید از مواد دیگری مانند میوه‌های تازه و گیاهان معطر نیز در این نوشیدنی استفاده کنید. بی شک پس از یک بار مصرف این نوشیدنی صبحتان را با صبحانه دیگری آغاز نخواهید کرد.

قمقمه آب- آب مورد نیاز بدن

یک قمقمه جذاب برای تامین آب مورد نیاز بدن خود تهیه کنید

اگر تا کنون یک یا چند قمقمه آب نداشته اید، هم اکنون اقدام کنید. استفاده از بطری‌های آب یک بار مصرف را فراموش کنید و یک قمقمه آب تهیه کنید که بتوانید از آن بارها و بارها استفاده کنید. اگر هر جا که می‌روید این بطری را همراه خود داشته باشید می‌توانید آب مورد نیاز بدن خود را همیشه تامین کنید و هر جا که آن را خالی دیدید پر کنید. این قمقمه‌ها شاید در ابتدا کمی دست و پاگیر به نظر برسند اما به مرور زمان متوجه خواهید شد چه کارایی‌هایی برای شما دارند و دیگر از آن‌ها دل نمی‌کنید.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.