خانه / کافه و رستوران / بیژن آسوده نخواب!
کافه بیژن

بیژن آسوده نخواب!

کافه بیژن که در خیابان قائم مقام تهران قرار دارد، پیش از آنکه ما را به یاد قهوه و گذراندن اوقات خوش در کنج دنج یک کافی‌شاپ آرام بیندازد، به یاد استاد صنعت مد جهان و اولین بوتیک بیژن پاکزاد می‌اندازد. حالا اگر این کافی‌شاپ در قدیمی‌ترین بوتیک بیژن پاکزاد با همان معماری و طراحی قدیمی دایر شده باشد، این حس نوستالژیک قوی‌تر می‌شود و علاقمندان به مُد لذتی مضاعف از صرف یک فنجان قهوه یا نوشیدنی در آن می‌برند.

اگر شما هم از طرفداران نوستالژی هستید، کافی‌شاپ بیژن که همان اولین مغازه یا بوتیک بیژن پاکزاد است در خیابان قائم مقام تهران میزبان شماست البته به شرطی‌که انتظار زیادی از یک کافی‌شاپ در سطح متوسط نداشته باشید. با مجله فیدیلیو و گزارشی از کافی شاپ بیژن همراه باشید.

صرف قهوه به میزبانی کافه بیژن

بعدی قبلی
بیژم
کافه بیژن
بوتیک بیژن
کافه بیژن
بوتیک بیژن
بیژن
بعدی قبلی

اگر چه کافه بیژن بابت استفاده از نام اسطوره طراح لباس ایرانی و همچنین دایر شدن در اولین بوتیک بیژن پاکزاد مورد توجه است اما سرویس دهی در این کافه در سطح پایینی قرار دارد. این موضوع را حتی می‌توان در نظرات درج شده روی صفحه کافه بیژن در اپلیکیشن فورسکوئر نیز دید.

شاید برخی از افراد انتظار دیدن همان وسواس یا دقت مرحوم پاکزاد را داشته باشند که برای اولین بار در طراحی محصولات بیژن در همین مغازه شروع شده بود. اما واقعیت این است که در مهمانداری این کافه به جز دکور تغییر نیافته و لوگوی معروف بیژن، امضای دیگری از آن روزهای دور دیده نمی‌شود.

در این کافه انواع قهوه و نوشیدنی‌های طبیعی و گازدار در کنار انواع شیک و بستنی و کیک سرو می‌شود؛ اما با کیفیت متوسط و شاید متوسط روبه پایین.

در مورد غذاها هم باید بگوییم که برخی از انواع پاستا، چیپس و پنیر در کنار سالاد سزار و فصل در منوی کافه بیژن وجود دارد؛ اما بیشتر مواقع به ویژه اگر کافی شاپ شلوغ باشد برخی از غذا و نوشیدنی‌ها تمام شده است درست مانند همان عصر چهارشنبه‌ای که ما به آن کافه رفته بودیم.

در نتیجه می‌توان گفت بیژن یک کافه‌شاپ معمولی است که محبوبیت خود را به نام و بوتیک بیژن پاکزاد مدیون است و با این نوع سرویس‌دهی زیر بار دین اسطوره مدلیگ ایرانی مانده است.

تغییر ناشیانه در دکور بوتیک بیژن

هر چند در نمای بیرونی کافه بیژن تغییر کمتری اعمال شده است و تابلوی کافه هم نشان از بی‌سلیقه‌گی صاحب کافی شاپ دارد؛ اما نمای داخلی با تغییرات بیشتری مواجه شده است.
استفاده از میز و صندلی‌های ناراحت و کهنه در کنار رنگ‌آمیزی بی‌سلیقه برخی از دیوارها موجب شده است فضای داخلی، آن محیط دنجی که از یک کافی‌شاپ انتظار می‌رود را نداشته باشد.

ظروف قابل استفاده نیز اکثرا لب‌پر شده و قدیمی‌ هستند و اگر کمی ‌وسواس داشته باشید، شاید رقبتی برای میل آنچه سفارش داده‌اید نداشته باشید.

این کافی‌شاپ به دلیل طراحی خاصی که دارد فضای خوبی برای قرارهای دونفره یا تولد و مراسم کوچک می‌توانست باشد. به ویژه قسمت‌هایی که توسط چند پله‌کان از سالن اصلی جدا شده است بهترین مکان برای برگزاری جلسات نه چندان رسمی‌کاری می‌توانست باشد. سال گذشته ساختمان اصلی بوتیک بیژن پاکزاد که در خیابان رودئو درایو منطقه بورلی هیلز قرار گرفته به قیمت ۱۲۲ میلیون دلار به فروش رسید. شاید این موضوع در کنار سرنوشتی که گریبان اولین بوتیک این طراح بنام ایرانی را گرفته نشان دهنده این موضوع باشد که نام بیژن بدون او هیچ ارزشی ندارد.

در هر حال اگر تمایل داشتید به یادگار بیژن پاکزاد مراجعه کنید آدرس و منو آن در لینک زیر آمده است.

برای اطلاع از آدرس و منو کافه بیژن اینجا کلیک کنید

 

درباره مریم عسگری

برای من به عنوان یک روزنامه‌نگار که پانزده سال است در حوزه‌های آی‌تی و تکنولوژي، مسکن، خودرو و بانکداری الکترونیک فعال هستم، نوشتن درباره خوردنی و نوشیدنی‌ها لذتی صد چندان دارد. دلیل هم کاملا مشخص است. من یک روزنامه نگار شکمو هستم. بزرگترین لذت زندگیم آشپزی و خلق غذا و مزه‌های جدید، کشف رستوران‌، کافی شاپ و قنادی‌های مختلف و امتحان کردن هر نوع غذای جدید است. پس سعی می‌کنم اینجا تجربه‌هامو با شما از راه همکاری با فیدیلو در میان بذارم.