خانه / کافه و رستوران / رستوران بومی آشپزخانه‌ای لوکس در خیابان فرشته
رستوران بومی

رستوران بومی آشپزخانه‌ای لوکس در خیابان فرشته

رستوران بومی رستوران ایرانی تازه تاسیسی است که در محدوده خیابان فرشته و بر بام بوتیک مال ملل قرار دارد. رستوران بومی با طراحی داخلی مدرن (پاپ آرت) و منویی ایرانی و با نام‌هایی آشنا می‌خواهد که یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های پایتخت باشد.

در تقسیم بندی رستوران‌ها از لحاظ کلاس قیمتی و رعایت استانداردهای غذایی و تشریفاتی چند دسته مختلف وجود دارد. دسته‌هایی مانند اقتصادی، لوکس و … . معمولا یکی از معیارهای رستوران لوکس سطح قیمتی آن است که بیش از ۹۰ درصد از رستوران‌های با تشریفات بالا قیمت‌های بالایی هم برای سرویس دهی خود در نظر می‌گیرند.

حالا اما یک سوال وجود دارد و آن هم این است که آیا هر منویی با قیمت‌های بالا مستحق دریافت نشان رستوران لوکس است؟!

یک رستوران لوکس حتما باید در کنار قیمت بالا، سطح بالایی از خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. خدماتی که مهمان‌ها از لحظه ورود تا خروج از رستوران، از برخورد پرسنل و خدمه، کیفیت بالای غذا، رفع حداکثری نیازهای مشتری و … آن را از نزدیک لمس کنند. با ما در مجله فیدیلیو همراه باشید تا با بررسی منو، طراحی و سطح کیفی خدمات ببینیم این رستوران تا چه حد در رسیدن به هدف خود موفق بوده است.

رستوران بومی با طراحی غیر بومی

بعدی قبلی
رستوران بومی
کافه رستوران بومی
رستوران بومی
کافه رستوران بومی
رستوران بومی
بعدی قبلی

بومی را می پسندم

  • موقعیت خوب با چشم اندازی زیبا
  • طراحی داخلی خاص و متفاوت
  • تکیه به منوی ایرانی و استفاده از غذاهای اصیل و بومی

در نگاه اول، اولین ویژگی بومی که به چشم می‌آید طراحی خاص و پاپ آرت بودن سبک طراحی این رستوران است. بومی در امر طراحی داخلی، چشم انداز زیبا و داشتن سالن و تراس و همچنین استفاده از ظروف مسی شکیل تمام سعی خود را کرده تا حتی با این المان‌ها نشان دهد که یک رستوران ایرانی است.

این جزئیات را می‌توان در کوچکترین ریزکاری‌های رستوران ایرانی بومی مشاهده کرد. البته خوبی یا بدی این طراحی شاید سلیقه‌ای باشد و همان طور که ممکن است برای عده‌ای زیبا باشد برای دیگری شلوغ و نازیبا به نظر بیاید که این مهم را به سلیقه شما همراهان همیشگی فیدیلیو می‌سپاریم.

در کل فضای بومی مملو از رنگ و نقش و نگار و دکورهای زیبا است. تراس رستوران بومی هم همانند باغ کوچک زیبایی است که در آن کلی گل و گیاه و گلدان وجود دارد، که در عصر خنک یک روز تابستانی می‌تواند به خوبی شما را تازه و سرحال کند.

منویی با آیتم‌های بومی

بعدی قبلی
غذای کافه رستوران بومی
غذای کافه رستوران بومی
غذا کافه رستوران بومی
دسر کافه رستوران بومی
دسر کافه رستوران بومی
بعدی قبلی

بومی در اصل یک کافه رستوران است که دو منوی مجزا از هم دارد، منوی کافه و منوی رستوران. منوی کافه در برگیرنده نام‌های معمولی همچون چای دمی با بامیه، شربت بیدمشک، نوشیدنی هندوانه توت فرنگی، چند نوع بستنی و جلاتوی روز، انواع نوشیدنی بر پایه اسپرسو و … است که سفارش هر کدام چیزی بین ۶ تا ۲۷ هزارتومان هزنیه دارد.

برخی نام‌ها مانند شربت آبلیمو (لیموناد) توضیحات جذابی را دارند. “حیاط خانه مادربزرگ، حس شیرین بچگی و بی‌خیالی‌هایش” که علیرغم نامی پر طمطراق در تستی که ما انجام دادیم کیفیتی پایین‌تر از حد معمولی را داشت.

منوی بومی در بخش رستوران تنوع خوب و قابل قبولی دارد. از پیش غذاهایی همچون ماهی شورت با سس ماست و لیمو، تا سالاد گلابی.

[et_bloom_inline optin_id=optin_4]

در بخش غذای اصلی هم نام غذاهایی اصیل و سنتی و محلی یا به عبارتی بهتر “بومی” به چشم می آید. مانند میگو پلو، آلبالو پلو، چند نوع خورش و غذاهای روز دیگر این نوید را می‌دهد که بومی سودای ارزش بخشدین به غذاهای بومی مملکتمان دارد و در منوی خود این غذاها را جای داده است.

اما فقط مشاهده چنین اسامی در منوی رستوران لوکسی همانند بومی ضامن خوب بودن این منو و در کل بخش غذایی این رستوران نخواهد بود، چرا که در بسیاری از نظرات مشتریان در فضای مجازی شاهد گله و شکایت آن‌ها از معمولی و حتی زیر استاندارد بودن کیفت این غذاها هستیم.

البته نظرات مثبتی هم در این خلال به چشم می‌خورد که باید تعدادشان بسیار بیشتر از این باشد. خوش مزه، خوش خوراک و مقبول بودن غذا اولین اصل برای هر رستورانی است، حال اگر این رستوران از کلاس اقتصادی بالایی هم برخوردار باشد، این نکته به امری جدا نشدنی از ویژگی‌های آن تبدیل می‌شود.

نیاز به تلاش برای بهتر شدن

بومی را نمی‌پسندم

  • پایین بودن سطح کیفیت سرویس دهی با توجه به لوکس بودن
  • معمولی و حتی در مواردی ضعیف بودن کیفیت غذا و نوشیدنی‌

مرکز خرید “بوتیک مال ملل” یک مرکز خرید لوکس و با کلاس اقتصادی بالا است که در خود تعداد زیادی مغازه خاص و ویژه و گران قیمت را جای داده است. رستوران بومی هم یکی از همین کسب و کارهای لوکس این بوتیک مال است که تلاش زیادی کرده تا هم با طراحی منوی ایرانی و هم طراحی داخلی شیک و زیبا نظر مشتریان و به سمت خود جلب کند.

اما تا کنون به هدف اصلی خود که رضایت حداکثری مشتریان است دست نیافته است. مردم از چنین رستوران لوکسی سطح توقع بالایی دارند و اگر غذای معمولی با هزینه بالایی سرو شود موجب ناراضیتی بیشتر مشتریان خواهد شد.

جدا از کیفیت سفارش‌هایی که ما در این رستوران دریافت کردیم و آن‌را متناسب با هزینه پرداختی ندیدیم اما همانطور که گفته شد بسیاری از کاربران فضای مجازی نیز در شبکه‌های اجتماعی مختلف نظرات منفی درخور توجهی برای این رستوران منتشر کرده‌اند.

پس چه بهتر که با گوشزد کردن نکات منفی و در کل با انتقاد سازنده و پشنهادات خودمان موجب بهبود کیفیت چنین رستوران هایی شویم.

برای اطلاع از منو و آدرس رستوارن بومی اینجا کلیک کنید

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.